Yayınlanma Tarihi Logosu Yayınlanma Tarihi: 4.05.2020
Okuma Süresi Logosu Okuma Süresi: 3 dakika

Unutkanlık sorunu denildiğinde çoğumuzun aklına yaşlılık gelse de aslında günümüzde unutkanlık her yaşta görülebiliyor. Yaşam kalitesini ciddi şekilde etkileyen unutkanlığı erken fark etmek ve önlem almak büyük önem taşıyor.

Unutkanlığın Belirtileri Nelerdir?


Gün içerisinde bir şey yaparken sürekli olarak zihniniz karışıyor, yaptığınız işi unutuyor ya da bir sonraki aşamayı kafanızda planlamanıza rağmen hatırlamakta güçlük çekiyorsanız, işe/okula geç kalmaya başladıysanız, stres sorununuz günden güne artıyorsa, kısa süre önce öğrendiğiniz bilgileri hafızanızda tutamıyorsanız ve sorunlar karşısında kolay pes ediyorsanız unutkanlık sorununuz olabilir.

Unutkanlıktan Korunmak İçin Neler Yapılmalı?


Beslenmenize Dikkat Edin


Sağlıklı ve dengeli beslenmeye hayatın her döneminde dikkat edilmesi gerekiyor. Beslenme alışkanlıklarını düzenlemek, bütünsel sağlık açısından büyük önem taşıyor.
Unutkanlık probleminde en büyük yardımcımız balık. Vücuttaki omega 3 eksikliğini gideren balık, düzenli olarak tüketilmesi gereken besinlerin başında geliyor. 
Ceviz, fındık gibi kuruyemişlerin de içeriğinde de bulunan Omega 3 yağ asitleri; unutkanlığın önüne geçiyor ve hafızayı güçlendiriyor. Bu nedenle günde 1 avucu geçmeyecek şekilde ceviz, fındık gibi kuru yemişler yemeyi ihmal etmemek gerekiyor.

Ispanak; C vitamini, folik asit ve mineraller sayesinde beynin sağlıkla çalışmasına destek oluyor. Ispanağı bol su ile yıkamanızı ve yemek yapmak yerine salata olarak tüketmenizi tavsiye ederiz.

Planlı Olun ve Ajanda Kullanın


Ajandalar, hem gününüzü planlamanızı sağlar hem de yapmanız gerekenleri unutma riskinizi ortadan kaldırır. Yeni haftaya başlarken bu hafta neler yapmanız gerektiğine genel bir göz atın. Son teslim tarihi belli olan işlerinizi ajandanıza mutlaka işleyin. Toplantılarınız, günlük almanız gereken ilaçlarınız, spor yapmanız gereken saatler veya hafta boyunca izlemeyi planladığınız filmler… Her şeyin kayıtlı olması beyninizin rahatlamasını sağlayacaktır ve sürekli olarak bir şeyleri unuttum hissi yaşamanızı engelleyecektir.

Kitap Okumayı Alışkanlık Haline Getirin


Zihninizi aktif olarak çalıştırmak ve esnek tutmak için okumayı alışkanlık haline getirmelisiniz. Okumak; odaklanmanıza yardımcı olacak ve zihninizi canlı tutacaktır. Kitap okurken, beyin gelişir ve düşünme kapasitesini arttırır. Vücut nasıl hareket etmeye ve spor yapmaya ihtiyaç duyuyorsa beyin de sürekli gelişmeye ihtiyaç duyuyor.

unukanlık

Bulmacalar ve Yapbozlar Hayatınızda Olsun


Özellikle evde zaman geçirdiğimiz bu günlerde beyni canlı tutmak, dikkat gücünü arttırmak ve mental iz sürmeyi geliştirmek için her gün bulmaca çözmeye zaman ayırabilirsiniz. Sayılar ya da kelimeler arasında bağlantı kurmaya yönelik bir sistemde işleyen bulmacalar, beyin için çok faydalı egzersizlerdir. Hem eğlenmenize, hem yeni şeyler öğrenmenize olanak sağlayan bulmacaları hayatınızdan eksik etmeyin.
Evde kalmak, ailece yapılan aktiviteleri de arttırdı. Yapbozlar, şu sıralar birçok evde bulunuyor. Tüm ailenin bir araya gelip hem eğlendiği hem de beyin jimnastiği yapma fırsatı bulduğu yapbozlar, unutkanlıkla olan mücadelenizde de fayda sağlıyor.

Yeni Dil Öğrenin


İnsan beyni öğrenmeye eğilimlidir ve öğrendikçe kapasitesini arttırır. Beyin geliştikçe ve zorlu sorunları kolay ve pratik şekilde çözdükçe, insan daha mutlu olur. Hiç bilmediğiniz bir dili anlamaya çalışmak da beyin için çok faydalı bir egzersizdir.  Yeni dil öğrenme süreci; beyni canlı tutar ve yaratıcılığınıza da katkı sağlar.

Seyahatler Planlayın


İçinde bulunduğumuz koşullar şu an için seyahat etmeye uygun olmasa da, önümüzdeki günler için seyahatler planlayabilirsiniz. Hayata dair planlar yapmak, yeni yerler keşfetme heyecanı ve bir seyahatin tüm aşamalarını düşünmek, unutkanlığın azalmasını sağlar. Ayrıca seyahat tutkunları seyahat etmek kadar, seyahati planlamanın da eğlenceli olduğunu söylüyor.

Teknoloji ile Aranıza Mesafe Koyun


Günümüzde, teknoloji yaşamımızın her alanında. Örneğin film izlediğiniz bir anı düşünün. Gerçekten konsantre olup sadece filmi izliyor musunuz yoksa yandan sürekli telefonunuzu da kontrol ediyor hatta bilgisayarınızda farklı bir iş de yapıyor musunuz? Çoklu ekran kullanımı size aynı anda birçok şeyi halledebiliyor olduğunuzu hissettirebilir ancak bunun yanında odaklanma sorunu yaşamanıza da sebep olur. Bunun yerine her ne yapıyorsanız ona odaklanmalısınız.
 
Her şeyin istediğiniz gibi olduğu ve yeni şeyler öğrenmeye açık olduğunuz güzel zamanlar dileriz.


"Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir.​​"​​


X

Sitemizde, siteyi kullanımınızı analiz etmek, içerik ve reklamları kişiselleştirmek, gösterilen reklam sayısını sınırlandırmak, reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek, ziyaret tercihlerinizi hatırlamak, site kullanım istatistiklerini raporlamak için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez (Cookie) Politikası’nı incelemenizi rica ederiz.

Çerezleri Kabul Et