BİREYSEL
BANKACILIK
TİCARİ
BANKACILIK
BANKAMIZI
TANIYIN
BİREYSEL BANKACILIK
Krediler
Kartlar
Mevduat ve Yatırım
Dijital Bankacılık
Sigorta ve Emeklilik
Ödemeler ve Para Transferi
Ayrıcalıklı Hizmetler
Özel Bankacılık
Ticari Krediler
Ticari Kartlar
KOBİ Bankacılığı
Tarım Bankacılığı
İşinize Özel
Dijital Bankacılık
Nakit Yönetimi
POS / ÖKC
Mevduat ve Yatırım

Kredi Kartı Yönetmelik Değişikliği

Kredi Kartınızın Güvenliği

Kredi Kartı / Bankamatik Kartı Harcama İtirazı

Kişisel Verilerin İşlenmesi Bilgilendirme Formu

Kartların İnternet Alışveriş Yetkisi Hakkında Bilgilendirme


Asgari ödeme tutarı ile ilgili düzenlemeler:

28.03.2020 tarihli Resmi Gazete’de yer alan “Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik” kapsamında, Türkiye şubelerine ait Bireysel Kredi Kartları için “ödenmesi gereken asgari tutar” oranlarında değişikliğe gidilmiştir. Buna göre; yıl farketmeksizin asgari ödeme oranı %20 olarak uygulanacaktır.

KKTC Banka Kartları ve Kredi Kartları Yasası altında yapılan Tüzük değişikliği ile birlikte ise, KKTC şubelerine ait Bireysel Kredi Kartları için ise asgari ödeme oranı %1 olarak uygulanacaktır.

Nakit Çekim ve Limit Artırım İşlemleri ile ilgili düzenlemeler:

08.10.2013 tarihli Resmi Gazete’de yer alan “Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik” kapsamında bir takvim yılı içerisinde en fazla 3 defa, asgari ödeme tutarından az ödeme yapılan kredi kartları ile dönem borcunun tamamının ödenmesine kadar nakit çekim işlemleri geçici olarak gerçekleştirilemeyecek ve bu müşterilerin kredi kartı limitleri artırılamayacaktır.

İlave olarak, yönetmelik değişikliği uyarınca, bir takvim yılı içinde 3 defa üst üste asgari tutarın ödenmemesi durumunda ise müşterinin söz konusu kartı limit artışı ve nakit kullanıma kapatılmalarının yanı sıra alışveriş işlemlerine de kapatılmaktadır. Ayrıca, müşterinin varsa diğer kartları da limit artış işlemlerine kapatılmaktadır.


Harcama yapacağınız işyerleri dışında kart numaranızı ve geçerlilik tarihini üçüncü şahıslara vermeyiniz.
Yaptığınız harcamalara ilişkin satış belgesi kopyalarını, hesap özetinizde söz konusu harcamaları görene kadar saklayınız. Hesap özetinizi kontrol ettikten sonra satış belgesi kopyalarınızı imha edebilirsiniz.
Kredi kartı numaranızı ve kartınıza ilişkin bilgileri içeren hesap özeti, satış belgesi gibi dokümanları imha edene kadar kimsenin ulaşamayacağı bir yerde saklayınız.
Kredi kartınızı başkalarının kart üzerindeki bilgileri okuyabileceği ortamlarda açıkta bırakmayınız. Kredi kartınızı kullanması için asla başkalarına vermeyiniz.
Harcama yaptığınız işyerlerinden ayrılmadan önce kartınızı geri alıp almadığınızı kontrol ediniz.
Kredi kartınızı taşıdığınız cüzdan ya da çantanızı sık sık kontrol ederek kredi kartınızın yanınızda olduğundan emin olunuz.
Kartınızın kaybolması veya çalınması durumunda, kayıp/çalıntı bildiriminizi en yakın İş Bankası Şubesine başvurarak, 0850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemizi arayarak ya da İnternet Şubemizdeki Kredi Kartları menüsünden, İşCep veya Maximum Mobil aracılığıyla yapabilirsiniz.​
Kredi kartı şifrenizi İş Bankası personeli dahil kimseye söylemeyiniz ve hiçbir yere yazmayınız. Bankamız personeli işlemlerinizin hiçbir aşamasında sizden şifre bilginizi istememektedir.
Bankamatiklerimizde işlem yaparken hiçbir şekilde yabancılardan yardım kabul etmeyiniz. Herhangi bir sorunla karşılaştığınızda lütfen 0 850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemize arayınız. Telefon Şubemizden  hızlı bir şekilde hizmet alabilmek için önce 2’yi sonra müşteri numaranızı ve Müşteri Şifrenizi tuşlayınız.
Kartınız Bankamatik'te sıkışırsa şifrenizi tekrar girmeyiniz. En yakın şubemize başvurarak ya da 0 850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemize arayarak bilgi veriniz ve gerekirse kartınızı kullanıma kapattırınız.
Kart şifrelerinizi doğum tarihi, işyerinizdeki dahili telefon numaranız gibi başkaları tarafından kolaylıkla bilinebilecek rakamlardan oluşturmayınız. Eğer şu anki şifreniz bu şekilde ise hemen en yakın Bankamatikten şifrenizi değiştirmenizi öneririz.

Harcama itirazında bulunulabilecek durumlar:

Aşağıdaki durumlarda kredi kartı/ banka kartı ile yapılmış işlemler için harcama itirazında bulunabilirsiniz.

 
Kartınız ile bilginiz dışında yapılmış ve dönem içi hareketlerinize/ ekstrenize yansımış işlemler için,( Bu durumda 0850 724 0 724 numaralı telefondan bize ulaşarak kartınızın kapatılıp, yenilenmesini talep etmelisiniz.)
Ürün, hizmet alınamaması, eksik alınması veya ürünün özelliklerinin size belirtilenden farklı olması
Kartınıza bir adet yansıması gerekirken birden fazla adette yansıyan işlem olması
İşlem tutarının hesabınıza farklı yansımış olması
Ödemenin tarafınızca farklı bir şekilde yapılmış olmasına rağmen (Nakit, havale, başka bir kredi kartı, eft vb.) aynı tutarın kredi kartına da yansımış olması
İşlem iptali ya da iadesi gerçekleştirildiği halde iade tutarının karta yansımamış olması
ATM’den eksik nakit çekim yapılması ya da hiç nakit çekim yapılamamış olması ​

 

Harcama itirazında bulunurken dikkat edilmesi gerekenler:​

İtirazda bulunmak istediğiniz işlemlerin dönem içi veya ekstrenize yansımış olması gerekmektedir. Yansımamış (yalnızca provizyondaki), bekleyen işlemler için itiraz süreci başlatılamamaktadır.

Kartınıza yansıyan alışveriş, nakit çekme, karttan karta para transferi işlemlerine ilişkin harcama itirazlarınızı İş​​Cep veya Maximum Mobil’den kolayca iletebilirsiniz. İşCep’te Kartlar >Harcama İtirazı menüsüne, Maximum Mobil’de Kartlarım >Kart İşlemlerim >Harcama İtirazı menüsüne girerek itirazınızı oluşturabilirsiniz.

İşCep’in güncel sürümü için tıklayınız:​

Maximum Mobil’in güncel sürümü için tıklayınız:
https://www.maximum.com.tr/indir​

İtirazınızın tarafımıza ulaştığına dair tarafınıza SMS ve/veya e-posta ile bilgilendirme yapılacaktır. Ayrıca tüm itirazlarınızın güncel durumlarını İşCep ve Maximum Mobil uygulamalarında bulunan “Harcama İtirazı” menüsündeki “İtiraz Takibi” sekmesinden görebilirsiniz. 0850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemizden de itirazınızın durumu hakkında bilgi alabilirsiniz.

İtiraz nedenine uygun olarak itirazınızı destekleyici belgeleri de (işyeri ile aranızdaki sözleşme, işyeri iade belgesi, teslim tarihi gösteren belge/taahhüt vb. her türlü bilgi/belgeyi) itirazınızla birlikte iletmeniz gerekmektedir. İşCep ve Maximum Mobil’den başvururken destekleyici belgeleri uygulama üzerinden kolayca yükleyebilirsiniz.

Harcama itirazları, kart kuruluşları (BKM, Visa, Mastercard) kuralları kapsamında değerlendirilmekte olup, eski tarihli işlemler geç itiraz edilmiş olması gerekçesi ile olumsuz sonuçlanabilmektedir. Bu nedenle kartlarınızın dönem içi ve ekstre hareketlerine yansıyan işlemleri düzenli olarak incelemeniz ve itirazınızın olması durumunda en kısa sürede tarafımıza iletmeniz gerekmektedir.


​Türkiye İş Bankası A.Ş. Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Hakkında Bilgilendirme Metni – Kredi Kartları

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu çerçevesinde; kişisel verilerinizin toplanma şekilleri, işlenme amaçları, işlemenin hukuki nedenleri ve haklarınız konularında sizleri en şeffaf şekilde bilgilendirmek amacıyla “Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Hakkında Bilgilendirme” internet sitemizde (www.isbank.com.tr) ve  metni Şubelerimizde bilgilerinize sunulmaktadır. Anılan metinde ayrıntılarına yer verdiğimiz üzere tarafınızca Bankamıza bildirilen ya da Bankamızca çeşitli kanallardan temin edilen kişisel verilerinizin işlenmesi ve üçüncü kişilere aktarılması gerekebilmektedir. Veri sorumlusu sıfatıyla kişisel verilerinizi toplayan ve işleyen TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. (İş Bankası)’ye yapacağınız kredi kartı başvurusu aşamasında ve sonrasında -kredi kartı kullanımınız  çerçevesinde kişisel verileriniz aşağıda açıklandığı şekilde toplanacak, işlenecek ve üçüncü kişilere aktarılabilecektir.

Kredi Kartı Başvuru ve Tahsis:

Kredi kartı talebinizin değerlendirilebilmesi için kişisel verilerinizin işlenerek otomatik sistemler aracılığı ile analiz edilmesi gerekmektedir. Bunun için işlenen verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıktığını düşünüyorsanız buna itiraz etme hakkınız bulunmaktadır. 

Başvuru Formunda yer alan bilgilerin tarafınızca doldurularak Bankamıza verilmesi sonrasında formda yer alan kişisel bilgileriniz kredi kartı tahsis kararının oluşturulması amacıyla Bankamız tarafından kullanılan otomatik kredi kartı tahsis karar sistemlerine girilmektedir. Kredi kartı tahsisi karar sistemleri banka dışı ve banka içi olmak üzere iki farklı veri tabanı kanalından gelen sonuçları birleştirerek kredi kartı tahsis kararı oluşturmaktadır. Banka dışı veri tabanı olarak Kredi Kayıt Bürosu, Limit Kontrol Sistemi ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası tarafından Bankalara sağlanan veriler kullanılmaktadır. Banka içinde ise varsa daha önce Bankamız ile olan ilişkiniz süresince 6698 sayılı Kanun ve diğer yasal mevzuata uygun olarak sisteme kaydedilmiş olan kişisel verilerinizle birlikte Bankamız başvuru, finansal davranış skorlama modelleri kullanılmaktadır. 

Kredi kartı başvurusunda Bankamıza iletilen kişisel verilerinizin yukarıda belirtilen veri tabanlarında işlenmesi sonucunda üretilen kredi kartı tahsis  kararı belirli yetki seviyesine kadar sistem tarafından sonuçlandırılmakta, yetki seviyesini aşan işlemlerin sonuçlanması ise manuel değerlendirme ile yapılmaktadır. 

Başvuru sırasında Bankamıza beyan edilen gelir bilgisinin teyit edilmesi amacıyla çalıştığınız kurum/kuruluş ve ilgili sosyal güvenlik kurumuna Ad, Soyad ve kimlik bilgileriniz ile sınırlı olarak kişisel verileriniz aktarılabilecek ve beyan ettiğiniz gelir bilgisi teyit edilecektir.

Tahsilat ve Kapama:

Kredi kartı borcunuzun geri ödeme performansına ilişkin bilgiler düzenli olarak Kredi Kayıt Bürosu ile paylaşılmaktadır. Aynı zamanda bu bilgiler daha sonra Bankamızdan yapacağınız kredi kartı başvurularınızın değerlendirilmesinde kullanılmak üzere tutulmaktadır. Kredi kartı geri ödemelerinin zamanında yapılmadığı durumlarda kişisel verileriniz, Destek Hizmetleri Yönetmeliği kapsamında çağrı merkezi hizmeti veren kuruluşlar, Varlık Yönetim Şirketleri, Sözleşmeli Hukuk Büroları ve avukatları, Noter, PTT, idari ve yasal tahsilat işlemlerinin yürütülmesi amacıyla ürün/hizmet alınan yazılım ve bilişim firmalarına aktarılabilecektir. –Kredi kartı borcunuzun geri ödemesinin, borç tutarınız hakkında bilgi sahibi olup ödeme talebi ile başvuran sizin dışınızdaki üçüncü kişiler tarafından yapılması da mümkündür. Bu şekilde ödeme yapılması halinde, ödemeyi yapan üçüncü kişilere, ödemenin yapıldığına ilişkin olarak kişisel verilerinizi de içeren bilgi ve belge verilebilecektir.

Özellik Arz Eden Durumlar:

Ek kredi kartları, ek kart hamilin reşit olmaması halinde veya reşit ek kart hamilinin imzasının başvuru sırasında alındığı durumlarda asıl kart sahibine teslim edilebilecektir. Bu durumlar dışında ek kartların ek kart hamiline teslimi esastır.

Ek kredi kart tahsis edilmesi halinde ek kart hamilinin yapacağı işlemlere ilişkin bilgiler –asıl kart hamili tarafından imzalanacak kredi kartı sözleşmesi (Bankacılık Hizmetleri Sözleşmesi) çerçevesinde asıl kart hamilinin de borçtan sorumlu olması nedeniyle, asıl kart hamiline kredi kartı hesap özeti gönderilmek suretiyle paylaşılacaktır.

Kredi Kartı İzleme ve Limit Kontrolü:

Kredi kartı tahsisi sonrası, Bankamız kart hamillerinin işlemlerini ve geri ödeme performanslarını takip etmekle yükümlü olup, bu kapsamda Banka dışı veri tabanı olarak Kredi Kayıt Bürosu, Limit Kontrol Sistemi ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası tarafından Bankalara sağlanan veriler, finansal davranış skorlama ve Banka nezdindeki diğer veriler tekrar kullanılabilecektir. 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu ve alt düzenlemelerinden kaynaklanan ve Banka tarafından gerekli görülen hallerde, kart hamilinin limitinin Banka’nın skorlama modeli doğrultusunda güncellenebilmesi amacıyla kişisel verilerin işlenmesi gerekebilecektir.  

Kişisel Veri Sahibinin 6698 Sayılı Kanun’un 11. Maddesinde Sayılan Hakları

6698 Sayılı Kanun’un 11. maddesindeki düzenlemeye göre;
Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilmek,
Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
6698 sayılı Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız halinde zararınızın giderilmesini talep etmehaklarınız bulunmaktadır.

