Yayınlanma Tarihi Logosu Yayınlanma Tarihi: 29.07.2020
Okuma Süresi Logosu Okuma Süresi: 3 dakika

Şehir yaşamı, stres ve büyük hırslar aslında her birimizi fazlasıyla yoruyor. Bu gündelik sorunlardan ve koşuşturmadan uzaklaşmak adına yeni arayışlar içine giriyoruz. Kimilerimiz yeni hobiler buluyor, kimilerimiz daha fazla seyahat ederek bu durumun üstesinden gelmeye çalışıyor. Meditasyon da böyle bir ihtiyacın ortasında hayatımıza giren bir kavram. Sakinliği ve mutluluğu çok uzakta aramak yerine içimize dönmemiz için büyük bir yardımcı. 


Son zamanlarda sıklıkla gündeme gelse bile yine de meditasyonun ne olduğu tam olarak anlaşılamıyor. Bu nedenle biz de “Meditasyon nedir ve nasıl yapılır?” gibi sorulara cevap vererek bu konudaki kafa karışıklıklarını gidermek istiyoruz. Keşfetmeye başlayalım. 

Yakından Tanıyın: Meditasyon Nedir?


Meditasyon, Latincede “meditatio” kelimesinden türeyen, kişinin iç huzuruna ulaşmasına ve zihnini denetlemesine olanak veren deneyimlere verilen isim olarak bilinir. Günümüzde farklı öğretiler, ekoller ya da inanç sistemleriyle beraber uygulanır. Kısacası birçok kültürde “manevi arınma” olarak kendine yer bulur. 

meditasyon

Meditasyon Nasıl Yapılır? 


Bir çatı altında toplayamayacak kadar farklı meditasyon çeşitleri olsa bile bazı temel meditasyon teknikleri bulunur. En genel anlamda ele alacak olursak 3 tane temel meditasyon yöntemi vardır:  

1. Konsantrasyon: Dikkatin tek bir noktada toplanması durumuna denir. 
2. Bilinç Ayrışması: Neler olup bittiğini tarafsız bir şekilde gözlemleme anlamına gelir. 
3. Transandantal Meditasyon (TM): Diğer tekniklerden farklı işler. Düşüncenin kaynağına derinlemesine inmek gerekir, ama diğer tekniklerin aksine çabasız bir şekilde yapılır. 

Günümüzde tedavi yöntemi olarak da kullanılmaya başlanan transandantal meditasyonu daha iyi anlamak ve nasıl yapıldığını keşfetmek için yazımızın devamına göz atabilirsiniz. 

Transandantal Meditasyon Nedir? 


Modern dünyada farkında olmadan en çok değer verdiğimiz kavramlardan biri hız. Hayatımızın her alanında her şeyin hızlı bir şekilde ilerlemesini istiyoruz. Bu durum da beraberinde yoğun bir tempoyu getiriyor. Öyle ki iş hayatında ayrı bir koşuşturma, özel hayatta ayrı bir koşuşturma derken kaos içinde yaşamaya başlıyoruz. Fark etmeden zihinsel ve bedensel olarak da yoruluyoruz. Böyle bir yaşam biçiminde de strese bağlı olarak çeşitli hastalıkların ortaya çıkması maalesef ki kaçınılmaz.

Bu gerçeklikten ötürü Maharishi Mahesh Yogi tarafından geliştirilen transandantal meditasyon, aslında derin bir düşünme tekniğidir. Hastalıkların temel nedenlerini keşfetmek için farklı teknikler sunar. Zihinsel olarak yenilenmeyi beraberinde getirdiği için de kişilerin fiziksel ve psikolojik olarak dinlenmesine yardım eder. Peki, transandantal meditasyon nasıl yapılır?

meditasyon faydaları

Transandantal Meditasyon Nasıl Yapılır?


Transandantal meditasyon, her nerede olursanız olun kolaylıkla yapabileceğiniz oldukça basit bir meditasyon tekniğidir. Başta da belirttiğimiz gibi çabasız bir şekilde yapılır. Zihnin kontrol altına alınması ve yüksek konsantrasyon gerektirmez. 

İstediğiniz yerde yapabileceğiniz transandantal meditasyon için;

Öncelikle aklınıza gelen düşünceleri susturmak amacıyla “mantra” olarak bir kelime ya da sesi seçmelisiniz. 
Daha sonra sessizce seçtiğiniz mantrayı tekrarlayarak rahat bir pozisyonda oturun. 
Rahat pozisyonda gözlerinizi kapatın ve seçtiğiniz ses ya da kelimeyi tekrar ederek sıradan düşünceleri zihninizden uzaklaştırın. 
Saf bilinç sınırına geldiğinizde zihinsel karmaşadan çıkarsınız. Zihinsel karmaşadan çıktığınızda ise ruhsal ve bedensel olarak iyileşmeyi zamanla hissedersiniz.  

Transandantal Meditasyonun Faydaları Neler? 


Herhangi bir inanç sistemine ya da felsefeye dayanmayan transandantal meditasyon tekniği, günlük yaşamın destekleyici bir parçası olarak kabul ediliyor. Bu teknik; strese bağlı ortaya çıkan rahatsızlıklar, yorgunluk, uykusuzluk, depresyon ya da panik atak gibi günlük yaşamı zorlaştıran durumların tedavisine yardımcı olarak kullanılıyor. Ayrıca çeşitli bağımlılıkların üstesinden gelmek için de destekleyici olarak tercih ediliyor. 

Transandantal meditasyonun en büyük faydası için ise kişinin kendini yormadan, yargılamadan, kendinden güç alarak içsel huzuru yakalamasına yardımcı olması diyebiliriz.

"Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir.​​"




X

Sitemizde, siteyi kullanımınızı analiz etmek, içerik ve reklamları kişiselleştirmek, gösterilen reklam sayısını sınırlandırmak, reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek, ziyaret tercihlerinizi hatırlamak, site kullanım istatistiklerini raporlamak için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez (Cookie) Politikası’nı incelemenizi rica ederiz.

Çerezleri Kabul Et