Yayınlanma Tarihi Logosu Yayınlanma Tarihi: 28.05.2020
Okuma Süresi Logosu Okuma Süresi: 3 dakika

Teknolojinin sayısız faydasını gördüğümüz bu dönemde çevremizdeki tüm markalar dijitalleşmeye başlıyor. Günümüzde yapay zeka, siber güvenlik, veri analizi gibi konular oldukça önemli bir noktada ve bu durum da şirketler arasında bir yarış haline geldi. Şirketlerin dijitalleşmesi için çeşitli çalışmalar bulunmakta. Markanızı dijitalleştirebilmeniz için bu yazımızda size tavsiyelerde bulunacağız. 

1. Tüketicilerin Olumlu Etkisi


Müşterilerinizin şirketiniz ile ilgili akla ilk gelen düşünceleri nelerdir? Dijitalleşme, insanların markanız hakkındaki düşüncelerini etkilemekte çok güçlü olabilir. Güçlü bir dijital varlık ve kesintisiz tüketici etkileşimleri şirketiniz için harika bir etki yaratabilir. Tüketicilere, kesintisiz ve hızlı destek sunmak müşterileriniz için gerçekten özenle ilerlediğinizi gösterir.

2. Müşteri Etkileşimleri


Şirketinizle olan tüm müşteri etkileşimleri markanızın algısını şekillendirir. Müşteri temas noktaları dijitalleştirilebilir ve etkileşimler ve geri bildirim süreci sorunsuz hale getirilebilir. Kullanıcı deneyimi, marka farklılaşması için kritik öneme sahiptir. Dijitalleştirme, bir şirketin kaliteli müşteri deneyimi sunmak için temas noktalarındaki müşteri etkileşimlerini iyileştirmeye yönelik süreçleri ve teknolojiyi tanımlamasına olanak sağlar.

3. Dijital Dönüşüm Adımları


Endüstri liderleri bilinçli olarak dijitalleşme ile yenilik yapma yollarını arıyorlar. Sektör liderleri, dönüşümü sağlamak ve işlerin yapılma şeklini değiştirmek için dijitali benimsiyorlar. İş dünyasında dijitalleşme, bir markanın kendisini bu yeniliklerle lider olarak projelendirmesini sağlar.

4. Coğrafi Konum Sınırı 


Hizmetleriniz küresel bir erişim elde eder, konumdan bağımsız olarak her yerden erişilebilir ve işlenebilir. Bir uygulama, ülke veya kıta ne olursa olsun, tekliflerinizi herhangi bir internet kullanıcısına iletmek için eyleme geçirilebilir bir araçtır.

5. Çalışanlarınız da Dijitalleşmenin Bir Parçası Olmalı


Çalışanlarınızın dijital kanalları ve uygulamaları güvenli ve bilinçli bir şekilde ele almalarını sağlamak da temel bir gerekliliktir. Bunun için çalışanlarınızın doğru araçlara, geniş bir medya okuryazarlığına sahip olması ve yeni teknolojileri ve değişiklikleri kabul etmeye istekli olması gerekir - sadece bireyler tarafından ya da sadece pazarlamada değil, şirket genelinde bir yeniliğe ihtiyaç vardır.

6. Müşteri İhtiyaçlarına Göre Değişim


Müşteri ihtiyaçları hızla değişiyor ve marka sadakati geçmişte kaldı. İşletmeler, (müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilmek için) müşteri ihtiyaçlarını hızlı bir şekilde anlamalı, uyarlamalı ve yanıtlamalıdır. Dijitalleşme, bir şirketin değişiklikleri yönlendirmeye yönelik entegre bir yaklaşım izlemesine olanak tanır. Bir şirketin değişikliklere hızlı bir şekilde yanıt vermesine, geri bildirimi kendi süreçlerine dahil etmesine ve tüketicilerinin ihtiyaçlarını karşılamak için gerekli işlemi yapmasına yardımcı olur.

7. Teknoloji Kullanımı


Markanızı geleceğe yönlendirmek istiyorsanız geleceğe yönelik teknolojilerin kullanımını göz ardı etmeyin. Pazarlama bilgi yönetim sistemleri, pazarlama otomasyon ve analiz araçları bütünsel veri yönetim platformları gibi yenilikleri şirketinizde kullanmaya başlamalısınız. 

8. Hedefli Pazarlama Kampanyaları


Dijitalleştirme ile markaların müşterilere ulaşma ve kampanyalarını yürütme biçimleri değişti. Müşteri demografisinin daha iyi anlaşılması, istenen kitleye kolayca ulaşmak anlamına gelir. Bu kampanyaları oluşturmanın arkasındaki fikir, potansiyel müşterilerle etkileşimde bulunmak ve onları kesintiye uğratmamaktır.

 dijital dönüşüm nedir

9. İş Bankası Dönüşüm Merkezi


Markanızı dijitalleştirmek istiyorsanız kesinlikle göz atmanız gereken bir proje bulunuyor. İş Bankası’nın katkıda bulunduğu proje kapsamında İstanbul'da yerleşik 120 KOBİ dijital dönüşüm yolculuğuna çıkıyor. Proje süresince KOBİ’lere “işletmeye özel butik tekno çözümler” geliştirilecek.

KOBİ’ler 12 ay boyunca, projenin paydaşlarından mentorluk desteğinin yanında üretim, pazarlama-satış, yönetim becerileri gibi konularda da eğitim alacak. KOBİ’lerin dijitalleşme ihtiyaçlarına özel yol haritalarının çıkartılacağı proje kapsamında, 120 KOBİ’nin, dijitalleşmeye yardımcı ürün ve hizmet üreten tekno-KOBİ’ler ile eşleştirilerek, dijital dönüşümlerinde ihtiyaç duyacakları çözümlere erişmeleri sağlanacak. Başvuru yapmak ve bilgi almak için İş Bankası Dijital Dönüşüm Merkezi’ni ziyaret edebilirsiniz.


​"Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir.​​"​




X

Sitemizde, siteyi kullanımınızı analiz etmek, içerik ve reklamları kişiselleştirmek, gösterilen reklam sayısını sınırlandırmak, reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek, ziyaret tercihlerinizi hatırlamak, site kullanım istatistiklerini raporlamak için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez (Cookie) Politikası’nı incelemenizi rica ederiz.

Çerezleri Kabul Et