Haklarınıza ilişkin taleplerinizi aşağıda düzenlenen yöntemlerle Bankamıza iletmeniz durumunda Bankamız niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyet doğurması halinde, Bankamız tarafından Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nca belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır. Bu kapsamda 6698 sayılı Kanunu’nun 13. maddesinin 1. fıkrası gereğince, yukarıda belirtilen haklarınızı kullanmak ile ilgili talebinizi, yazılı olarak veya Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nun ileride belirleyeceği diğer yöntemlerle Bankamıza iletebilirsiniz. Bu çerçevede Bankamıza 6698 sayılı Kanunu’nun 11. maddesi kapsamında yapacağınız başvurularda yazılı olarak başvurunuzu ileteceğiniz kanallar ve usuller aşağıda açıklanmaktadır.

Yukarıda belirtilen haklarınızı kullanmak için kaleme aldığınız ıslak imzalı dilekçenizi; 

Size en yakın Şubemize kimliğinizi tespit edici belgeler ile elden teslim edebilir,
Veya noter kanalıyla “İş Kuleleri 34330 Levent Beşiktaş-İstanbul” adresine gönderebilir, 
Ya da isbankasi@hs02.kep.tr adresine güvenli elektronik imzalı olarak iletebilirsiniz.



Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) 27 Ekim 2016 tarihinde iletilen talimatı gereği, internetten alışveriş (e-ticaret) işlemlerine açık kalması için 31 Ocak 2018’e kadar onay verilmemiş olan mevcut bireysel kredi kartlarının, banka kartlarının ve ek kartların internetten alışveriş yetkileri kapatılmıştır. Sanal kartlarla internet alışverişi yapılabilmesi için ise onay verilmesine gerek duyulmamış olup, sanal kartların yetkileri açık durumdadır.

 Kartlarınızla internet alışverişi yapabilmeniz için aşağıdaki kanallarımızdan bireysel kartlarınızın internet alışveriş yetkisini tanımlayabilirsiniz:

 Maximum Mobil üzerinden Kartlarım / Kart Seçimi / Kart Ayarlarım / İşlem İzinleri adımlarını izleyerek kartlarınızın internet alışveriş yetkisini güncelleyebilirsiniz.

  İşCep üzerinden Kartlarım / Kart Ayarlarım / Kullanım Tercihleri / Kart Seçimi/ İnternetten Alışveriş kartlarınızın internet alışveriş yetkisini güncelleyebilirsiniz.

 İnternet Şube üzerinden Kartlarım / Kart Ayarlarım / Kullanım Tercihlerim / Kart Seçimi / İnternetten Alışveriş kartlarınızın internet alışveriş yetkisini güncelleyebilirsiniz.

 Kartınızın internet yetkisi kapalı ise, “SANALONAY” yazıp bir boşluk bırakarak  yetkisini açmak istediğiniz İş Bankası kredi kartı ya da Bankamatik kartınızın son altı hanesini 4402’ye SMS ile gönderebilirsiniz. SMS sonrasında tarafınıza tercihinizin alındığı yönünde bir bilgi mesajı iletilecektir. SMS için GSM operatörleri tarafından bir SMS karşılığı ücret tahsil edilmektedir.
 0850 7240724 / Telefon Şubemiz üzerinden müşteri numaranız ve müşteri şifreniz ile bağlanarak kartlarınızın internet alışveriş yetkisini güncelleyebilirsiniz.
 Şubelerimiz üzerinden kartlarınızın internet alışveriş yetkisini güncelleyebilirsiniz.

X

Sitemizde, siteyi kullanımınızı analiz etmek, içerik ve reklamları kişiselleştirmek, gösterilen reklam sayısını sınırlandırmak, reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek, ziyaret tercihlerinizi hatırlamak, site kullanım istatistiklerini raporlamak için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez (Cookie) Politikası’nı incelemenizi rica ederiz.

Çerezleri Kabul Et
X Kapat