Yayınlanma Tarihi Logosu Yayınlanma Tarihi: 27.07.2020
Okuma Süresi Logosu Okuma Süresi: 4 dakika

Zaman zaman fazla kilolardan kurtulmak ya da daha sağlıklı bir yaşam sürebilmek için yeni adımlar atmak isteyebiliyoruz. Bu adımları atarken de ister istemez önümüze popüler olan yeni kavramlar çıkıyor. 


Son dönemlerde insanların en çok ilgi gösterdiği beslenme trendlerinden biri de “temiz beslenme”. Clean eating olarak da bilinen temiz beslenme, belli bir süreyle yapılan şok diyetlerin aksine sizi bir yaşam tarzı olarak dengeli ve sağlıklı beslenmeye teşvik ediyor. Üstelik tükettiğimiz tüm gıdalara şüpheyle yaklaştığımız bu dönemde yeni bir çıkış kapısı oluyor. 

Peki, temiz beslenme nedir, neleri kapsar? Yazımızın devamında açıklayalım.   

Temiz Beslenme Nedir?


Temiz beslenme temel olarak taze, besin değeri yüksek, mevsiminde ve mümkün olduğunca az işlenmiş yiyeceklerin tüketildiği beslenme biçimi anlamına gelir. Bu beslenmenin temeli, faydalı yağlar kullanılarak hazırlanmış sağlıklı ev yemeklerine dayanır. Temiz beslenmeyi uygulayabilmek için tam tahıllı gıdaları, mevsiminde yenilen meyve ve sebzeleri merkeze alıp paketli yiyeceklerden ve işlenmiş gıdalardan uzak durmanız öneriliyor. 

Pek çok konuda doğal olana yönelmenin değerli bir hale geldiği bu dönemde beslenmemizi de buna göre düzenlemek, psikolojimizi ve buna bağlı olarak hayatımızı olumlu yönde etkileyebilir. Bu nedenle temiz beslenmeye başladıktan sonra hayatınızdaki olumlu etkilerini keşfedip bunu bir yaşam stili olarak benimsemeniz hiç de şaşırtıcı olmaz. 

temiz beslenme

Temiz Beslenmek İçin Bilinmesi Gereken Altın Kurallar 


Temel olarak temiz beslenmenin ne demek olduğunu açıkladık. Bu bilgilerin yanı sıra her beslenme stilinde olduğu gibi temiz beslenmede de bilinmesi gereken bazı önemli detaylar var. Biz bunlara “temiz beslenmenin altın kuralları” diyoruz. Peki, temiz beslenmenin olmazsa olmaz kuralları neler? 

Marketten aldığınız paketli ürünler için etiket okuma alışkanlığı kazanın. Paketli gıdaların birçoğu kimyasal madde içerir. Bu maddelerin anlamlarını ve vücuda olan etkilerini bilmek, temiz beslenme konusunda size yardımcı olur. Pratik bir şekilde besin etiketi okumayı öğrenmek için Bilinçli Tüketici Olmak! 6 Adımda Besin Etiketi Okuma Taktikleri​ yazımızı okuyabilirsiniz. 
“Sebze ve meyvelere bile güvenemiyoruz!” diyorsanız mevsiminde sebze ve meyve tüketmenizi öneririz. Mevsiminde tüketilen ürünler, hormonlu sebze-meyve tüketimini önemli ölçüde azaltır. 
Yaz sebze ve meyvelerini kışın da tüketmek istiyorsanız onları derin dondurucu için hazırlayarak güvenli bir şekilde depolayabilirsiniz. Böylelikle marketlerde satılan dondurulmuş ürünlerin içeriğindeki kimyasallardan korunmuş olursunuz. 
 Şeker ve tuz tüketimini mümkün olduğu kadar azaltın. Çay ve kahvenizi şekersiz için.  
Kuru yemişlerde tercihinizi çiğ ve işlenmemiş olanlardan yana kullanın. 
Asitli içeceklerden, aşırı şekerli hazır meyve sularından uzak durun. Meyve sularınızı evde taze meyvelerden şeker eklemeden hazırlamaya özen gösterin. 
Yemeklerinizin içeriği kadar pişirme şekillerinize de dikkat edin. Örneğin bol yağlı kızartmalar yerine fırın, ızgara ya da buharda pişirme gibi sağlıklı pişirme yöntemlerini tercih edin. 
Beslenmenize beyaz un yerine tam tahıllı unları dahil edin. Ekmeğinizi güvendiğiniz organik unlarla evde pişirmeye çalışın. 
 Son olarak bol bol su içmeyi unutmayın!


Temiz Beslenmenin Hayata Olumlu Etkileri


Bu tarz bir beslenme düzeni elbette olumlu değişimleri de beraberinde getiriyor. Zaman geçtikçe vücudunuzda ve psikolojinizde oluşan yeniliklerle kendinizi daha iyi hissedeceğinize eminiz. O halde şimdi, temiz beslenmeyle beraber hayatınızda olacak değişimlere göz atmaya başlayalım!

Mevsiminde taze sebze ve meyvelerden yeterli miktarda alırsanız bu yiyeceklerin besin değerlerinden en iyi şekilde faydalanmış olursunuz. 
Tam tahıllı gıdalar ve sebzeler sayesinde ihtiyacınız olan lifi alacağınızdan sindirim ve boşaltım sisteminizi rahatlatabilirsiniz. Unutmayın ki ikinci beyin olarak adlandırılan bağırsakların düzgün bir şekilde çalışması daha mutlu ve enerjik hissetmenize yardımcı olur. 
Şeker ve tuz tüketimi mümkün olduğunca azaltılacağından diyabet, tansiyon ve kötü kolesterol gibi hastalıkların önlenmesine yardım eder. 
Temiz beslenme sayesinde “gerçekten” ihtiyacınız olan besinleri mümkün olan en sağlıklı şekilde tüketeceğinizden kilo da verebilirsiniz. Ama temiz beslenmenin asıl amacının kilo vermek değil, sağlıklı beslenmeyi hayatın geneline yaymak olduğunu aklınızdan çıkarmayın. 

Bir şeyleri değiştirmek için öncelikle değişime kendinizden başlayın ve temiz beslenme için harekete geçin! Böylelikle çok daha zinde ve iyi hissedeceğinizi fark edip hayatınıza daha sağlıklı bir şekilde devam edebilirsiniz. 

Sağlıklı günler dileriz! 

Kaynak: https://www.turkdiab.org/diyabet-hakkinda-hersey.asp?lang=TR&id=51
               https://www.okanhastanesi.com.tr/saglikli-beslenmeye-yeni-baslayanlar-icin-4-maddede-temiz-beslenme 

"Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir.​​"​




X

Sitemizde, siteyi kullanımınızı analiz etmek, içerik ve reklamları kişiselleştirmek, gösterilen reklam sayısını sınırlandırmak, reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek, ziyaret tercihlerinizi hatırlamak, site kullanım istatistiklerini raporlamak için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez (Cookie) Politikası’nı incelemenizi rica ederiz.

Çerezleri Kabul Et