Her saniyenin her anın çok değerli olduğu bir çağdayız. Doğru zamanda doğru yerde olmak hepimiz için çok önemli. Bundan dolayı, müşteriyle iletişim konusunda da yapay zeka yine vazgeçilmez bir teknoloji oluyor. Birçok markanın iletişim merkezi, müşterilerinin sorularına hızlı ve güvenli bir şekilde cevap verebilmek için “chatbot teknolojisi” kullanıyor. 7/24 hizmet sağlayan chatbot’lar sayesinde müşteriler hızlı bir şekilde yardım alabiliyor, markalar da saat kaç olursa olsun müşterilerinin yanında oluyor. Örneğin; yapay zeka destekli bir chatbot olan Kişisel Asistan Maxi ile istediğiniz zaman yazışıp kafanıza takılan sorulara cevap arayabilir, hesabınızda ne kadar para kaldığını anında öğrenebilir ya da ondan çeşitli harcama tavsiyeleri alabilirsiniz.
Chatbot’lar Neden Kişiselleşmeli?
Müşteriler bir sorunları olduğunda, kayıtlı mesaj izlenimi uyandıran cevaplardan sıkılmış durumda. Bu nedenle, tüketicilerin en zor anında yardıma koşan chatbot’ların “gerçek bir insan“ gibi yanıt vermeleri oldukça kritik bir nokta. Maxi gibi otomatik öğrenme ve sesli asistan özellikleri yüklenen chatbot’lar, müşterilerin sorunlarını doğru bir şekilde algılayıp kişinin yaşadığı soruna uygun olarak işlevsel çözüm önerilerinde bulunabiliyorlar. Böylelikle, tüketici sorusunun cevabını en hızlı şekilde alırken marka da müşterisiyle olan iletişimine samimi bir boyut kazandırmış oluyor.
Deneyim Hissi: Artırılmış Gerçeklik
Deneyim hissi hepimiz için çok önemli. Bir otomobili satın almadan önce test etmek veya beğendiğimiz pantolonu denemek için kabin sırası beklemek, risksiz bir alışveriş gerçekleştirmek istememizden kaynaklı. İnternet alışverişi, her ne kadar pratik olsa da satın aldığımız ürünleri deneyememek bu yüzden bizim için dezavantaj. Mevcut eksikliği fark eden birçok marka ise tüketicilerinin satın almak istedikleri ürünü ya da hizmeti ekran başından deneyimleyebilmeleri için artırılmış gerçeklik teknolojisini kullanıyor. Bilgisayar ortamında ya da mobil uygulamalarda sunulan üç boyutlu simülasyonlar sayesinde tüketici, istediği ürünü kendi fiziksel ortamında görerek satın alma kararını daha kolay ve doğru bir şekilde verebiliyor. Bu da demek oluyor ki; artırılmış gerçeklik teknolojisi dijital ve gerçek dünya arasındaki uçurumu kapatarak müşteri deneyimini daha uç noktalara taşımayı hedefliyor.
Kısacası, yapay zeka teknolojileriyle gelişen ve en kritik anlarda etkili çözümler sunan müşteri hizmetleri, kendini yenilemeye ve hayatımızı kolaylaştırmaya devam ediyor.
"Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir."