BİREYSEL
BANKACILIK
TİCARİ
BANKACILIK
BANKAMIZI
TANIYIN
BİREYSEL BANKACILIK
Krediler
Kartlar
Mevduat ve Yatırım
Dijital Bankacılık
Sigorta ve Emeklilik
Ödemeler ve Para Transferi
Ayrıcalıklı Hizmetler
Özel Bankacılık
Ticari Krediler
Ticari Kartlar
Dış Ticaret
POS / ÖKC
KOBİ Bankacılığı
Tarım Bankacılığı
İşinize Özel
Dijital Bankacılık
Mevduat ve Yatırım

Önemli Uyarılar

Güvenliğiniz ve kredi kartınızın doğru kullanımı için dikkat edilmesinde fayda görülen noktalar ve yasal düzenlemeler.

Kredi Kartı Yönetmelik Değişikliği

Kredi Kartınızın Güvenliği

Kredi Kartı / Bankamatik Kartı Harcama İtirazı

Kişisel Verilerin İşlenmesi Bilgilendirme Formu

Kartların İnternet Alışveriş Yetkisi Hakkında Bilgilendirme


Asgari ödeme tutarı ile ilgili düzenlemeler:

Türkiye şubelerine ait Bireysel ve Tacir Olmayan Tüzel Kredi Kartları asgari ödeme oranı; limiti 25.000 TL’ye kadar (dahil) olan kartlar için %20, limiti 25.000 TL üzeri olan kartlar için %40 olarak uygulanmaktadır.

KKTC şubelerine ait Bireysel Kredi Kartları için ise asgari ödeme oranı %20 olarak uygulanmaktadır.



Nakit Çekim ve Limit Artırım İşlemleri ile ilgili düzenlemeler:

08.10.2013 tarihli Resmi Gazete’de yer alan “Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik” kapsamında bir takvim yılı içerisinde en fazla 3 defa, asgari ödeme tutarından az ödeme yapılan kredi kartları ile dönem borcunun tamamının ödenmesine kadar nakit çekim işlemleri geçici olarak gerçekleştirilemeyecek ve bu müşterilerin kredi kartı limitleri artırılamayacaktır.

İlave olarak, yönetmelik değişikliği uyarınca, bir takvim yılı içinde 3 defa üst üste asgari tutarın ödenmemesi durumunda ise müşterinin söz konusu kartı limit artışı ve nakit kullanıma kapatılmalarının yanı sıra alışveriş işlemlerine de kapatılmaktadır. Ayrıca, müşterinin varsa diğer kartları da limit artış işlemlerine kapatılmaktadır.


Harcama yapacağınız işyerleri dışında kart numaranızı ve geçerlilik tarihini üçüncü şahıslara vermeyiniz.
Yaptığınız harcamalara ilişkin satış belgesi kopyalarını, hesap özetinizde söz konusu harcamaları görene kadar saklayınız. Hesap özetinizi kontrol ettikten sonra satış belgesi kopyalarınızı imha edebilirsiniz.
Kredi kartı numaranızı ve kartınıza ilişkin bilgileri içeren hesap özeti, satış belgesi gibi dokümanları imha edene kadar kimsenin ulaşamayacağı bir yerde saklayınız.
Kredi kartınızı başkalarının kart üzerindeki bilgileri okuyabileceği ortamlarda açıkta bırakmayınız. Kredi kartınızı kullanması için asla başkalarına vermeyiniz.
Harcama yaptığınız işyerlerinden ayrılmadan önce kartınızı geri alıp almadığınızı kontrol ediniz.
Kredi kartınızı taşıdığınız cüzdan ya da çantanızı sık sık kontrol ederek kredi kartınızın yanınızda olduğundan emin olunuz.
Kartınızın kaybolması veya çalınması durumunda, kayıp/çalıntı bildiriminizi en yakın İş Bankası Şubesine başvurarak, 0850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemizi arayarak ya da İnternet Şubemizdeki Kredi Kartları menüsünden, İşCep veya Maximum Mobil aracılığıyla yapabilirsiniz.​
Kredi kartı şifrenizi İş Bankası personeli dahil kimseye söylemeyiniz ve hiçbir yere yazmayınız. Bankamız personeli işlemlerinizin hiçbir aşamasında sizden şifre bilginizi istememektedir.
Bankamatiklerimizde işlem yaparken hiçbir şekilde yabancılardan yardım kabul etmeyiniz. Herhangi bir sorunla karşılaştığınızda lütfen 0 850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemize arayınız. Telefon Şubemizden  hızlı bir şekilde hizmet alabilmek için önce 2’yi sonra müşteri numaranızı ve Müşteri Şifrenizi tuşlayınız.
Kartınız Bankamatik'te sıkışırsa şifrenizi tekrar girmeyiniz. En yakın şubemize başvurarak ya da 0 850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemize arayarak bilgi veriniz ve gerekirse kartınızı kullanıma kapattırınız.
Kart şifrelerinizi doğum tarihi, işyerinizdeki dahili telefon numaranız gibi başkaları tarafından kolaylıkla bilinebilecek rakamlardan oluşturmayınız. Eğer şu anki şifreniz bu şekilde ise hemen en yakın Bankamatikten şifrenizi değiştirmenizi öneririz.

Harcama itirazında bulunulabilecek durumlar:

Aşağıdaki durumlarda kredi kartı/ banka kartı ile yapılmış işlemler için harcama itirazında bulunabilirsiniz.

 
Kartınız ile bilginiz dışında yapılmış ve dönem içi hareketlerinize/ ekstrenize yansımış işlemler için,( Bu durumda 0850 724 0 724 numaralı telefondan bize ulaşarak kartınızın kapatılıp, yenilenmesini talep etmelisiniz.)
Ürün, hizmet alınamaması, eksik alınması veya ürünün özelliklerinin size belirtilenden farklı olması
Kartınıza bir adet yansıması gerekirken birden fazla adette yansıyan işlem olması
İşlem tutarının hesabınıza farklı yansımış olması
Ödemenin tarafınızca farklı bir şekilde yapılmış olmasına rağmen (Nakit, havale, başka bir kredi kartı, eft vb.) aynı tutarın kredi kartına da yansımış olması
İşlem iptali ya da iadesi gerçekleştirildiği halde iade tutarının karta yansımamış olması
ATM’den eksik nakit çekim yapılması ya da hiç nakit çekim yapılamamış olması ​

 

Harcama itirazında bulunurken dikkat edilmesi gerekenler:​

İtirazda bulunmak istediğiniz işlemlerin dönem içi veya ekstrenize yansımış olması gerekmektedir. Yansımamış (yalnızca provizyondaki), bekleyen işlemler için itiraz süreci başlatılamamaktadır.

Kartınıza yansıyan alışveriş, nakit çekme, karttan karta para transferi işlemlerine ilişkin harcama itirazlarınızı İş​​Cep veya Maximum Mobil’den kolayca iletebilirsiniz. İşCep’te Kartlar >Harcama İtirazı menüsüne, Maximum Mobil’de Kartlarım >Kart İşlemlerim >Harcama İtirazı menüsüne girerek itirazınızı oluşturabilirsiniz.

İşCep’in güncel sürümü için tıklayınız:​

Maximum Mobil’in güncel sürümü için tıklayınız:
https://www.maximum.com.tr/i​ndir​​

İtirazınızın tarafımıza ulaştığına dair tarafınıza SMS ve/veya e-posta ile bilgilendirme yapılacaktır. Ayrıca tüm itirazlarınızın güncel durumlarını İşCep ve Maximum Mobil uygulamalarında bulunan “Harcama İtirazı” menüsündeki “İtiraz Takibi” sekmesinden görebilirsiniz. 0850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemizden de itirazınızın durumu hakkında bilgi alabilirsiniz.

İtiraz nedenine uygun olarak itirazınızı destekleyici belgeleri de (işyeri ile aranızdaki sözleşme, işyeri iade belgesi, teslim tarihi gösteren belge/taahhüt vb. her türlü bilgi/belgeyi) itirazınızla birlikte iletmeniz gerekmektedir. İşCep ve Maximum Mobil’den başvururken destekleyici belgeleri uygulama üzerinden kolayca yükleyebilirsiniz.

Harcama itirazları, kart kuruluşları (BKM, Visa, Mastercard) kuralları kapsamında değerlendirilmekte olup, eski tarihli işlemler geç itiraz edilmiş olması gerekçesi ile olumsuz sonuçlanabilmektedir. Bu nedenle kartlarınızın dönem içi ve ekstre hareketlerine yansıyan işlemleri düzenli olarak incelemeniz ve itirazınızın olması durumunda en kısa sürede tarafımıza iletmeniz gerekmektedir.



TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. KREDİLİ ÜRÜNLERE İLİŞKİN KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI VE İŞLENMESİ AYDINLATMA METNİ

Bankamız tarafından siz değerli müşterilerimize ürün ve hizmetlerimizin yurt içi ve yurt dışında, kesintisiz bir şekilde ve güvenle sunulması için Bankamıza bildirilen ya da Bankamızca çeşitli kanallardan temin edilen kişisel verilerinizin toplanması, saklanması, işlenmesi ve üçüncü kişilere aktarılması gerekebilmektedir.

Bankamız, kişisel verilerinizin hukuka uygun olarak toplanması, saklanması, işlenmesi ve gerekmesi durumunda paylaşılması sırasında verilerinizin güvenliğini sağlamak için uygun teknik ve idari tedbirleri almaktadır.

Bankamız tarafından sunulan kredili ürünler özelinde siz değerli müşterilerimizi kişisel verilerinizin işlenme amaçları, kimlere ve hangi amaçla aktarılabileceği, toplanma yöntemi, işlemenin hukuki nedenleri ve haklarınız konularında sizleri en şeffaf şekilde bilgilendirmek isteriz.

a) Veri Sorumlusu Kimdir?

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“6698 sayılı Kanun”) uyarınca kişisel verileriniz, veri sorumlusu olarak Türkiye İş Bankası A.Ş. (“İş Bankası” veya “Bankamız”) tarafından aşağıda açıklanan amaçlar ve yöntemlerle toplanmakta ve yine aşağıda sayılan hukuki sebeplere dayanılarak işlendikleri amaç ile bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olarak işlenmektedir. 

b) Kişisel Verilerinizi Nasıl ve Hangi Hukuki Sebeplere Dayanarak Topluyoruz, Hangi Amaçlarla İşliyoruz?  

Verilerinizi Nasıl Topluyoruz? 

Kişisel verileriniz;

• Bankamız Genel Müdürlüğü, Şubelerimiz, Doğrudan Satış Ekiplerimiz ile yapılan yüz yüze görüşmelerde temin edilen formlar vasıtasıyla (“Fiziki Kanallar”),
• Çağrı merkezi, e-posta, SMS ve dijital platformlar aracılığıyla (“Çağrı Kanalları”),
• Bankamatiklerimiz (ATM), internet sitelerimiz, internet bankacılığı, mobil veya dijital uygulamalarımız ve buralarda yer alan iletişim, rezervasyon ve diğer talep formlarımız üzerinden (“Dijital Kanallar”),
• Sosyal medya hesaplarımız (“Sosyal Medya Kanalları”) vasıtasıyla doğrudan siz müşterilerimizden toplanabilmektedir. 

Kredili ürünler özelinde siz müşterilerimizden doğrudan elde ettiğimiz bilgilerin yanında, aşağıda sıraladığımız kaynaklardan veri toplayabilmekteyiz: 

Kamu Kurum ve Kuruluşları: T.C. İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından sunulan Adres Paylaşım Sistemi ve Kimlik Paylaşım Sistemi, T.C. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı veya T.C. Sosyal Güvenlik Kurumu gibi kamu kurum ve kuruluşları ile ilgili mevzuat ve yapılan anlaşmalar kapsamında erişim sağlanan veri tabanları.
Mevzuat Kapsamında Bilgi Alınan Diğer Kuruluşlar: Kredi Kayıt Bürosu, Türkiye Bankalar Birliği Risk Merkezi, Merkezi Kayıt Kuruluşu gibi kuruluşların, başta 5411 sayılı Bankacılık Kanunu olmak üzere yasal düzenlemeler doğrultusunda bankaların kullanımına sunduğu veri tabanları. 
İş Ortaklarımız: Aracılık/acentelik sıfatı ile faaliyetlerini yürüttüğümüz şirketler, anlaşmalı ana firma ve bayileri, İş Bankası'nın faaliyetlerinin tamamlayıcısı veya uzantısı niteliğindeki hizmetleri aldığı destek hizmeti kuruluşları, çağrı merkezi arama hizmeti alınan firmalar, varlık yönetim şirketleri, sözleşmeli hukuk büroları ve avukatlar, Bankamız veya Bankamızı temsil yetkisi bulunan kuruluş ve kişilerin sizlerle iletişime geçtiği kanallar, anlaşmalı mağazalar veya e-ticaret siteleri gibi üye işyerleri ve POS'ları aracılığıyla, piyasa istihbaratı yapılması ve ilgili mevzuat ve yapılan anlaşmaların izin verdiği ölçüde ve çizdiği sınırlar dahilinde iş ortaklarımız vasıtasıyla.
Diğer Üçüncü Taraflar: Bankamızla paylaştığınız iletişim kanalları üzerinden tarafınıza ulaşmak üzere yapılan çağrılara yanıt veren üçüncü kişilerle yapılan görüşmeler (Bu kişilerle müşteri sırrı kapsamına giren bilgilerin paylaşılması mümkün değildir.), hukuken zorunlu olduğu durumlarda onayınız da alınarak çeşitli kurum ve kuruluşların veri tabanları. 

Verilerinizi Hangi Hukuki Sebeplere Dayanarak ve Hangi Amaçlarla Kullanıyoruz? 

Bankamız ile kredi ilişkiniz kapsamında; kimlik, iletişim, finans, müşteri işlem, hukuki işlem, işlem güvenliği, pazarlama, özlük, risk yönetimi, lokasyon, görsel ve işitsel kayıtlar, biyometrik veri, ceza mahkumiyeti ve güvenlik tedbirleri kategorilerinde yer alan kişisel verileriniz, aşağıda yer verilen amaçların gerektirmesi halinde, (“İşleme Amaçlarımız") ilgili amaçla ile sınırlı, ölçülü şekilde ve ifade edilen kanuni veri işleme şartlarına (“Hukuki Sebep") dayalı olarak işlenebilmektedir.​
​​
İşleme Amaçlarımız
Hukuki Sebep
• 5411 sayılı Bankacılık Kanunu ve ikincil mevzuatı başta olmak üzere, ödeme ve menkul kıymet mutabakat sistemleri, ödeme hizmetleri, sigortacılık, vergi, sosyal güvenlik mevzuatı, tüketici hukuku ve bunlarla sınırlı olmamak üzere yürürlükte olan mevzuat çerçevesinde faaliyetlerin yürütülmesi
• Yasal otoriteler, düzenleyici kurumlar, sektöre özgü düzenlemelere dayalı kuruluşlar ve diğer otoritelerce öngörülen izleme, raporlama, bilgilendirme yükümlülüklerinin yerine getirilmesi
• Yasal mevzuattan kaynaklanan bilgi ve belge saklama yükümlülüklerinin yerine getirilmesi
• Yetkili kurum ve kuruluşlarından gelen taleplerin karşılanması
• Bankacılık Hizmetlerinin Erişilebilirliğine Dair Yönetmelik gereği engelli müşterilerimize yönelik özel hizmet sunulabilmesi
• Bankamız hizmet kanallarında dolandırıcılığın önlenmesi ve işlem güvenliğinin sağlanması
• Denetim faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi
• Yasal, finansal, operasyonel, uyum, itibar, kredi, piyasa başta olmak üzere maruz kalınan risklerin yönetilmesi
• Finans ve muhasebe işlerinin takibi, finansal ve ticari raporların oluşturulması
Bankamızın hukuki yükümlülüklerini yerine getirebilmesi için zorunlu olması ve kanunlarda açıkça öngörülmesi
• Bankamızın taraf olduğu çeşitli uyuşmazlık ve takip, dava, arabuluculuk ve diğer yasal süreçlerde gerekli hukuki işlemlerin yürütülmesi
• Varlık satışı,  alacak devri işlemleri ile borç tasfiyesi, borç yapılandırmalarının gerçekleştirilmesi
• Bankamızın üzerinde hak sahibi olduğu varlıklara ilişkin tescil ve devir işlemlerinin yapılması
Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması
• Bankamız kredili ürün ve hizmetlerinin sunulması, bunlarla ilgili sözleşmelerin kurulması ve ifası, işlemlerin yürütülmesi kapsamında bu ürün ve hizmetlere ilişkin sözleşmelerinizin ve talimatlarınızın gereğinin yerine getirilmesi
• Bankacılık mevzuatı çerçevesinde sunulan kredili ürün için gerekli değerlendirmelerin yapılması, kredibilite değerlemelerinin yapılması, alınacak teminatların belirlenmesi ve tesisi,  teminatlarla ilgili işlemlerin yürütülmesi
• Bankacılık Hizmetlerinin Erişilebilirliğine Dair Yönetmelik gereği engelli müşterilerimize yönelik özel hizmet sunulabilmesi
• Bankamız alacaklarının tamamen veya kısmen tahsili, kredi ödemelerinizde gecikme olması halinde tarafınıza ulaşılması
• Bankamız kredili ürün ve hizmetlerinin ücret, komisyon ve faiz oranları ile limitlerinin hesaplanması
• Acente sıfatıyla kredi bağlantılı sigorta ve bireysel emeklilik ürünlerinin sunulması ve bu ürünlere ilişkin prim hesaplanabilmesi, prim ödemelerine aracılık edilmesi de dahil olmak üzere sigorta acenteliği işlemlerinin yürütülmesi
• Bankamızın sadakat programları kapsamında müşterilerimize hediye/puan avantajı sunulması, kazanılan puanların hesaplanması/kullanılması, bu konularda müşterilerimize bilgi verilmesi
• Kampanya, promosyon, yarışma, sadakat programı ve çekiliş faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi
Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması

• Bankamızca ihtiyaç duyulan planlama ve istatistik faaliyetlerinin yürütülmesi
• Ticari ve iş stratejilerimizin belirlenmesi ve uygulanması,
• Finans, iletişim, pazar araştırması ve satın alma operasyonlarımızın yürütülmesi
• Banka içi sistem ve uygulama yönetimi operasyonlarının sürdürülmesi
• Hukuki süreçlerimizin yönetilmesi
• Müşterilerimize sunulabilecek uygun kredili ürün ve hizmetlerin belirlenmesi amaçlarıyla modelleme çalışmaları yapılması
• Bankamız ile iş ilişkisi içerisinde olan üçüncü kişiler ile yapılan sözleşmeler veya birlikte yürütülen faaliyetler çerçevesinde Bankamızın sözleşmeden kaynaklanan hukuki ve ticari yükümlülüklerinin yerine getirilmesi
​İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, Bankamızın meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması

• Tüm kanallardan gelecek teklif, bilgi, tanıtım ve geri aranma talepleriniz için bizimle paylaştığınız iletişim kanallarından sizlere ulaşılabilmesi
• Kampanya, promosyon, yarışma, sadakat programı ve çekiliş faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi
• Alışkanlıklarınıza ve tercihlerinize göre size özel teklifler oluşturulması ve diğer pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi
• Dijital Kanallar ve Sosyal Medya Kanallarında reklam, tanıtım, pazarlama aktivitelerinin gerçekleştirilmesi​
​Açık rızanızın varlığı halinde

c) İşlenen Kişisel Verilerinizi Kimlere ve Hangi Amaçla Aktarıyoruz?

Bankamızın kredili ürünlere yönelik faaliyetleri kapsamında, belirli amaçların hukuki sebeplere dayalı olarak gerçekleştirilmesi için kişisel verilerinizi üçüncü taraflarla paylaşmamız gerekebilmektedir. Bu kapsamda yapılabilecek aktarımlara aşağıda yer verilmiştir.


