Yayınlanma Tarihi Logosu Yayınlanma Tarihi: 24.03.2020
Okuma Süresi Logosu Okuma Süresi: 3 dakika

​Covid-19 salgınına karşı şu anda ülkemizdeki birçok iş yeri ve kamu kuruluşu çalışanlarının sağlıklarını önceleyerek tedbirler aldı. Bazı kurumlar çalışma saatlerini düzenlerken bazıları da evden çalışma sistemine geçtiler. Bireysel ve toplumsal sağlığımız için en uygun şekilde alınmış bu kararlara salgının yayılmasını önlemek amacıyla riayet etmeliyiz. Her bir değerli vatandaşımızın bu konuda büyük bir sorumluluğu bulunuyor. Eğer toplum olarak hijyen kurallarına uyar ve resmî açıklamalar ışığında gerekli adımları atarsak en kısa zamanda eski günlerimize hep birlikte dönebiliriz.


İş ve çalışma hayatının bu süreçte yeni bir düzene geçmesi elbette hepimiz için farklı bir deneyimin kapılarını araladı. Toplantılarımızı internet üzerinden yapıyor, iş takibimizi dijital platformlar aracılığıyla sağlıyoruz. Tabi önemli olan sağlığımızı korumak ancak evden çalışma mantalitesine ve düzenine birçoğumuz hiç aşina değiliz. Bu sebeple süreçte biraz sıkıntılar yaşayabiliriz. Belki işlerimizi yetiştirmekte güçlükler çekebiliriz. Bunun için iyi bir plan çıkarmak ve ev konforuna aldanmadan ona uyum sağlamak gerekir.

Ev konforu, evden çalışma sürecinize en çok zorluk çıkaracak etmenlerden biridir. Ancak buna aldanmamalısınız. Hala odaklanabilmek ve direncinizi korumak için yollar keşfetmelisiniz. Dışarıya çıkamasanız da evden de stres atıp, düzenli ve verimli bir gün geçirebilmeniz mümkündür. Nasıl mı? Ev içerisinde olduğunuz süreçte sağlıklı beslenmeye devam edip küçük egzersizler yaparak.

Sağlıklı Besinler Tüketmeliyiz


Sağlıklı beslenme, bağışıklık sistemimizi güçlendirerek hastalıklardan korunmamızı sağlayan en önemli unsurdur. Çünkü vücudumuzun direncini besin değeri yüksek yiyecekler tüketerek arttırabiliriz. Ancak özellikle evden çalıştığımızı düşünürsek ve pek de hareket etme imkanımızın olmadığını göz önünde bulundurursak kalorisi yüksek besinlerden de uzak durmamız gerekiyor. Belki can sıkıntısı belki de biraz televizyon karşısında uyuşma hali ile zararlı ve endüstriyel katkı maddeleri barındıran yiyeceklere bir çekim duyabiliriz. Sağlıklı beslenmenizi yerine getirmeniz kadar, sizi ağırlaştıracak ve kilo almanıza sebep olacak yiyeceklerden de uzak durmak evden çalışırken dikkat etmeniz gereken önemli noktalardan biridir.

Evden çalışma yaparken odağımızın kaybolmaması ve sindirim sistemimizin doğru şekilde çalışabilmesi için doğal ve sağlıklı besinler tüketmeliyiz. Belki çalışma hayatının temposu içerisinde hiç evde yemek yapma alışkanlığı olan birisi değildiniz. Şu anda da vücut direncinizi korumak için iyi beslenmek istiyorsunuz. Ama hangi besin değerli yiyecekleri tüketmeniz gerektiğini bilmiyor musunuz? Hiç merak etmeyin, bu doğrultuda sizlerle paylaşmak istediğimiz bazı öneriler var.

evde calisirken beslenme

Protein Değeri Yüksek Besinler Tercih Edin


- Haşlanmış yumurta, içerdiği b12 ile yağ yakımına yardımcı olmakla birlikte yüksek bir protein deposudur. Ayrıca protein oranı yüksek besinlerin daha uzun süre tokluk hissi verdiği unutmayın.
- Somon gibi omega3 yönünden zengin olan balıkları tercih edin. Yağlı balıklar doğal yağ barındırdığı için hala kararında tüketmek bağışıklık sisteminizi güçlendirecektir.
- Bakliyat çeşitleri bir numaralı dostunuz olmalı! Fasulye, barbunya, kırmızı mercimek, yeşil mercimek, börülce, bulgur gibi yüksek protein ve lif oranına sahip ancak düşük kalorili bakliyatları tercih edebilirsiniz.
- Yağsız yoğurt ve peynir gibi süt ürünleri de kalsiyum yönünden zengindir ve yine gerekli proteini alırken kilo almanıza engel olacak kıymetli yiyeceklerdendir.

Vitaminlerin Görevi Çok Önemli


-Brokoli, havuç, ıspanak, kayısı gibi antioksidan özelliği baskın olan A vitaminleri bağışıklığınızın korunması için birebirdir. Ayrıca cilt sağlığınıza da destekleyeceklerdir.
-Fındık, ceviz, badem gibi kuruyemişler içerdiği E vitamini ile vücudunuz için doğal bir savaşçıdırlar.
-Elbette C vitamini ise olmazsa olmazımızdır: Portakal, mandalina, greyfurt, kivi ve muz gibi turunçlar ailesi vücudunuzun enerji deposuna hizmet ederek bağışıklığınızı koruyacak ve hastalıklara karşı önlem alacaktır.

Tüm sağlıklı beslenme süreçlerimizin yanında sağlığımıza zarar olan maddelerden de uzak durmamız gerektiğiniz unutmayalım. Sigara ve alkol gibi zararlı alışkanlıklarımızı özellikle koronavirüs’ün salgın döneminde bağışıklık sistemimizi diri tutmak için hayatımızdan uzaklaştıralım. 

Evden Çalışma Yapan Kişilere Basit Egzersiz Önerileri


İşlerimizi evden yürüttüğümüz bu süreçte, dışarıya da çok fazla çıkmamamız gerektiğini göz önünde bulundurursak, hareketsiz kalmamız oldukça olasıdır. Hareketsiz kalmak kan dolaşımımızı yavaşlatır ve bu metabolizmamıza negatif etki emesi ile bizleri epey miskinleştirir. Sağlıklı beslenmenin önemini ve nasıl olacağını yukarıda bahsetmiştik. Şimdi ise sıra ikinci önemli konuya geldi: Egzersizler.

Daha dinç bir zihin ve bedene sahip olmak hem de evde oturduğumuz bugünlerde formumuzu koruyup kilo almamak istiyorsak ev içerisinde küçük egzersizler yapma alışkanlığı kazanmamız gerekir. Halihazırda spor salonuna düzenli olarak giden ve sporunu aksatmayan bir insan olabilirsiniz. Ancak bu dönem de sizin de rutininizden kopmamanız ve basit hareketler ile vücudunuza küçük hatırlatmalar yapmanız önem taşır.

Evde kendinize rahat hareket edebileceğiniz bir alan belirleyin. Ardından kolay ısınma hareketleri ile başlayın ve vücudunuzun diğer hareketlere adapte olması için uyarılmasını sağlayın. Evinizde bir koşu bandı varsa kardiyovasküler egzersiz yapabilirsiniz ama amacımız biraz daha esneklik ve dayanıklılık üzerine kurgulu olabilir. Tıpkı pilates derslerinde olduğu gibi! Kendinizi çok fazla zorlamadan mekik ve şınav çekmeyi alışkanlık haline getirin. Esneme-germe hareketleri ile araları tamamlayabilirsiniz.

Eğer spor salonlarında olduğu gibi bir ağırlık aletiniz yoksa bile evdeki eşyalar ile bu durumu giderebilirsiniz. Ağırlık ile squat çalışabilir, kas geliştirme hareketleri yapabilirsiniz. Vücut ağırlığınız ile çalışmak isterseniz de plank hareketleri dayanıklılığınızı epey arttıracaktır.

Tüm bu süreçte bol bol su tüketmek de çokça mühimdir. Hem besinlerin emiliminin gerçekleşmesi için hem de sporda kaybedeceğiniz suyu geri kazanmak için sıvı tüketimlerinize ağırlık vermeniz gerekir. Ayrıca stresten olabildiğince kendinizi uzak tutmak ve uyku rutininizi devam ettirmek de bu süreçte kendinize yapabileceğiniz en büyük iyiliklerdendir. İş Bankası ailesi olarak sizlerin bedenen ve ruhen sağlıklı olmasını önemsiyor bu sebeple de sizlerle bu yazımızı paylaşıyoruz. Yeniden güzelliklerin yaşandığı günlerde hep beraber olabilmek ümidiyle, sağlıklı günler.


"Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. B​u nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir."​​​​​​​



X

Sitemizde, siteyi kullanımınızı analiz etmek, içerik ve reklamları kişiselleştirmek, gösterilen reklam sayısını sınırlandırmak, reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek, ziyaret tercihlerinizi hatırlamak, site kullanım istatistiklerini raporlamak için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez (Cookie) Politikası’nı incelemenizi rica ederiz.

Çerezleri Kabul Et