Yayınlanma Tarihi Logosu Yayınlanma Tarihi: 25.02.2020
Okuma Süresi Logosu Okuma Süresi: 4 dakika

​Hobinizi Ek Kazanca Dönüştürün


Hayaliniz, hobinizin işiniz haline dönüşmesi mi? Evet, günümüzde birçok insanın hayali bu. Güzel bir iş fikri bulup ardından da kendi işinin başında olmak. Herkes bu konuda çeşitli araştırmalar yapıyor. Siz de tam da bu sebeple hobinizi güzel bir fikirle birleştirip “E-ticaret sitesi kurmak istiyorum!” diyorsanız bu konuda belli kıstasları bilmeniz gerekiyor.

İyi bir fikriniz olmasına rağmen nereden başlayacağınıza bir türlü karar veremiyor ve gerekli adımları atamıyorsanız “E-ticaret sitesi nasıl kurulur, hangi adımları izlemek gerekir?” gibi soruların yanıtlarını gelin beraber keşfedelim.

İlk İşiniz Sağlam Bir Analiz Yapmak Olmalı


İnternetten satış yapmaya karar verdiğiniz andan itibaren ilk işiniz kesinlikle derinlemesine bir analiz yapmak olmalı. Analizlere, rakibiniz olacağını düşündüğünüz e-ticaret sitelerini inceleyerek başlayabilirsiniz. Yerli ve yabancı e-ticaret sitelerini keşfetmenizi öneriyoruz. Bu analizler doğrultusunda;

• İyi bir pazar araştırması yapın. Pazardan pay almak için hangi ürünler üzerinde durmanız gerektiğine karar verin.
• Hedef kitlenizi tespit edin. 
• Web sitenizin tasarımını ve logoyu satış yapacağınız ürün kategorisinin yanında sesleneceğiniz kitleyi de göz önüne alarak belirleyin.

e-ticaret sitesi açmak için dikkat edilecekler


Akılda Kalıcı Bir İsim Bulun


İsim bulma aşamasını analiz aşamasından sonraya bırakın. Çünkü analiz yapmadan isim bulma kısmına geçerseniz bulduğunuz isim başka sitelerle benzerlik gösterebilir ya da aynı olabilir. Ve siz bu yüzden tekrar isim bulmak için daha fazla vakit harcamak zorunda kalabilirsiniz. Özgün, akılda kalan ve kolay söylenen bir isim için analizlerinizi yaptıktan sonra çalışmaya başlamanızı tavsiye ediyoruz. 

Sitenizi Öne Çıkaracak Teknik Uygulamalardan Faydalanın


Bu aşamaya kadar olan kısmı şöyle bir kontrol edelim. Fikir hazır, araştırmalar yapıldı, güzel bir isim de bulundu. O zaman artık sıra sitenizin alt yapısıyla ilgili önemli konulara geldi. Örneğin; sitenizin kullanıcılar tarafından kolay ulaşılabilir olması demek, Google aramalarında üst sırada çıkması demek. Bunun için de sitenizin SEO dinamiklerine uygun olması gerekiyor. SEO’ya uygunluk için ise özgün ve kaliteli bir içerik üretimi şart. 

Bunlara ek olarak, kullanıcılara pratik ve hızlı bir alışveriş deneyimi sunmanız sitenizi kesinlikle birkaç adım öne taşır. Ayrıca 2019 TUSİAD E-Ticaret Raporu’nda yer alan ve e-ticaret platformlarından alınan bilgiye göre ziyaretçi trafiğinin çoğu mobil üzerinden gerçekleşiyor. Bu da gösteriyor ki e-ticaret sitenizin mobile uyumlu olması artık bir gereklilik.

Tedarik ve Stok Konusuna Önem Verin


Online alışveriş konusu, birçok alanda hayatımızı kolaylaştırırken ürünün tedarik aşamasında bazı sorunlar yaratabiliyor. Şayet hepimiz internet üzerinden alışveriş yaparken, kargonun geç gelmesi ya da beğendiğimiz ürünün stokta kalmaması gibi durumlarla karşılaşmışızdır. Bu tarz problemler kullanıcıların bir dahaki alışverişleri için sitenizi tercih etmemesine neden olabilir. Bu nedenle tedarik ve stok yönetiminizi iyi yapın. Bu süreci doğru bir şekilde yönetebilmek için;

• Piyasada bulunan kargo firmalarını çok iyi bir şekilde araştırın. 
• Müşterilerinize belli bir alışveriş limiti kapsamında; gün içinde teslimat, ücretsiz kargo gibi seçenekler sunun. 
• Stok yönetimini daha iyi yapabilmek adına ürünleriniz özelinde alt limitler belirleyin. (Örneğin, çantalar için stok 15 ürün, telefon kılıfları için 20 ürün vs.)
• Satışlarınızı göz önünde bulundurarak alt limitte azaltma veya artırma işlemi yapın. 
• Sezon özelliklerini göz önüne alarak hangi ürünlerin ne zaman daha çok talep gördüğünü tespit edin. Bu dönemlerde stok hacminizin üzerine çıkabilirsiniz. 
• Stokta ürün kalmaması gibi sorunlarla karşılaşmamak için düzenli ve sık kontroller yapın. 
• Ürün tedarik aşamasında ciddi sorunlar yaşamamak adına tedarikçilerinizle iyi ilişkiler kurun. 

kendi siteni aç


Müşteri İlişkilerinizi Profesyonelce Yönetin


Müşteri ilişkileri kavramı günümüzde eskisinden oldukça farklı. Eskiden çağrı merkezleriyle ya da e-posta yoluyla sağlanan iletişim artık gerek chatbot’lar gerekse de sosyal medya üzerinden 7/24 sağlanıyor. Ziyaretçiler markalarla ilgili bir sorun yaşadıklarında kolayca iletişime geçip çözüm arayabiliyor. Yani, ulaşılabilirlik çok ama çok önemli. Siz de e-ticaret sitenizde ziyaretçilere bu kolaylığı sunmalısınız. Örneğin sitenize canlı destek koyabilirsiniz. 

E-ticaret sitesi açmak isteyenler ve hobisini yepyeni bir kazanç kapısına çevirmek isteyenler için dikkat etmeleri gereken en temel noktaları sıraladık. Bu noktaları göz önünde bulundurarak e-ticaret sektörüne sağlam adımlarla giriş yapabilirsiniz!

E-ticaret sitenizde kullanılacak ödeme yöntemleri ile ilgili İş Bankası E-ticaret Ürünleri'​ne de göz atabilirsiniz.​


Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. B​u nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir.