Yayınlanma Tarihi Logosu Yayınlanma Tarihi: 15.04.2024
Okuma Süresi Logosu Okuma Süresi: 3 Dakika

​İkametgâh (Adres) Değişikliği Nasıl Yapılır 2024 


Adres değişikliği, vatandaşların gerektiği takdirde başvuruda bulunmaları gereken, aksi takdirde para cezasına tabi tutulacakları bir durumdur. Vatandaşların belirli bir süredir yaşadıkları ve kayıt altına alınan adresten başka bir adrese taşındıkları takdirde bu durumu bilgilendirmeleri gerekir.

İkametgâh Nedir?


İkametgâh bir vatandaşın oturduğu ya da yerleştiği yer anlamına gelen kelimedir. İkametgâh adresi bu tanımla uyumlu olarak vatandaşın konutunun bulunduğu adresi ifade etmek amacıyla kullanılır. İkametgâh adresi bulunulan bölge, mahalle, şehir ve sokak gibi bilgileri içerir. Vatandaşlara dair önemli bir bilgi olan ikametgâh adresi nüfus müdürlükleri tarafından kayıt altında tutulur. İkametgâh adresi değiştiği takdirde vatandaşın buna dair bilgilendirme yapması zorunludur. İkametgâh adresi değişmesine rağmen buna dair bilgilendirme ve değişiklik yapmamak para cezasına tabi tutulan bir suçtur. 

İkametgâh (Adres) Değişikliği Nasıl Yapılır?


İkametgâh ya da adres değişikliği olarak değerlendirilen bu durum, kişinin taşınmasıyla ortaya çıkar. Kişilerin yaşadıkları adres nüfus müdürlüğü tarafından kayıt altında tutulur. Bu adresin değişmesi resmi bir işlem olarak değerlendirildiği için nüfus müdürlüğünün bu durumdan haberdar olması gerekir.

İkametgâh yani adres değişikliği farklı yol ve yöntemler ile yapılabilir. İlk ve en çok tercih edilen yöntem, nüfus müdürlüklerine başvuruda bulunmaktır. Nüfus müdürlüğü aracılığıyla adres değişikliği başvurusunda bulunacaksınız kira kontratı, kimlik ve fatura ile birlikte İl Nüfus Müdürlüğüne gitmeniz gerekir.

Teknolojinin gelişmesiyle ikametgâh değişikliği yapmak internet üzerinden gerçekleştirilebilecek bir işlem haline gelmiştir. Günümüzde pek çok kişi bu işlem için e-Devlet platformunu tercih etmektedir.

e-Devlet Üzerinden İkametgâh (Adres) Değişikliği Nasıl Yapılır?


e-Devlet ikametgâh değişikliği yapmak oldukça pratik bir işlemdir. Vatandaşların bu işlemi gerçekleştirmeleri için il nüfus müdürlüğüne gitmeleri gerekmez. Fakat e-Devlet üzerinden ikamet değişikliği yapmak istiyorsanız karşılamanız gereken bazı şartlar bulunur. Bunların arasında Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak, 18 yaşından büyük, reşit bir birey olmak, velayet ve vesayet altında olmamak ve sistemde geçerli bir cep telefonu bilgisi bulundurmak yer alır. 

İşlem tarihiyle taşınma tarihi arasındaki süre 20 günü geçmediyse adres değişikliğini e-devlet üzerinden yapabilirsiniz. Eğer adres değişikliği 20 günü geçtiyse ve siz adres değişikliği için herhangi bir başvuruda bulunmadıysanız bu durumda e-Devlet’ten ikametgâh adresi değiştiremezsiniz. 20 günü geçen adres bildirimlerinde cezai yaptırım uygulanır. ​

İkametgâh (Adres) Değişikliği Nasıl Yapılır 2024
E-devlet platformuna kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yaptıktan sonra gerekli bilgileri doldurmalı ve yönlendirmeleri takip etmelisiniz. Mobil imza doğrulama ya da sms doğrulama seçeneğinden uygun olanı seçtikten sonra adres değişikliği yapabilirsiniz.

e-Devlet ile adres değişikliği yapmak için öncelikle platforma girişi yapmalısınız. 

Arama kısmından “Adres Değişikliği” yazmalı ve çıkan sonuçlardan “Adres Değişikliği Bildirimi” dijital hizmetini seçmelisiniz.
 
Adres değişikliğini kendi adınıza veya aynı konutu paylaştığınız aile fertlerinizi adına gerçekleştirebilirsiniz. 

Yapacağınız işleme uygun tercihi seçtikten sonra taşınma tarihini seçmeli ve devam et butonuna tıklamalısınız. 

Eğer yalnızca kendiniz için adres değişikliği beyanında bulunacaksanız açılan sayfada adres bildirim türünü seçtikten ve taşınan yerleşim yerine ait adres bilgilerini doldurduktan sonra devam et butonuna tıklamalısınız. 

Hem kendiniz hem aynı konutu paylaştığınız aile fertleriniz için bildirimde bulunacaksanız açılan sayfada adres bildiriminde bulunacağınız kişinin T.C. kimlik numarasını, ad ve soyadını girdikten sonra ekle butonuna tıklamalısınız. Bu işlem ile adres beyanı yapılacak kişiler listesine ekledikten sonra ilerle butonuna tıklamalı ve açılan sayfada bildirim yöntemini seçmelisiniz.
 
Eğer mobil imza ya da elektronik imzanız yoksa e-Devlet’e kayıtlı telefon numaranız aracılığıyla sms ile doğrulama yöntemini tercih edebilirsiniz. 

Bu işlemleri sırasıyla gerçekleştirdikten sonra ikametgâh adresi değişikliği için “Başvuru Tamamla” seçeneğine tıklamalı ve işlemi tamamlamalısınız.

İkametgâh (Adres) Değişikliği için Gerekli Belgeler Nelerdir?


İkametgâh yani adres değişikliği yapmak için hazırlamanız gereken bazı belgeler bulunur. İkametgâh değişikliği nüfus müdürlüklerinden ya da internet üzerinden gerçekleştirilebilecek bir işlemdir. Eğer nüfus müdürlüğünden ikametgâh değişikliği yapmak istiyorsanız öncelikle randevu almalısınız. Bununla birlikte randevunuza giderken yanınızda bulundurmanız gerekenler:

Kira kontratı
Fatura
Kimlik

Gerekli belgeleri teslim ettikten sonra adres bildirim işlemi yapmalısınız. Bu işlemleri internet üzerinden de gerçekleştirebilirsiniz. e-Devlet aracılığıyla adres değişikliği beyanında bulunmak için gerekli bilgileri doldurmanız yeterlidir.

Kendi Çocuğunuz için İkametgâh Değişikliği Nasıl Yapılır?


Kendiniz için değil çocuğunuz için ikametgâh değişikliği yapmak için internet üzerinden başvuruda bulunabilirsiniz. Bununla birlikte ilçe nüfus müdürlüklerine veya dış temsilciliklere şahsen başvuru yaparak da çocuğunuz için ikamet değişikliği talebinde bulunabilirsiniz. 

E-devlet üzerinden çocuğunuz için ikamet değişikliği yapmak için “adres değişikliği bildirimi” hizmetini kullanmalısınız. Bu hizmeti tercih ettiğinizde “birlikte oturmak için/muvafakalı” seçeneği çıkacaktır. Bu seçeneği tercih ettikten sonra mobil imza ya da sms ile doğrulama yöntemini seçerek işlemi tamamlayabilirsiniz.

İkametgâh Değişikliği için Randevu Nasıl Alınır?


Eğer ikametgâh değişikliği için nüfus müdürlüklerine giderek başvurunuzu gerçekleştirmeyi düşünüyorsanız öncelikle randevu almanız gerekir. Alo 199 çağrı merkezinden ya da randevu.nvi.gov.tr web sitesinden ikametgâh değişikliği için randevu alabilirsiniz. Randevunuza giderken gerekli belgeleri yanınızda götürmelisiniz. Belgeleriniz eksik ya da yanlış olduğu takdirde süreç uzayabilir.



*“Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir."​