Yayınlanma Tarihi Logosu Yayınlanma Tarihi: 22.06.2022
Okuma Süresi Logosu Okuma Süresi: 3 dakika

Yeni bir eve taşınırken ya da iş yeri açarken elektrik aboneliği bir an önce halledilmesi gereken resmi işlerin başında geliyor. Evde hayatın devam ettirilebilmesi ve birçok temel ihtiyacın karşılanabilmesi için olmazsa olmaz olan elektrik, iş yerleri için de birincil derecede öneme sahip. Bu noktada her yıl milyonlarca internet kullanıcısı arama motorlarında “Elektrik abonelik başvurusu nasıl yapılır?” sorusunu soruyor. 

İş Bankası Blog olarak bu yazımızda elektrik aboneliği alma konusunda bilgi sahibi olmak isteyenler için merak edilen soruları cevapladık.

Elektrik Aboneliği Nasıl Açılır?


Yeni bir eve taşındığınızda ya da iş yeri açtığınızda ilk olarak elektriğin kesik olup olmadığını kontrol etmelisiniz. Normal şartlarda elektriğin kesik olması ve bir yetkilinin gelip elektriğinizi açma sürecini başlatması gerekir. Elektrik açıksa bu durumda usulsüzlük ortaya çıkabilir. Usulsüz kullanım yapmamak için hemen elektrik sözleşmesi yapmanızı ve elektrik aboneliği açtırmak için hareket geçmenizi tavsiye ederiz. 

Elektrik aboneliği açtırma işlemi için elektrik idarelerine gidebilir ya da e-devlet üzerinden gerekli evrakları sisteme yükleyerek başvuru yapabilirsiniz.

Önceki Elektrik Aboneliği Nasıl İptal Edilir?


Eski evinizden çıktığınızda usulsüz kullanımın önüne geçmek ve yeni evinizde kendi adınıza abonelik açtırabilmek için elektrik satış sözleşmenizi iptal etmeniz gereklidir. Aboneliği bitirmek için, elektrik tedarik şirketine başvuru yapmalısınız. Başvuru yaparken, elektrik sözleşmenizi bitirmek istediğiniz tarihi belirtmelisiniz. Tarih belirtilmediği durumlarda elektrik aboneliğiniz 3 iş günü içerisinde sonlandırılır.

Elektrik Aboneliği için Gerekli Evraklar Nelerdir?


Elektrik aboneliği başvurusu yaparken konut sahibi, kiracı olmanız ya da iş yeri açmanız durumunda gerekli evraklar farklılık göstermektedir.

İlk abonelik için gerekli evraklar:

Daha önce elektrik aboneliği olmayan yeni bir bina için abonelik başvurusu yapıyorsanız aşağıda yer alan belgeleri hazırlamanız gerekmektedir.

o Onaylı Elektrik Projesi
o İskân Raporu
o Mülkiyete Ait Herhangi Bir Evrak (Tapu, İkametgâh)
o Nüfus Cüzdanı

Mevcut elektrik sayacı varsa gerekli evraklar:

o Nüfus Cüzdanı
o Kira Kontratı veya Tapu
o Daire Tesisat Numarası Gösteren Belge (Fatura vb.)
o IBAN Numarası

Kiracı ev elektrik aboneliği için gerekli evraklar:

o Nüfus Cüzdanı
o Kira Kontratı
o Tesisat Numarası

İş yeri elektrik aboneliği için gerekli evraklar:

o Nüfus Cüzdanı
o Tapu veya Kira Kontratı
o DASK Poliçesi (https://www.isbank.com.tr/dask-zorunlu-deprem-sigortasi)
o Tesisat Numarası (daha önce elektrik aboneliği var ise)
o Vergi Levhası
o İmza Sirküleri
o Kaşe

elektrik abonesi 

E-Devlet Üzerinden Elektrik Aboneliği Yapma


E-devlet üzerinden elektrik aboneliği açmak için öncelikle T.C. kimlik numaranız ve şifreniz ile sisteme giriş yapmalısınız. Sonrasında açılan sayfada bulunduğunuz bölgenin elektrik şirketinin adını yazarak Bireysel Abonelik Başvurusu bölümüne ardında da “Yeni Başvuru” butonuna tıklayabilirsiniz.

Sonrasında işe aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

o Sorgulama Yöntemi Seçimi,
o Tesisat Bilgileri
o Tarife Seçimi
o Poliçe ve Mülkiyet Bilgileri
o Sözleşme Gönderim ve İletişim Bilgileri
o Ön izleme
o İşlem Sonucu

Elektrik Aboneliği Kaç Günde Açılır? 


“Elektrik aboneliği kaç günde açılır?” internet kullanıcıları tarafından en sık sorulan sorular arasında yer alıyor. Gerekli başvurular yapıldığında elektrik açılma süreci başlar. Abonelik başvurusu yaptıysanız elektriğinizin açılması başvuru sonrasında dağıtım şirketi tarafından gerekli incelemelerin yapılmasını takiben 3-5 iş günü aralığında gerçekleştirilir.

Kolay Fatura Ödeme Dönemi


Elektrik faturanızı ödemek için İş Bankası’nın dijital bankacılık kanallarından faydalanabilirsiniz. Türkiye’nin neresinde olursanız olun elektrik faturalarınızı İşCep, Maximum Mobil veya İş Bankası İnternet Bankacılığı hizmetini kullanarak ödeyebilirsiniz.

İş Bankası fatura ödeme seçenekleri ile ek hesabınızın kullanılabilir limiti dahilinde Taksitli Ek Hesap kullanarak faturanızı taksitli ödeyebilir veya kredi kartınızla ödediğiniz faturalarınızı sonradan taksitlendirebilirsiniz.

İçerikte yer alan bilgiler yayınlanma tarihine göre hazırlanmıştır.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. İşbu blog sayfası aracılığı ile sunulan tavsiyelere dayanarak alınan/alınacak yatırım kararlarının ve yapılan/yapılacak alım satım vb. işlemlerinden ve bu işlemlerin olası neticelerinden Türkiye İş Bankası A.Ş. herhangi bir surette sorumlu değildir.​​​