BİREYSEL
BANKACILIK
TİCARİ
BANKACILIK
BANKAMIZI
TANIYIN
BİREYSEL BANKACILIK
Krediler
Kartlar
Mevduat ve Yatırım
Dijital Bankacılık
Sigorta ve Emeklilik
Ödemeler ve Para Transferi
Ayrıcalıklı Hizmetler
Özel Bankacılık
Ticari Krediler
Ticari Kartlar
Dış Ticaret
POS / ÖKC
KOBİ Bankacılığı
Tarım Bankacılığı
İşinize Özel
Dijital Bankacılık
Mevduat ve Yatırım

chip&PIN

Kredi kartı güvenliğiniz için Bir chip bir de PIN!

chip&PIN nedir?

chip&PIN nasıl işliyor?

Şifreniz (PIN) ile ilgili önemli uyarılar!

​chip&PIN, kredi kartı kopyalama ve kayıp/çalıntı risklerini büyük ölçüde azaltan yeni bir ödeme yöntemidir. Bu yöntemde kredi kartının üzerindeki çip, kartın kopyalanma riskini azaltır. 4 rakamlı şifre (PIN) ise, kartın kaybolması veya çalınması durumunda, başkaları tarafından kullanılmasını büyük ölçüde engeller.


chip&PIN yöntemiyle kredi kartıyla alışverişte daha da güvenli bir dönem başladı. Çipli Maximum Kart'ınızla yapacağınız tüm alışverişlerde, ödemenizi onaylatmak için şifrenizi kullanmak istiyorsanız, öncelikle şifrenizi aktif hale getirmeniz gerekli

Şifre (PIN) nedir?
Çipli Maximum Kart'ınızın şifresini aktif hale getirdiyseniz, yapacağınız kredi kartı alışverişlerinizde, 4 rakamlı şifrenizi girmeniz istenecek. Tıpkı kartınızı Bankamatik’te kullanırken girdiğiniz gibi. Bankamızca kartınızı ilk aldığınızda tarafınıza gönderilen kredi kartı şifreniz, geçici bir şifre olup, söz konusu şifreyi en kısa sürede değiştirmeniz gerekmektedir. Tarafınızca belirlenecek yeni şifre, kredi kartınızın kalıcı şifresi olmakta ve bu şifreyi alışveriş ve nakit işlemlerinde kullanabilmektesiniz. Eğer şifrenizi değiştirdiyseniz zaten sizin kalıcı bir şifreniz olmuş demektir.

Şifrenizi (PIN) bilmiyorsanız nasıl öğrenebilirsiniz?
Geçici şifrenizi bilmiyorsanız, hatırlamıyorsanız veya şifreniz size ulaşmadıysa, şifrenizi 0 850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemizi kullanarak veya şubelerimizde bulunan POS cihazları aracılığıyla belirleyebilir ya da SMS ile geçici şifrenizi öğrenebilirsiniz. Geçici şifrenizi, sırasıyla, “SIFRE”,  kart numaranızın son 4 hanesini, doğum yerinizi ve kartınızın güvenlik kodunun ilk iki hanesini aralarında birer boşluk bırakarak SMS ile 4402’ye göndererek öğrenebilirsiniz. Kalıcı şifrenizi unutmanız halinde ise şifrenizi 0 850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemiz aracılığıyla öğrenebilir veya şubelerimizde bulunan POS cihazları aracılığıyla kendinize 4 rakamlı yeni bir şifre tanımlayabilirsiniz.

Şifrenizi (PIN) nasıl değiştirebilirsiniz?
Maximum Kart’ınızın kalıcı şifresini İşCep’ten veya Maximum Mobil’den Kartlarım / Kart Ayarlarım / Şifre Belirleme menüsünden ya da 0 850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemizden, Bankamatik cihazlarımızdan, Şubelerimizde bulunan POS cihazlarından ve yurtiçi şifre paylaşım hizmetine katılan bankaların chip&PIN logolu ATM cihazlarından belirleyebilirsiniz.

Kredi kartınızın şifresi, kartınızla POS’ta ya da ATM’de gerçekleştireceğiniz ilk işlemde Bankamız tarafından otomatik olarak aktif hale getirilecektir.

Çipli Maximum Kart'ınızın aktif hale getirdiğiniz şifresi değiştirilebilir mi?
Evet, kredi kartınızın aktif hale getirdiğiniz şifresini, chip&PIN  logolu Bankamatik cihazlarımızı ve şifre paylaşım hizmetine katılan diğer bankaların chip&PIN logolu ATM’lerini kullanarak değiştirebilirsiniz.

Şifrenizi aktif hale getirmezseniz işlem yapabilir misiniz?
Tüm bankaların ortaklaşa aldığı ülke kararı gereği, 30 Haziran 2007 tarihinden itibaren kredi kartı ile gerçekleştirilen alışveriş işlemlerinde şifre kullanılmaya başlanmıştır.  Bu nedenle, teslim aldığınız kredi kartınızın geçici şifresini bir an önce değiştirin ve kartınızı POS ve ATM cihazlarında yeni belirlemiş olduğunuz şifre ile  kullanmaya başlayın.​

​Ödeme yaparken, satış görevlisi Çipli Maximum Kart'ınızı POS cihazı üzerindeki çip okuyucuya yerleştirecektir.
Şifreniz aktif ise, çip okuyucu, sizden POS veya şifre giriş cihazına (PINPAD) şifrenizi (PIN) girmenizi isteyecektir.
Alışveriş tutarınızı kontrol ettikten sonra, şifrenizi girin ve ödemenizi onaylamak için “Giriş/Enter” tuşuna basın.
Şifreniz size özel olduğu için ekranda görünmez. Onun yerine, her rakamı simgeleyen yıldızlar görünecektir.•Eğer şifrenizi girerken bir hata yaparsanız “Sil/Clear” tuşuna basın ve şifrenizi tekrar girin.
Ekran sizi, ödeme işleminin gerçekleştiğine dair bilgilendirecektir. Ödeme onayından sonra, POS makinesi size satış belgesi verecektir. Alışveriş işleminizi şifre tuşlayarak gerçekleştirdiğiniz için satış belgesinin imzalanmasına gerek yoktur.


Şifrenizi (PIN) satış görevlileri de dahil olmak üzere kimseye söylemeyin ve göstermeyin.

Kuşku duyduğunuz durumlarda şifrenizi değiştirin!

Şifrenizi (PIN) yanlış girerseniz ne olur?

POS veya şifre giriş cihazı ekranı (PINPAD), doğru şifre girip girmediğinize dair sizi bilgilendirecektir. Şifrenizi 3 defa hatalı girmeniz durumunda şifreniz bloke edilecektir. Şifrenizin bloke edilmesidurumunda, kredi kartı şifrenizi 0 850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemizden, Şubelerimizde bulunan POS cihazlarından ve yurtiçi şifre paylaşım hizmetine katılan bankaların chip&PIN  logolu ATM’lerini kullanarak aktif hale getirebilirsiniz. Bunun yanısıra İşCep, Maximum Mobil, İnternet Şube üzerinden yeni belirleyeceğiniz bir şifre ile de kartınızın şifresini yeniden aktif edebilirsiniz.  ​

Size yazılı olarak bildirilen şifrenizi, en yakın Bankamatik’te değiştirebilirsiniz.
Şifrenizi belirlerken telefon numaranızın bir kısmı, doğum tarihiniz gibi kolay tahmin edilebilir rakamlar kullanmayın. 9876 ya da 1234 veya 9999 gibi bilindik sayı dizileri olmamasına özen gösterin.
Şifrenizi (PIN) ve diğer güvenlik bilgilerinizi satış görevlisi de dahil olmak üzere kesinlikle kimseyle paylaşmayın.
Maximum Kart'ınızı sizden başka kimsenin kullanmasına izin vermeyin.
Şifrenizi kesinlikle yazılı olarak saklamayın, kartınızın üzerine yazmayın ya da bir yere kaydetmeyin.
Bankamız ya da satış görevlileri sizden hiçbir zaman güvenlik bilgilerinizi ve şifrenizi söylemenizi ya da e-posta yoluyla göndermenizi talep etmeyecektir. Güvenliğiniz için bu tip taleplere yanıt vermeyin.

X Kapat