Yayınlanma Tarihi Logosu Yayınlanma Tarihi: 07.08.2020
Okuma Süresi Logosu Okuma Süresi: 3 dakika

Fit bir vücuda sahip olmak herkesin hayalidir. Bunun için diyet, sağlıklı beslenme, spor ya da birçok farklı yöntem denenebilir. Zorlu diyet programları kısa süreli olarak etkili olsa da aslında sağlık açısından oldukça zararlıdır ve verilen kilolar diyet bırakıldıktan sonra hızlı bir şekilde geri alınabilir.

Fit ve sağlıklı kalmak için işe yaşam şeklinizi ve alışkanlıklarınızı değiştirerek başlayabilirsiniz. İş Bankası blog olarak bu yazımızda fit ve sağlıklı kalmanız için 5 etkili ipucu derledik.​



Doğal Beslenme Yöntemleri Geliştirin


Günümüzde birçok gıdada koruyucu maddeler, gıda boyaları ve kimyasallar bulunuyor. Bu tarz yiyeceklerin besin değeri oldukça düşük ve metabolizma doğal olmayan yiyecekleri işlemekte zorluk çekiyor. Bu da beraberinde kilo sorunu ve sağlık problemlerini getirebiliyor. 

İşlenmiş gıdaları hayatınızdan çıkararak kilo verme yolculuğunuz için iyi bir başlangıç yapabilirsiniz. Ayrıca yaşam tarzı olarak doğal yiyeceklere yönelmek kısa süreli ve ağır diyetler yapmaktan çok daha iyi ve sürdürülebilir bir yöntemdir.​


Yemek Yerken Aceleci Davranmayın

Günlük hayat koşuşturmasının içinde öğünler çoğu zaman kısıtlı zamanlara sığdırılıyor. Birçok kişi yemeğini hızlı yemek gibi bir alışkınlığa sahip. Hızlı yemek yemek size zaman kazandırabilir fakat vücudunuz için oldukça zararlıdır.
Yemeğinizi yavaş yediğinizde çok daha fazla zevk alır ve yemeğin tadını alabilirsiniz. Uzun süre ağzınızda çiğnediğiniz yiyecekler sindirim sisteminizin yorulmamasını ve besinlerin hızlı emilmesini sağlar. Yavaş yemek yemek diş sağlığınıza da katkı sunar.
Ayrıca hızlı yemek yediğinizde doyduğunuzu anlamanız daha zor olabilir. Yavaş yemek yiyen insanlar hızlı yemek yiyenlere göre çok daha az miktarda yemekle doyabiliyor. Bu da fit kalmanız için en önemli kriterlerden biri.



Stresi Yönetmek Sizin Elinizde

Stres, birçok sorunu beraberinde getiriyor. Yeme bozuklukları, düzensiz uyku, mutsuzluk, hareketsizlik gibi davranışların altında yatan sebeplerden biri olan stresle baş etmek mümkün. Hayatınızda sizi strese sürükleyen her şeyin bir listesini yapın. Bunlardan bazılarını çok kolay şekilde yönetebileceğinizi hemen fark edebilirsiniz. Stres kaynaklarınızı yok ettikçe daha mutlu olur ve hayatınızın kontrolünü elinize almaya başlarsınız.
Cesaretiniz artar ve önünüzde yeni ufuklar açılır. İyi ruh hali, sağlıklı bir beden için çok önemlidir.




Uykunuzu İyi Alın

Günlük koşuşturma içerisinde hayat oldukça hızlı bir tempoda ilerleyebiliyor. Çoğu zaman vücudunuzun ihtiyaç duyduğu uykuyu alamıyor olabilirsiniz. Metabolizmanızın iyi çalışmasını istiyorsanız ve bütünsel sağlığınıza gerçekten önem veriyorsanız uyku düzeninizi mutlaka yoluna sokmanız gerekiyor. Uykusuzluk hormonlarınızı direkt etkiler ve bu da iştahınızı arttırarak kilo almanıza sebep olabilir.
Uykuya dalmakta zorlanıyorsanız; uyku öncesi sıcak duş, kitap okuma ya da meditasyon yapma gibi alışkanlıklar edinebilirsiniz.​



Egzersiz Yapmak Rutininiz Olsun

​Her gün rahatlıkla yapabileceğiniz bir egzersiz rutini oluşturun. Bu egzersizler sizi çok yoracak ya da zorlayacak hareketler yerine, her gün kolaylıkla yapabileceğiniz ve size kendinizi iyi hissettiren hareketlerden oluşabilir. Böylece yorgun olduğunuz zamanlarda egzersizlerinizi yapmayı ertelemez ve egzersiz yaparken keyif alırsınız.

Ayrıca tempolu yürüyüşler yaparak hem beden sağlığınıza katkı sunabilir hem de ruhunuzu dinlendirebilirsiniz.
Beslenme ve egzersiz önerilerimizi incelemek için buraya​ tıklayabilirsiniz.

"Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir.​​"




X

Sitemizde, siteyi kullanımınızı analiz etmek, içerik ve reklamları kişiselleştirmek, gösterilen reklam sayısını sınırlandırmak, reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek, ziyaret tercihlerinizi hatırlamak, site kullanım istatistiklerini raporlamak için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez (Cookie) Politikası’nı incelemenizi rica ederiz.

Çerezleri Kabul Et