Sistem Destek Uzmanı pozisyonundaki çalışanlarımız, Bilgi Teknolojileri Bölümü test yönetiminde, kurumsal ve yasal süreçlerin raporlanmasında, kalite ve süreç yönetiminde, Bilgi Teknolojileri Bölümü’nün finans ve insan kaynakları süreçlerinde, satın alma ve kontrat hazırlama süreçlerinde ve Bilgi Teknolojileri Yardım Masası süreçlerinde görev yapar. Sistem Destek Uzmanı pozisyonu için üniversitelerin 4 yıllık eğitim verilen bilişim, ekonomi, ekonometri, enformatik, finans, işletme, istatistik, maliye, muhasebe, uluslararası ticaret, bilgisayar, yazılım, elektrik-elektronik, endüstri, matematik, mekatronik ve telekomünikasyon alanlarındaki bölümlerinden mezun olma şartı bulunmaktadır.
1. Aşama
Genel Yetenek Sınavı ( Sayısal ve sözel yeteneği ölçmeye yönelik sorulardan oluşmaktadır.)
2. Aşama
Değerlendirme Merkezi (İş hayatını örnekleyen uygulamalarla yetkinlik ve davranışların incelenmesini sağlayan değerlendirme yöntemidir.)
3. Aşama
İnsan Kaynakları Görüşmesi (İnsan Kaynakları uzmanları ile yapılan görüşmedir.)
4. Aşama
Panel Mülakat (Üst düzey yöneticilerimizle gerçekleştirilen görüşmedir.)
Sistem Destek Uzmanlarının kariyer yolu açık olmak üzere çalışma performanslarına bağlı olarak belirlenen süreler sonunda yönetici kadrolara atanırlar.
Bankamız çalışanlarının parasal ve sosyal hakları, BASİSEN ile Türkiye İş Bankası A.Ş. arasında 2 yılda bir düzenlenen Toplu İş Sözleşmesi ile piyasa ve günün şartlarına göre belirlenir. Ücretler hesaplanırken, Toplu İş Sözleşmesinde belirlenen dönemlerde ekonomik koşullar göz önünde bulundurulur.
Çalışanlarımızın sosyal güvenlikleri, “Türkiye İş Bankası A.Ş. Mensupları Emekli Sandığı Vakfı” ve “Türkiye İş Bankası A.Ş. Mensupları Munzam Sosyal Güvenlik ve Yardımlaşma Sandığı Vakfı” tarafından sağlanmaktadır. Çalışanlarımıza Türkiye İş Bankası A.Ş. Mensupları Munzam Sosyal Güvenlik ve Yardımlaşma Sandığı Vakfı tarafından ilave emekli ikramiyesi ve ikinci bir maaş alma imkanı sunulmaktadır.
Çalışanlarımıza aylık ücretlerinin yanı sıra yılda 4 maaş tutarında ikramiye verilir. Genel Kurul tarafından Bankamızın bir önceki yıl performansı ölçüsünde belirlenen oranda yılda 1 kez kar payı ödemesi yapılır.
Bankamızda eğitim ve sürekli gelişim çalışma hayatının vazgeçilemeyecek bir parçası olarak kabul edilen değerler arasında bulunmaktadır. Bu kapsamda Bankamızca belirlenen sınavlarda başarı sağlayan çalışanlarımıza İngilizce, Almanca ve Fransızca dilleri için yabancı dil tazminatı ödenir. Uzmanlık kadrosunda görevlendirilen mensuplarımıza uzmanlık tazminatı, tam gün çalışan avukat, mimar, mühendis ve Bilgi Teknolojileri Bölümlerinde görev yapan çalışanlarımıza görev tazminatı ödenmektedir. Bankamızda çalışan müfettiş yardımcılarına, yukarıda belirtilen ödemelerin yanı sıra ikamet adresinde ya da ikamet adresi dışında bulunma durumlarına göre ayrıca gündelik verilmektedir.
Söz konusu ödemelere ilave olarak; çalışanlarımıza bulundukları görevin gerektirdiği Kasa Tazminatı, Ortak Servis Merkezi Tazminatı ve Çağrı Merkezi Tazminatı gibi tazminatlar ödenmektedir.
Çalışan performansına önem veren Bankamız, çalışanların bireysel performansı doğrultusunda yüksek verimlilik ödeneği, ürün bazlı satış primleri ve yönetici primi gibi uygulamaları bünyesinde barındırmaktadır.
Çalışanlarımız, Bankamız ihtiyaçları çerçevesinde yurt dışı şubelerimizde görevlendirilirler. Yurt dışı şubelerimizde görevlendirilen çalışanlarımız, bulundukları ülkenin koşullarına uygun ücrete tabi olmaktadır.
Bankamız çalışanları, sosyal ihtiyaçlarını karşılamaya ve kendilerine daha yüksek bir iş ve yaşam standardı sağlamaya yönelik sosyal haklardan da yararlanmaktadır. Bu kapsamda; çalışanlarımıza sağlık yardımı, öğle yemeği, servis, çocuk zammı, evlilik, doğum ve doğal afet yardımı yapılmaktadır.
Bankamız, 1-5 yıl (5 yıl dâhil) çalışanlar için 15 iş günü, 6-10 yıl (10 yıl dâhil) çalışanlar için 18 iş günü, 10 yıldan fazla çalışanlar için 23 iş günü izin imkânı ile birlikte hastalık, evlilik, ölüm, doğum ve süt izni gibi izin haklarını çalışanlarına sunmaktadır.