Yayınlanma Tarihi Logosu Yayınlanma Tarihi: 01.11.2019
Okuma Süresi Logosu Okuma Süresi: 3 dakika

Şöyle bir düşünelim; hepimizin hayatına dokunmuş bir cümle ya da olay vardır. Okumayı seven insanların hayatlarına dokunan bu cümleler de genellikle kitapların satır aralarından çıkar. Daha sonra o cümleler zamanı gelince devleşir, bakış açımızı, değerlerimizi ve karakterimizi besleyen en önemli kaynak olurlar.

Kitap okumak; o kaostan biraz olsun uzak durabilmek, kafamızı boşaltmak ve kendimize bir şeyler katabilmek adına tutunduğumuz önemli bir dal. Bu dalı güçlendirmek ve yaşımız kaç olursa olsun öğrenecek birçok şeyin olduğunu keşfetmek ise bizim elimizde. Bu yüzden de yoğun bir günden sonra kendinizle baş başa kaldığınız değerli zamanlar için okunması gereken kitaplar listesi bulundurmanızı öneriyoruz. Hatta biz de o listeye eklenecek kitap önerilerimizle beraber geliyoruz!

Bizden Bir Hikaye: Küçük Şeyler

Hayal kırıklığı, umut, mutluluk ve üzüntü hayatın içinde olan hepimizin de yakından tanıdığı duygular. Hatta bazen bu duygulara o kadar alışıyoruz ki hissizleşebiliyoruz. Küçük Şeyler de her insanın yaşadığı inişleri çıkışları samimi ve tanıdık gelen ama bir o kadar da farklı bir bakış açısı sunan etkileyici üslubuyla bize aktarıyor.

Üstelik, Küçük Şeyler ile beraber ne anlattığımızdan çok nasıl anlattığımızın önemini bir kez daha hatırlıyoruz.

Benzersiz Bir Yolculuk Hikayesi: Bir Kuzey Macerası

Oldukça çetin ve zorlu geçen bir maceraya evimizin sıcacık bir köşesinden eşlik etmek hiç fena olmaz diye düşünüyoruz. Üstelik, Homeros’un Odysseia Destanı’ndan ilham alan hikaye, insanı içine çeken mitolojik izler de barındırıyor. Sürükleyici bir anlatıma sahip olan Bir Kuzey Macerası, bacaklarınızı uzatıp zihnen başka bir dünyaya yolculuk etmek istediğiniz zamanlar için birebir.

Tarihi Değiştiren Olaylar: İnsanlığın Yıldızının Yükseldiği Anlar

Hayatın uzun süredir sıradan giden akışını değiştiren şeyler, şüphesiz bize  “Yok artık bu da mı oldu?” dedirten olaylar. Zweig da savaşları kazandıran, başyapıtları ortaya çıkaran hatta tarihi baştan yazan bu mucizevi olaylardan on dört tanesini bir ressam inceliğinde bize anlatmayı seçiyor. Çünkü tarih onun için “tüm zamanların en büyük şairi ve gösteri sanatçısı”. Zweig’ın bahsettiği tarihin başrolünde ise zaaflarıyla ve yetersizlikleri ile olduğu kadar sınırları aşma kapasitesiyle de şaşırtan insan unsuru var.

Zamanda Yolculuk: Deniz İşçileri

Sevdiklerimiz için birçok şeyi göze alabiliyoruz. Hatta kimi zaman onları mutlu etmek için imkansızı oldurmaya çalışıyoruz. İşte bu roman da; sevdiği bir kadına kavuşabilmek için imkansızı başarmaya çalışan bir deniz işçisinin tek başına yürüttüğü mücadeleyi anlatıyor. Klasikler denilince akla ilk gelen isimlerden olan Victor Hugo, bizzat şahit olduğu deniz işçilerinin hayatını titiz tasvirlerle anlatıp bizi 1800’lü yılların Guernsey Adası’na götürüyor.

Bir Kadının Yükselişi: Hürrem Sultan

Osmanlı tarihinin en merak edilen kadının hayatına ışık tutan kitap, Hürrem Sultan’ın Osmanlı İmparatorluğu’nda zorlu basamakları tırmanma mücadelesini anlatıyor. Akıllı bir kadın olan Hürrem Sultan’ın Osmanlı padişahı ile evlenen ilk cariye olmasının yanında haremin düzeninde yaptığı köklü değişiklikleri ve devlet siyasetinde oynadığı rolü bizimle buluşturup merakımızı gideriyor.

Kitap Önerisi, Okunacak Kitaplar
Keşfedecek daha bir sürü kitap ve dünya var. Bu kitaplar size hayatın her alanında eşlik etsin diye Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları​’ndan seçtiğimiz kitapları beğeninize sunuyoruz.

X

Sitemizde, siteyi kullanımınızı analiz etmek, içerik ve reklamları kişiselleştirmek, gösterilen reklam sayısını sınırlandırmak, reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek, ziyaret tercihlerinizi hatırlamak, site kullanım istatistiklerini raporlamak için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez (Cookie) Politikası’nı incelemenizi rica ederiz.