Yayınlanma Tarihi Logosu Yayınlanma Tarihi: 16.06.2021
Okuma Süresi Logosu Okuma Süresi: 4 dakika
​Teknolojinin gelişmesi ve teknoloji tabanlı yeni iş kollarının türemesiyle birlikte her geçen gün masa başında çalışanların oranı artıyor. Hem evde hem de ofiste uzun saatlerini masa başında geçiren kişiler bir süre sonra bazı fiziksel sorunlar yaşamaya başlayabiliyor.
İş Bankası blog olarak bu yazımızda, uzun süre hareketsiz, sabit pozisyonda kalan ve ağrı sorunu yaşayan masa başı çalışanları için boyun egzersiz önerileri derledik.

Boyun Tutulması Nedir? 


Boyundaki omurlar arasında kuvvetli yapıya sahip kaslar bulunur ve bu kaslarda çeşitli sebeplerden kaynaklı olarak meydana gelen kasılmalar sonucu boyun tutulması ortaya çıkar. İçinde bulunduğumuz dönemde yaşadığımız modern hayat genellikle, hareket etmek üzerine bir sistemde işlememektedir. Çoğu iş kolunda bilgisayar başında çalışılması, uzun süre sabit kalma dolayısıyla da boyun tutulması sorununu beraberinde getirir.  Boyun tutulmasını önlemek için evde yapılabilecek basit egzersizler​ keşfedebilirsiniz.

Boyun Tutulması Belirtileri Nelerdir?


Boyun tutulmasının en önemli belirtisi, başınızı sağa ya da sola çevirmeye çalıştığınızda hareket etmenizi engelleyen, kuvvetli bir ağrı hissetmenizdir. Bu ağrı, oldukça can sıkıcı olabilir hatta boyun bölgesi ile sınırlı kalmayıp çevre kasları da etkileyebilir. Örneğin boynunuz tutulduğunda bir süre sonra kolunuzda veya sırtınızda da ağrı hissedebilirsiniz.

evde-basit-boyun-egzersizleri  

Boyun Tutulmasını Neler Tetikler?


Hareketsiz kalmak
Uzun süre bilgisayar başında sabit kalmak
Yanlış bir pozisyonda uyumak
Stres ve kaygı sebebiyle kaslarda gerginlik oluşması
Hareket etmek adına bilinçsizce yapılan egzersizler
Konforsuz yastık ya da yatakta uyumak
Boyun tutulmasını tetikleyen en önemli şey, uzun süre hareketsiz kalmaktır

​Boyun Ağrılarını Önlemek İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler


Uyurken yüzüstü yatmamaya özen gösterin. Bu uyku pozisyonunda, boynunuz fazla yüke maruz kalabilir.
Vücutta her şey birbiri ile bağlantılıdır. Örneğin, dişlerinizi çok sıkmanız bile boyun kaslarınızda ağrıya sebep olabilir.
Stresten uzak durmaya çalışın. Stres, sadece ruh sağlığımızı değil, beden sağlığımızı da olumsuz etkiler ve kaslarda gerginlik yaratabilir.
Araç kullanırken, boynunuzun destek aldığından emin olun ve boynunuzu zedeleyebilecek ani durumlardan mümkün olduğunca kaçının.
Uzun süren telefon görüşmeleri yapıyorsanız, boyun ağrısı sorunu yaşama ihtimaliniz oldukça yüksektir. Özellikle telefonu boynunuz ve omzunuz arasında tutmak yerine, kulaklık kullanmanızı tavsiye ederiz.
Çalışma masanızı hazırlarken, bilgisayar ekranınızın göz hizasında olmasına dikkat etmelisiniz. Aksi takdirde sürekli ekrana doğru eğilmeniz gerekecek ve bu durum da duruşunuzda bozukluk yaratarak boyun ağrısını tetikleyecektir.


Boyun Egzersizleri


Egzersize başlamadan önce, boynunuzu doğru pozisyonda tutmanız oldukça önemlidir. Bu nedenle öncelikle vücudunuzu, baş ve boynunuzu düz tuttuğunuz ve yüzünüzü doğruca karşıya baktığı pozisyona getirmenizi tavsiye ederiz. Bu pozisyonu egzersizlerinizi yaptığınız süre boyunca korumanız, verimli ve doğru bir egzersiz süreci geçirmenize yardımcı olacaktır.

Kaslarınızı güçlendirmek için, ilk olarak ellerinizi alnınıza koyabilir ve başınızı öne doğru itmeye çalışırken bir taraftan da ellerinizle başınızı aksi yöne itebilirsiniz. Bu hareketi 10 saniye boyunca devam ettirip, 3 defa tekrarlayabilirsiniz.

Sonrasında, başınızı öne eğme hareketinin tam tersi olan başı arkaya itme hareketini yapabilirsiniz. Burada da başınızı arkaya doğru iterken ellerinizi başınızın arkasına kenetleyerek, karşı direnç oluşturabilirsiniz. Bu hareketi de 10 saniye şeklinde 3 set uygulayabilirsiniz.

Boynunuzu ön ve arkaya doğru esnettikten sonra aynı mantıkla, sağa ve sola esneterek kaslarınızı güçlendirme hareketlerinizi tamamlayabilirsiniz. Bunun için; sağ elinizi başınızın sağ tarafına koyun ve başınızı sağ tarafa doğru itmeye çalışırken elinizle karşı kuvvet oluşturun. Bu hareketi de 10 saniye aralıklarla 3 set halinde yapabilirsiniz. Takiben aynı işlemi sol taraf için de uygulamanızı tavsiye ederiz.

Boynunuzun kasılmasını önlemek ve boynunuzun daha rahat hareket etmesini sağlamak için; başınızı sakin ve yavaş hareketlerle sağa döndürüp 3’e kadar sayıp başlangıç pozisyonuna dönebilir, sonrasında da aynı hareketi sol taraf için tekrarlayabilirsiniz. Bu egzersizi 5 defa yapmanız yeterli olacaktır.

Aynı hareketi bu sefer başınızı aşağı ve yukarı getirerek de yapabilirsiniz. Ancak bu esnada başınızı zorlamamanızı ve mümkün olduğunca yavaş, kontrollü hareket etmenizi öneririz.
Son olarak, başınızı saat yönünde olabildiğince geniş ve tam bir çember çizerek döndürebilirsiniz. Sonrasında da aynı hareketi saat yönünün aksine doğru tekrarlayabilirsiniz.

Bu egzersizleri yapmadan önce, doktorunuza danışabilir ve bu hareketleri yapmanıza engel teşkil edebilecek herhangi bir sorun olmadığından emin olabilirsiniz.
Sağlık, bütünseldir ve sadece egzersiz yapmak, sağlıklı olmak için yeterli olmayabilir.

Özellikle evden yoğun saatlerde çalıştığımız bugünlerde, bütünsel sağlığımızı korumak oldukça büyük önem taşıyor. Hem beden hem de ruh sağlığınızı dengede tutmak için, evden çalışanlara özel hazırladığımız beslenme ve egzersiz önerilerimizi inceleyebilirsiniz.
Acil sağlık sorunları yaşadığınızda zor durumda kalmamanız ve sağlık hizmetlerinden en iyi şekilde yararlanabilmeniz için hazırladığımız İş Bankası Sağlık Sigortası hizmetimiz ile ihtiyaç duyduğunuz an yanınızdayız.







Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir.









X

Sitemizde, siteyi kullanımınızı analiz etmek, içerik ve reklamları kişiselleştirmek, gösterilen reklam sayısını sınırlandırmak, reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek, ziyaret tercihlerinizi hatırlamak, site kullanım istatistiklerini raporlamak için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez (Cookie) Politikası’nı incelemenizi rica ederiz.

Çerezleri Kabul Et