Aktarılan Kişi/Kurum/Kuruluşlar
Aktarma Amaçlarımız
Hukuki Sebep
• Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu
• Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu
• Sermaye Piyasası Kurumu
• Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası
• Mali Suçları Araştırma Kurulu
• Türkiye Bankalar Birliği Risk Merkezi
• T.C Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı
• Gelir İdaresi Başkanlığı
• Hazine ve Maliye Bakanlığı
• Sosyal Güvenlik Kurumu
• Yargı mercileri, İcra Daireleri, Arabulucular, Cumhuriyet Savcılıkları, tüketici hakem heyetleri
• Bağımsız denetim kuruluşları,
• Bankalararası Kart Merkezi
• İstanbul Takas ve Saklama Bankası A.Ş.
• Kredi Garanti Fonu A.Ş.
• Kredi Kayıt Bürosu A.Ş.
Kanunen yetkili kurum ve kuruluşlara, yargı mercilerine bilgilendirme, raporlama yapılması, düzenleme ve denetim faaliyetleri kapsamında bilgi/belge sunulması, hukuki süreçlerin işletilmesi
Bankamızın hukuki yükümlülüklerini yerine getirebilmesi için zorunlu olması ve/veyakanunlarda açıkça öngörülmesi
• Yurt içinde ve yurt dışında bulunan İş Bankası iş ortakları, hissedarlar, iştirak ve bağlı ortaklıklar
• İş Bankası'nın aracılık/acentelik sıfatı ile faaliyetlerini yürüttüğü şirketler
• İş Bankası'nın faaliyetlerinin tamamlayıcısı veya uzantısı niteliğindeki hizmetleri aldığı dış hizmet ve destek hizmeti kuruluşları, diğer anlaşmalı kuruluşlar, işbirliği yaptığı danışmanlar ve kuruluşlar
• Varlık yönetim şirketleri
• Bankamız alacaklarını devralacak üçüncü kişiler
• Sözleşmeli hukuk büroları ve avukatlar
•  Bağımsız denetim şirketleri
•  Europay Int. SA, Western Union, Mastercard Int. INC, Visa INC, JCB Int. Co., Maestro, Electron gibi ödeme sistemleri kuruluşları
•  Noterler ve Türkiye Noterler Birliği
•  Posta ve Telgraf Teşkilatı (PTT) A.Ş.
Bankamız ürün ve hizmetlerinin sunulması, bunlarla ilgili işlemlerin yürütülmesi, bu ürün ve hizmetlere ilişkin sözleşmelerinizin ve talimatlarınızın gereğinin yerine getirilmesi
Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması, Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması ve/veya ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, Bankamızın meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması
• İş Bankası'nın sözleşme ilişkisi içerisinde olduğu yurtiçi ve/veya yurtdışındaki üçüncü taraflar
• İş Bankası adına veri işleyen araştırma, tanıtım ve danışmanlık hizmeti veren firmalar
Pazarlama başta olmak üzere iletişim ve tanıtım faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi ve bu hizmetlerin sunulabilmesi
Açık rızanıza dayalı olarak​

d) Haklarınız Nelerdir?

6698 sayılı Kanun'un 11. maddesi uyarınca;

1. Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
2. Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
3. Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
4. Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
5. Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
6. 6698 sayılı Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
7. İşlenen verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
8. Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme

haklarına sahipsiniz. Yukarıda belirtilen haklarınızı kullanmak için;

• kimlik tespiti yapılarak Şubelerimiz aracılığıyla,
• kimlik doğrulaması gerçekleştirilerek Dijital Kanallarımız ya da Çağrı Merkezimiz üzerinden,
• “İş Kuleleri 34330 Levent Beşiktaş-İstanbul" adresine noter kanalıyla,
• isbankasi@hs02.kep.tr adresine güvenli elektronik imzalı olarak,
• Bankamız sisteminde kayıtlı bulunan elektronik posta adresinizi kullanarak taleplerinizi Bankamıza iletebilirsiniz.​

Risk Grubuna Konu Kişilerin Kişisel Verilerinin Korunması ve İşlenmesi Hakkında Bilgilendirme

5411 sayılı Bankacılık Kanunu çerçevesinde, sizin, eşinizin, çocuklarınızın ve bu sayılanların yönetim kurulu üyesi veya genel müdür oldukları veya bunların ya da bir tüzel kişinin birlikte veya tek başlarına, doğrudan ya da dolaylı olarak kontrol ettikleri ya da sınırsız sorumlulukla katıldıkları ortaklıklar ile bir bankanın nitelikli pay sahipleri, yönetim kurulu üyeleri ve genel müdürü, genel müdür yardımcıları ile başka unvanlarla istihdam edilseler dahi yetki ve görevleri itibarıyla bunlara denk veya daha üst konumlarda görev yapan yöneticileri ile bunların eş ve çocukları, birlikte veya tek başına, doğrudan veya dolaylı olarak kontrol ettikleri ya da sınırsız sorumlulukla ortak oldukları veya yönetim kurulu üyesi ya da genel müdürü oldukları ortaklıklar ve birinin ödeme güçlüğüne düşmesinin diğer bir veya birkaçının ödeme güçlüğüne düşmesi sonucunu doğuracak boyutta kefalet, garanti veya benzeri ilişkiler bulunan gerçek ve tüzel kişiler bir risk grubu oluşturmaktadır. Bunların yanı sıra, risk grubu kapsamına girecek diğer gerçek ve tüzel kişiler T.C. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu'nca belirlenir.

Müşterimiz olmasanız dahi, bankacılık mevzuatına göre hukuki yükümlülüklerimize uyabilmek (6698 sayılı Kanun, m.5/2/ç) ve taraf olduğumuz bankacılık hizmet sözleşmesinin gereğinin yerine getirilmesi (6698 sayılı Kanun, m.5/2/c) için bir risk grubuna kullandırılacak kredi sınırlarının tespiti için dahil olacağınız risk grubunun belirlenebilmesi, izlenebilmesi, raporlanabilmesi, kontrol edilmesi amacıyla Bankamızca kişisel verileriniz işlenebilmektedir.

İşlenen kişisel verilerinizin kimlere ve hangi amaçla aktarılabileceği ve Kanun'dan kaynaklanan haklarınız konusunda yukarıda yer alan Türkiye İş Bankası A.Ş. “Müşteri Edinimi/Hesap Açılışına" ve “Kredili Ürünlere" ilişkin Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Aydınlatma Metinlerini incelemenizi rica ederiz. ​
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) 27 Ekim 2016 tarihinde iletilen talimatı gereği, internetten alışveriş (e-ticaret) işlemlerine açık kalması için 31 Ocak 2018’e kadar onay verilmemiş olan mevcut bireysel kredi kartlarının, banka kartlarının ve ek kartların internetten alışveriş yetkileri kapatılmıştır. Sanal kartlarla internet alışverişi yapılabilmesi için ise onay verilmesine gerek duyulmamış olup, sanal kartların yetkileri açık durumdadır.

 Kartlarınızla internet alışverişi yapabilmeniz için aşağıdaki kanallarımızdan bireysel kartlarınızın internet alışveriş yetkisini tanımlayabilirsiniz:

 Maximum Mobil üzerinden Kartlarım / Kart Seçimi / Kart Ayarlarım / İşlem İzinleri adımlarını izleyerek kartlarınızın internet alışveriş yetkisini güncelleyebilirsiniz.

  İşCep üzerinden Kartlarım / Kart Ayarlarım / Kullanım Tercihleri / Kart Seçimi/ İnternetten Alışveriş kartlarınızın internet alışveriş yetkisini güncelleyebilirsiniz.

 İnternet Şube üzerinden Kartlarım / Kart Ayarlarım / Kullanım Tercihlerim / Kart Seçimi / İnternetten Alışveriş kartlarınızın internet alışveriş yetkisini güncelleyebilirsiniz.

 Kartınızın internet yetkisi kapalı ise, “SANALONAY” yazıp bir boşluk bırakarak  yetkisini açmak istediğiniz İş Bankası kredi kartı ya da Bankamatik kartınızın son altı hanesini 4402’ye SMS ile gönderebilirsiniz. SMS sonrasında tarafınıza tercihinizin alındığı yönünde bir bilgi mesajı iletilecektir. SMS için GSM operatörleri tarafından bir SMS karşılığı ücret tahsil edilmektedir.
 0850 7240724 / Telefon Şubemiz üzerinden müşteri numaranız ve müşteri şifreniz ile bağlanarak kartlarınızın internet alışveriş yetkisini güncelleyebilirsiniz.
 Şubelerimiz üzerinden kartlarınızın internet alışveriş yetkisini güncelleyebilirsiniz.

X Kapat