Yayınlanma Tarihi Logosu Yayınlanma Tarihi: 21.05.2020
Okuma Süresi Logosu Okuma Süresi: 4 dakika

Sağlıklı beslenmek ve her besin grubundan yeterli miktarda almak, son günlerde çok daha önemli bir hale geldi. Çünkü vücudun direncini koruyabilmesi ve hastalıklara karşı bağışıklık geliştirebilmesi için farklı türden birçok yiyeceğe ihtiyacı var. 


Sebze ve meyve çeşitleri de dengeli beslenmenin temelini oluşturan vitamin deposu gıdaların başında geliyor. Bunun yanında sebze ve meyvelerin, besin değerlerinin daha yüksek olması ve bağışıklık sistemine yardımcı olmaları nedeniyle bol oldukları mevsiminde tüketilmeleri tavsiye ediliyor. Üstelik mevsim meyveleri ve sebzeleri lezzetli oldukları kadar çok daha ekonomik de oluyor.

O halde yaz mevsiminin renklerinden en güzel şekilde yararlanmak için yaz meyve ve sebzeleri neler, keşfetmeye başlayalım!  

 yaz meyveleri ile meyve salatası

Mevsimin En Renklileri: Yazın Yetişen Meyve ve Sebzeler 


Pazarlarda, manav tezgâhlarında renk renk yaz meyve ve sebzeleri yerlerini almaya başladı bile! Her mevsimin ayrı bir güzelliği olsa da yaz mevsimi ürünlerinin tadı ve çeşitliliği kesinlikle bambaşka. Siz de daha sağlıklı beslenmek ve bilinçli bir şekilde gıda alışverişi yapabilmek için yaz sebze ve meyvelerinin hangileri olduğunu öğrenebilirsiniz.

Yaz Meyve ve Sebzeleri Neler? 


Meyveler: Karpuz, kavun, şeftali, kayısı, vişne, kiraz, üzüm, incir, nektarin, mor erik, karadut, böğürtlen, yeşil erik, çilek. 

Sebzeler: Taze fasulye, dolmalık biber, sivri biber, patlıcan, salatalık, domates, enginar, kabak, semizotu, börülce, bamya.

Yaz Sebze ve Meyvelerini Daha Sağlıklı Nasıl Tüketebiliriz?


Yaz mevsiminde yetişen birbirinden lezzetli, vitamin-mineral kaynağı sebze ve meyveleri sizinle paylaştık. Peki, bu meyve ve sebzeleri daha besleyici bir şekilde öğünlerimizde nasıl tüketebiliriz? 

1. ​Sebze ve Meyveleri Seçerken Dikkatli Olun


Dengeli beslenmek için gıdaları doğru seçmenin önemi çok büyük. Fakat burada demek istediğimiz meyve sebze seçiminde daha büyük daha iri ve parlak görünenleri değil; ezilmemiş diri meyve ve sebzeleri tercih etmeniz gerektiği. Böylelikle sulu, lezzetli meyve ve sebzelerin hem besin değerlerinden hem de tatlarından daha iyi bir şekilde yararlanabilirsiniz

2.Ara Öğünlerde Yaz Meyvelerini Tercih Edin 


Öğünlerin arasını açtığınızda çok fazla acıkıyorsanız ara öğün tüketmeye özen gösterebilirsiniz. Üstelik yaz mevsiminin sulu ve ferahlatıcı meyveleriyle lezzetli ve sağlıklı ara öğünler hazırlamak çok daha kolay oluyor. 

Örneğin yoğurdun içine şeftali ya da kayısı dilimleyebilir ya da karpuz, kavun, çilek gibi meyvelerle serinletici smoothie tarifleri hazırlayabilirsiniz. Meyvelerin tatlı lezzeti, böylece tatlı isteğinizi kontrol ederken size yardımcı da olabilir. 

 yaz sebzeleri nelerdir

3.Konserve Salça Yerine Taze Domates Kullanın


Çok zengin, lezzetli bir mutfak kültürüne sahibiz ve gerçekten çok şanslıyız. Mutfağımızda pişen yemeklerin birçoğu da lezzetini salçadan, yani domatesten alıyor. Yaz mevsimi de mis kokulu, sulu domateslerin mevsimi demek! Bu nedenle yazın konserve salçaları bir kenara bırakarak yemeklerinizi taze domatesle pişirebilirsiniz. İster rendeleyin, ister küp küp doğrayın. Yaz domatesinin yüksek besin değeri, ferah kokusu ve tadı, yemeklerinizi hem daha hafif hem de daha leziz yapacaktır. 

4. Yaz, Sebze Yemeklerine Yönelmenin Tam Zamanı! 


Yaz mevsiminde genelde çok yağlı, ağır yemekler yenmiyor. Sıcaklardan dolayı öğünleri hafif yemeklerle geçiştirmek istiyoruz. Bu nedenle de yaz mevsimi aslında dengeli beslenmenin, yani ağırlıklı olarak sebze yemeği tüketmenin tam vakti. Üstelik yazın sebze çeşidi de bir hayli artıyor. Sofralarınızda yer vereceğiniz renk renk sebzeler ve yeşil salatalarla yaz mevsimine uygun bir şekilde beslenerek daha iyi hissedebilirsiniz. 

Yaz meyve ve sebzelerini daha sağlıklı tüketmeniz için neler yapabilirsiniz sizinle paylaştık. Şimdiden kış meyve ve sebzeleriyle ilgili püf noktaları da merak ediyorsanız Kış Meyve ve Sebzeleri Nelerdir? Nasıl Tüketilmeli?​ başlıklı yazımıza göz atabilir, genel olarak meyve ve sebze tüketiminde nelere dikkat etmeniz gerektiğini keşfedebilirsiniz! 

Sağlıklı günler dileriz! 

Kaynak

https://www.medicalpark.com.tr/yaz-meyveleri/hg-2091
https://www.acibademhayat.com/saglikli-beslenmeyle-ilgili-10-tuyo 

"Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir.​​"​




X

Sitemizde, siteyi kullanımınızı analiz etmek, içerik ve reklamları kişiselleştirmek, gösterilen reklam sayısını sınırlandırmak, reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek, ziyaret tercihlerinizi hatırlamak, site kullanım istatistiklerini raporlamak için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez (Cookie) Politikası’nı incelemenizi rica ederiz.

Çerezleri Kabul Et