Yapay Zeka Teknolojisinin Gelişimi
Yapay zeka, en basit tanımıyla, insan zekasının becerileri olarak tanımlanan algılama, analiz etme, sorun çözme, düşünme, öğrenme, karar verme ve çıkarım yapma gibi bilişsel fonksiyonları sergileyen işletim sistemlerini ifade eden bir kavramdır. Özellikle Dördüncü Sanayi Devrimi olarak da adlandırılan Endüstri 4.0 çağının getirdiği nesnelerin interneti kavramı, gündelik hayatı ve teknolojiden yararlanan sayısız sektörü bir hayli değiştirmeyi başarmıştır.
Yapay zeka teknolojisinin, insanlar tarafından doğru yönetilebildiği ve kontrol edilebildiği takdirde, insanlığın birçok anlamda ilerlemesine yardımcı olabilecek bir teknoloji olduğu konusunda birçok uzman hemfikirdir. Günümüzde, küresel rekabet içinde olan sayısız sektörün; üretim ve dağıtım süreçlerinden ar-ge çalışmalarına, pazarlama ve yönetim sistemlerinden müşteri isteklerini karşılamaya ve kişiselleştirilmiş ürün ya da hizmet sunmaya kadar her adımda yapay zeka teknolojisine ihtiyacı vardır. Üretimin pazar ihtiyaçlarını karşılayabilecek ölçüde yapılması, milyonlarca kaynaktan gelen verilerin analizi ve saklanması gibi işlemler, yapay zeka teknolojisi kapsamında mümkündür.
Bankacılıkta Yapay Zeka Kullanımının Avantajları
Bankacılıkta yapay zeka teknolojisi kullanılarak geliştirilen araştırma, ürün ve hizmetler; her geçen gün geliştirilmeyi sürdürür. Ancak şu an bulunduğumuz noktada da, yapay zeka kullanımının bankacılık sektörüne sağladığı birçok avantajdan söz etmek mümkündür.
Günümüzde mobil ve dijital bankacılık kanalları, milyonlarca müşterinin bankacılık işlemlerini çevrimiçi şekilde ve diledikleri anda yapmalarına olanak tanır. Yapay zeka teknolojisi, dijital kanallarda yer alan müşteri hizmetlerinin geliştirilmesinde ve farklı işlem ya da uygulamaların bankaların sistemlerine entegre edilmesinde önemli bir role sahiptir.
Yapay zeka teknolojisinin verileri toplama ve analiz etme özelliği, bir bankacılık uygulamasıyla ilgili verileri bir araya getirerek kullanıcı deneyimini geliştirebilir ve sunulan hizmetler müşterilere göre kişiselleştirilebilir.
Veri toplama ve veri analizi özelliklerinin sağladığı bir diğer avantaj, müşterilerin ödeme alışkanlıklarından güncel finansal durumlarına kadar birçok bilginin yapay zeka teknolojisi tarafından değerlendirilebilmesidir. Bu bilgiler sayesinde bankalar müşterilerine daha hızlı bilgilendirme yapabilir, onlara yatırım ve harcama tavsiyelerinde bulunabilir.
Müşterilerin kullanıcı deneyimlerine ve alışkanlıklarına dair gerekli verilerin analiz edilmesi, bankaların müşterileri için daha avantajlı ve uygun hizmetler yaratmasına yardımcı olabilir.
Yapay zeka teknolojisi kullanılarak geliştirilen Chatbot’lar, yani kişisel robot asistanlar, müşterilerin ihtiyaç duydukları bilgilere ve yanıtlara en hızlı şekilde ulaşmasını sağlar.
Müşterilerin davranış modellerini ve alışkanlıklarını değerlendirmeye yardımcı olan yapay zeka teknolojisi, dolandırıcılık işlemlerinin daha hızlı tespit edilebilmesinde ve finansal riskin azaltılmasında rol oynayabilir.
Siz de İş Bankası’nın yapay zeka teknolojileri ile her geçen gün kendini geliştiren kişisel asistanı
Maxi ile hemen tanışabilir, bankacılık işlemlerinizi hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleştirebilir ya da aklınıza takılan soruların yanıtlarına ulaşabilirsiniz.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir.