Arama Motorları Nasıl Çalışır?
Ziyaret ettiğiniz arama motorunun size sonuç sunabilmesi için, internette var olan içerikler ile indekslenmiş olması şarttır. Bu işlem; web sitelerinin birbirlerine bağlantı vermeleri, verilen bağlantılar aracılığıyla web sitelerinin dolaşılması ve ulaşılan sayfa içeriklerinin depolanması ile elde edilir.
İndekslerin aranabilir hale gelmesini, kullanıcı arama birimi sağlar. Sitelerin arama motorlarına indekslenebilmeleri için arama motorlarına kayıt yaptırmaları gerekebilir. Böylece arama motorları, aranan sözcüklerden yola çıkarak kullanıcıyı ilgili sitelere yönlendirir.
İçerik üreticileri ve web site sahiplerinin, kendi sitelerini arama sıralamalarında üst sıralara taşımak için SEO "Arama motoru optimizasyonu" adı verilen ve arama motorlarının belirlediği kriterlere uygun düzenlemeleri yapmaları gerekir. Çünkü arama motorları, internet kullanıcılarına en iyi sonuçları sunmak ister ve bunun için de web sitelerinden bazı kurallara uymalarını ve kullanıcılara ihtiyacı olan bilgileri en doğru şekilde sunmalarını isterler. Web sitenizin SEO çalışmalarını yaparken, arama motorlarının yayınladığı güncel bilgileri takipte kalmanız, benzersiz içerikler üretmeniz, web sitenizin tasarımından yapısına kadar kullanıcı dostu olması ve web sitenizde yazım kurallarına uygun, faydalı içerikler olması oldukça önemlidir. Örneğin, kopya içerik ürettiğiniz durumlarda arama motorlarında ön sıralarda yer almanız imkansız hale gelir çünkü arama motorları kopya içerikleri indeksleyemez. Bu da site ziyaretlerinizin düşük olması, içeriklerinizin ilgili kitleye ulaşmaması, hizmet ve ürünlerinizin satışını yapmakta zorlanmanız anlamına gelir.
Arama Motoru Tarihi
İlk arama motoru Archie, 1990 yılında, bir üniversite öğrencisi olan Alan Emtage tarafından geliştirildi ancak bu arama motorunun algoritması günümüzdeki arama motorlarından çok farklıydı. Çünkü bu sistem, dosya arama üzerine kurgulanmıştı. Bunu, şu an bilgisayarınızda dosya araması yapmaya benzetebilirsiniz.
Arama motorlarının günümüzde kullandığımız hale gelmesi, süreç aldı. Günümüzde hala varlığını sürdüren ve popüler arama motorları arasında gösterilen Yahoo, 1995 yılında hizmete başladı. Yahoo, ilk zamanlarında arama motoru olarak hizmet vermiş, sonrasında ise e-posta vb. benzeri hizmetler de sunarak, şirket hacmini geliştirme yoluna girmiştir.
Yıl 1998’i gösterdiğinde, şu an dünyada en çok kullanılan ve hayatımızdaki etkisini her geçen gün arttıran Google kurulmuştur. Google Search’ün internet ortamında hayata geçmesi ise 1999 yılında olmuştur.
Dünyada En Çok Kullanılan Arama Motorları Nelerdir?
Google, dünyada en çok tercih edilen arama motorudur. Google’ın birçok ürünü vardır ancak Google arama motoru, en çok kullanılan Google ürünüdür. Google, kullanıcılarına en iyi deneyimi yaşatmak için algoritmasını sürekli güncellemekte ve geliştirmektedir.
Arama motoru devi Google, kullanıcılarının arama alışkanlıklarını yakından izliyor ve arama alışkanlıkları ile ilgili kataloglar oluşturarak bu bilgileri reklam verenler ve diğer ilgili taraflarla paylaşıyor. Hem kullanıcıları hem de reklam verenler için geliştirilmiş çözümler sunan Google, önümüzdeki süreçte de sektördeki liderliğini koruyacak gibi görünüyor.
Türkiye’de de geniş bir kullanıcı kitlesi bulunan Yandex, Rusya’nın en popüler arama motorudur. Basit ve kullanıcı dostu bir ara yüze sahip Yandex, aynı zamanda işlevsel araçlar sunuyor. Çevirisi, haritası, analitiği, bulut depolaması ve e-posta hizmeti bulunan Yandex, Google’ın en önemli rakibi olarak gösteriliyor.
Microsoft güvencesi sunan Bing de dünyanın en kaliteli arama motorları arasında yer alıyor. Bing içerisinde, kullanıcıların arama yaparken aynı zamanda puanlama yapmalarına da olanak sağlayan bir ödül programı hizmeti bulunuyor. Kullanıcılar kazandıkları bu puanları, Microsoft ve Windows mağazalarında alışveriş yaparken kullanabiliyor.
Yahoo, Baidu, Ask.com da popüler arama motorları arasında gösterilmektedir.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti,yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir.