English Anasayfa Anasayfa Bireysel Ticari
Arama Arama
 
Anında Şifre Anında Müşteri
İşCep Cep Anahtar
 
   
 
Size en yakın Şube ve Bankamatiklerimiz
 
 
  Facebook Twitter Sosyal Medyada
İş Bankası
YARDIM    |   Anında Bankacılık
İşCep

İşCep İle İlgili Genel Sorular
İşCep güncellemesinden sonra Cep Anahtar aktivasyonum bozulur mu?
Güncelleme işlemi sırasında bazı cep telefonu modellerinde Cep Anahtar Aktivasyonunuzun saklanabilmesi için “Uygulama verileri saklansın mı?” sorusu sorulacaktır. Bu soru için “Evet” seçeneği seçildiğinde Cep Anahtar’ın Aktivasyonu bozulmayacaktır.
Bazı telefon modellerinde ise hiçbir soru sormadan Cep Anahtar Aktivasyonu bozulmadan güncelleme işlemi tamamlanacaktır.

İşCep güncellemesini tamamlandıktan sonra İşCep’e girişinizde “Anahtar Kodunu yanlış girdiniz” ya da İnternet Şube’ye girişinizde “Tek kullanımlık Şifreniz hatalıdır” gibi hatalar alırsanız Cep Anahtarınızı tekrardan aktive etmeniz gerekecektir.
Cep Anahtar’ınızı tekrar aktive etmek için tıklayınız »
İşCep’i kullanmak istiyorum. Cep telefonu numaramı banka sistemine nasıl tanımlatabilirim ya da güncelleyebilirim?

Bireysel müşterimiz iseniz hesabınızın bulunduğu Şubemize şahsen başvurarak, İnternet Şubemizden veya Bankamatiklerimizden cep telefonu numaranızı tanımlatabilir veya güncelleyebilirsiniz.

Ticari müşterimiz iseniz Ticari İnternet Şubemizde “Bilgi Sorma Güncelleme/Kullanıcı Bilgileri/Cep Telefonu” menüsünden veya Şubelerimizden cep telefonu numaranızı tanımlayabilir ya da güncelleyebilirsiniz.

Windows mobile işletim sistemine sahip telefonlarda java programı nasıl yüklenir?
Telefonunuza yükleyeceğiniz Java programının internet adresini telefonunuzun internet tarayıcınızın adres çubuğuna yazın ve “Aç” veya “Çalıştır” seçeneğini kullanarak “.cab” uzantılı dosyayı yükleyin. Java programının telefonunuz ile uyumlu olmasına dikkat ediniz.
İşCep’i cep telefonuma yükledikten sonra nasıl kullanabilirim?
İşCep’i, uygulamanın kaydedildiği klasöre telefonunuzun menüsünden ulaşarak kullanabilirsiniz. Bazı marka ve model cep telefonlarında, yükleme anında uygulamanın kaydedileceği klasör seçmeniz istenebilir. Bazı marka ve model telefonlarda ise uygulama yükleme anında kendiliğinden “Uygulamalar (Applications)” ya da “Java Uygulamaları (Java Applications)” adında bir klasöre kaydedilecektir.
Cep telefonu marka ve modeline bağlı olarak, İşCep için telefonunuzda kısa yol oluşturup kullanım kolaylığı sağlayabilirsiniz. Ayrıntılı bilgi için cep telefonunuzun kullanım kılavuzuna bakınız.
İşCep’i başka telefonlardan kullanabilir miyim?
Evet. İşCep’i İnternet Şubemizden kullanıma açtıktan sonra uygulamanın yüklü olduğu başka cep telefonlarından kendi müşteri numaranızı ve şifrenizi girerek kullanabilirsiniz.
İşCep’i kullanırken cep telefonuma çağrı ya da mesaj geldiğinde uygulama kapanır mı?
Hayır, uygulama kapanmaz. Telefon görüşmenizi ya da mesajlaşmanızı bitirdikten sonra kaldığınız yerden işleme devam edebilirsiniz. İşCep’e giriş yaptıktan sonra 10 dakika boyunca hiçbir işlem yapmazsanız, oturumunuz sonlandırılacak ve tekrar giriş yapmanız gerekecektir.
Cep telefonumu kaybettim/çaldırdım ne yapabilirim?

Cep telefonu ve SIM kart üzerinde herhangi bir bilgi tutulmamaktadır. Cep telefonunuz herhangi bir kişinin eline geçse bile herhangi bir bilgiye ulaşılamayacak ve işlem yapılamayacaktır.

İşCep’i aşağıdaki yöntemlerle yeni telefonunuza yükleyebilirsiniz. İsbank.com.tr aracılığıyla Cep Anahtarınızın aktivasyonunu yaptıktan sonra yeniden İşCep’i kullanabilirsiniz.

  • 4402’ye ISCEP yazıp SMS göndererek,
  • www.isbank.com.tr/indir adresine telefonun tarayıcısından giderek,
  • isbank.com.tr’den Anında Bankacılık -> İşCep menüsü üzerinden,
  • İnternet Şubesi içinden,
  • İşWap, İşPad, İşTV ve uygulama dükkanlarından (Appstore, Samsung Apps, Indroid, Google Play, Nokia Ovi Store, Windows Phone Mağaza ile Yandex Store ve Turkcell uygulama pazarı)
İşCep’i İnternet Şubesinden kullanıma açtıktan sonra uygulamayı tekrar yüklemem gerekir mi?
Hayır. Cep telefonunuzda İşCep yüklü olduğu sürece uygulamayı tekrar yüklemenize gerek olmayacaktır.
İ-anahtar ya da mobil imza kullanıcısıyım, İşCep’ten işlem yapabilir miyim?
Evet. İşCep’e girişte, müşteri numaranızı ve Müşteri Şifrenizi giriş yaptıktan sonra i-anahtar ya da mobil imzanız ile işlem yapabilirsiniz.
İşCep'i Yükleme İle İlgili Sorular
İşCep'i yükleyemiyorum. Ne yapmalıyım?
Öncelikle bağlantı ayarlarınızın doğru yapıldığından emin olmalısınız. Ayrıca, telefonunuzda bulunan eski bağlantı ayarlarını silmeden yeni bağlantı ayarlarını istediğinizde, telefonunuzun tarayıcısı eski erişim noktası ile bağlanmaya çalıştığı için uygulamayı yükleyemeyebilirsiniz. Telefondaki internet tarayıcısının ayarlarından, erişim noktası olarak doğru erişim noktasını seçerek sorunu çözebilirsiniz.
Örneğin, Turkcell hatlı bir telefonda, erişim noktası olarak "Turkcell Internet" seçilmesi gerekirken yerine "Turkcell MMS" seçilmiş ise yükleme hatası alınabilecektir. (Farklı model telefonlarda erişim noktası ayarı farklı menülerde bulunabilir.)
İnternet Şubesinden başvurumu yaptım ama cep telefonuma SMS gelmedi. Ne yapmalıyım?
Bazı cep telefon numaraları GSM operatörü tarafında "bulk SMS" denilen toplu SMS gönderimlerine karşı sizin talebiniz doğrultusunda kapatılmış olabilir. Bunun için operatörünüze başvurarak hattınızı toplu SMS gönderimine açık hale getirmeli ve Başvuru/Ürünler --> İşCep menüsünden tekrar başvuru yapmalısınız.
Buna rağmen SMS (Wap push) telefonunuza gelmediyse cep telefonunuzun marka ve modeline göre ayarlarını kontrol etmelisiniz. Bu ayarlara herhangi bir operatörü arayarak ulaşabileceğiniz gibi Avea internet sitesinden (www.avea.com.tr) “telefon ayarları” seçeneği altından telefon markası ve modelini seçerek ulaşabilirsiniz. Buradan, “Wap Push” ayarı ve “Ayarı görüntüle” seçeneği ile telefonunuz ile ilgili ayarı görebilirsiniz. Sorunun devam etmesi durumunda, ayarların kontrol edilmesi için yetkili servisinize başvurabilirsiniz.
İşCep'i yükleme esnasında sertifika hatasıyla karşılaşıyorum. Ne yapmalıyım?
Uygulama yüklenirken karşılaşılan sertifika hataları, uygulamanın imzalandığı sertifikaya “uygulama yükleme izni” verilmemiş olmasından kaynaklanmaktadır. Bu durumda bu sertifika için cep telefonunuzun ilgili menüsündeki güven ayarlarında "Uygulama yüklemesi", "Evet" olarak seçilmiş olmalıdır.
Nokia telefonlarda İşCep’i yükleme aşamasında “Çevrimiçi sertifika kontrolü” kaynaklı hata mesajları alınabilmektedir. Bu durumda cep telefonunuzun “Uygulama Yöneticisi”nden “Ayarlar”a erişip buradaki ayarlar aşağıdaki şekilde düzeltilmelidir:
Yazılım yükleme: Açık
Çevrim içi sertifika kontrolü: Kapalı (ya da Açık)
Standart web adresi: Boş
Telefonuma İşCep'i yüklemek istediğimde "Geçerli sertifika yok" hata mesajıyla karşılaşıyorum. Ne yapmalıyım?
İşCep’in çalışmak için ihtiyaç duyduğu kök sertifikalar İşCep uyumlu cep telefonları listesinde belirtilen cep telefonlarına üretim aşamasında yüklenmiş durumdadır. Kullanıcının bu sertifikayı cep telefonundan silmesi durumunda bu tür bir hata ile karşılaşılabilir. Yetkili satıcınız tarafından cep telefonunuzun işletim sisteminin güncellenmesi bu sorunu çözecektir.
Telefonunuzun gerekli ayarlarını yapmanıza rağmen aynı hatayı tekrar görmeniz durumunda, cep telefonu modelinizi, hattınızı (faturalı/ kontörlü), müşteri numaranızı ve hatayı gördüğünüz aşamayı isbank.com.tr’deki "Bize Ulaşın" linkinden e-posta ile veya 0 850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemizden müşteri temsilcilerimiz aracılığıyla iletebilirsiniz.
İşCep telefonumda yüklü iken, operatörü değiştirerek İnternet Şubesinden tekrar İşCep'e başvurup, gelen SMS linkini cep telefonuna yüklemek istediğimde "Yükleme Başarısız" mesajı alıyorum.
Bu hata telefonda varsayılan erişim noktası olarak eski operatörün ayarlarının kullanımından kaynaklanmaktadır. Telefonun ilgili menüsünden varsayılan erişim noktası olarak o an kullanılan operatörün erişim noktası seçilmelidir. Örneğin, Turkcell hatlı bir telefonda, erişim noktası olarak "Turkcell Internet" seçilmiş olmalıdır.
Bağlantı Ayarları İle İlgili Bilgi ve Sorular
İşCep'i kullanabilmek için telefonumda herhangi bir ayar yapmam gerekir mi?
İşCep operatörünüz tarafından sağlanan standart internet, GPRS ya da WAP ayarları ile çalışan bir uygulamadır. Daha önce telefonunuzdan WAP ya da internet sayfalarına bağlandıysanız, çoğu zaman herhangi bir ayar yapmadan İşCep'i kullanabilirsiniz.
Tüm ayarları tamamlamama rağmen hala hata veriyor?
İşCep'i kullanabilmek için cep telefonunuzda ya da Blackberry ve PDA gibi Windows Mobile işletim sistemine sahip mobil cihazlarda en son sürüm yazılımın yüklü olması gerekmektedir. Bu konuda telefonunuzun yetkili servisinden yardım alabilirsiniz.
Genel Bağlantı ayarları:
İşCep Kullanımına İlişkin Sorular
İşCep'i kullanırken "Güvenli bağlantı kurulamıyor" uyarı mesajı ile karşılaşıyorum. Ne yapmalıyım?
Bu durumda GPRS ya da WAP ayarlarınızı kontrol ediniz. Bu ayarlar için operatörünüzden veya yetkili satıcınızdan yardım alabilirsiniz.
İşCep'i kullanırken "TEKNİK BİR SEBEPLE İŞLEMİNİZİ GERÇEKLEŞTİREMİYORUZ. LÜTFEN DAHA SONRA TEKRAR DENEYİNİZ." şeklinde bir mesaj ile birlikte ya da ayrı olarak "IOE" ,"CNF", “CER”, “NOK” , “UE” gibi hata kodları alıyorum. Ne yapmalıyım?
"IOE" ve CNF" hata kodları alınıyorsa:
  • Cep telefonunuzun İnternet, GPRS ya da WAP ayarlarında problem olabilir ya da kapsama alanı dışındayken veya hat kesintisi sırasında kullanmaya çalışmış olabilirsiniz. Kapsama alanı içinde olduğunuza ve hattınızın çalıştığına eminseniz lütfen İnternet, GPRS ya da WAP ayarlarınızı kontrol ediniz. Bu ayarları operatörünüzden öğrenebilirsiniz.
  • Bazı telefon modelleri, Java uygulamalarında kullanılmak üzere ek ayarlara ihtiyaç duyabilirler. (Nokia’nın bazı modelleri ve Sony Ericsson telefonlar için aşağıdaki açıklamalara bakınız.)Detaylı bilgi için ise yetkili satıcınıza veya GSM operatörünüze başvurmanızı öneriyoruz. Sony Ericsson telefonların bazı modellerinde Java için extra bağlantı ayarları gerekmektedir. Telefonun ‘Java ayarları’ menüsünde ‘internet profili’ olarak ilgili operatörün ‘internet’ bağlantısı seçilmelidir. Bu ayarlar kontrol edilmeli ve proxy seçeneği(böyle bir seçenek var ise) sadece Avea hattı için ‘Hayır’ olarak ayarlanmalıdır. Diğer operatörlerde proxy ayarları değiştirilmemelidir.
Sony Ericsson telefonunuzda, Java ayarlarını yapmış olmanıza rağmen "CNF-3" (ya da IOE-3) hata mesajları alıyorsanız ve AVEA hattı kullanıyorsanız:
Öncelikle Avea’nın internet sitesine veya çağrı merkezine ulaşarak veya kısa mesaj yoluyla telefonunuzun WAP/GPRS ayarlarını tamamlamanız gerekmektedir. Örneğin internet sitesinde (www.avea.com.tr) "telefon ayarları" linkinden telefon markasını ve buradan “gprs wap ayarları”nı seçip "ayarları göster" seçeneği açıldığında, bağlantı ayarlarına ilişkin süreç görülebilecektir. WAP/GPRS ayarları tamamlandıktan sonra “Java ayarları” altından, “internet profili” olarak girilen erişim noktası (AVEA WAP GPRS ve benzeri bir isim) seçilip etkinleştirilmelidir. Daha sonra aşağıda görüleceği gibi “Proxy kullan” seçeneği “Hayır” olarak değiştirilmelidir.
  • Menü/Ayarlar/Bağlantı/Internet ayarları/Internet profilleri/ AVEA GPRS WAP/Seçim/Ayarlar
  • Kullanılan hesap: AVEA GPRS WAP
  • İnternet modu: http
  • Proxy kullan: Evet --> Hayır (Hayır olarak değiştirilmelidir.)
  • Proxy adresi: 213.161.151.201
  • Port numarası: 8080 -> Kaydet
  • Kullanıcı adi: wap
  • Parola: wap -> Kaydet
Telefonunuzun gerekli ayarlarını yapmanıza rağmen aynı hatayı tekrar görmeniz durumunda, cep telefonu modelinizi, hattınızı (faturalı/ kontörlü), müşteri numaranızı ve hatayı gördüğünüz aşamayı isbank.com.tr’deki Bize Ulaşın linkinden e-posta ile veya 0 850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemizden müşteri temsilcilerimiz aracılığıyla iletebilirsiniz.
Nokia marka telefonunuzda müşteri no ve şifremi yazıp giriş butonuna bastığınızda “IOE-3” hata kodunu alıyorsanız:
Nokia series 40 telefonlarda (6230i, 6270, 6265, 6275, 6280, 6282, 6288, 7370, 6131, 6126, 6133, 6233, 6234, 6300, 5300, 7373, 7390) bağlantı ayarlarına ek olarak ekstra ayar yapmak gerekebilir.
  • Menü --> Ayarlar --> Yapılandırma Ayarları --> Kişisel Yapılandırma Ayarları --> Seçenekler --> Yeni Ekle --> Erişim Noktası
  • Hesap ismi : "Avea Erişim Noktası" (herhangi bir isim girilebilir, Turkcell için örneğin 'Cepten internet')
  • Erişim Noktası Ayarları --> Veri Taşıyıcı : GRPS / Paket veri
  • Taşıyıcı Ayarları --> GPRS/Paket veri erişim noktası : wap (Avea için) / internet (Turkcell için)
  • Doğrulama Türü : Normal
  • Kullanıcı Adı : gprs
  • Şifre : gprs
  • Menü --> Ayarlar --> Yapılandırma Ayarları --> Kişisel Yapılandırma Ayarları --> “Avea Erişim Noktası"nı “Seçenekler”den etkinleştirin. (Turkcell için 'Cepten internet' i etkinleştirin)
Bu ayarlar telefon menüleri farklı olabileceği için farklı modellerde farklı menüler altında olabilir. Bu konuda operatörünüzden ve yetkili satıcınızdan yardım alabilirsiniz. Telefonunuzun gerekli ayarlarını yapmanıza rağmen aynı hatayı tekrar görmeniz durumunda, cep telefonu modelinizi, hattınızı (faturalı/ kontörlü), müşteri numaranızı ve hatayı gördüğünüz aşamayı isbank.com.tr’deki Bize Ulaşın linkinden e-posta ile veya 0 850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemizden müşteri temsilcilerimiz aracılığıyla iletebilirsiniz.
“CER” hata kodu alınıyorsa:
Cep telefonundaki sertifika ayarlarından kaynaklanan bu sorunun çözümü için cep telefonunun ilgili menüsünden sertifika ayarlarına erişilip ‘Verisign Class 3’ sertifikası için bütün seçenekler ‘Evet’ olarak ayarlanmalıdır. Telefonunuzun gerekli ayarlarını yapmanıza rağmen aynı hatayı tekrar görmeniz durumunda, cep telefonu modelinizi, hattınızı (faturalı/ kontörlü), müşteri numaranızı ve hatayı gördüğünüz aşamayı isbank.com.tr’deki Bize Ulaşın linkinden e-posta ile veya 0 850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemizden müşteri temsilcilerimiz aracılığıyla iletebilirsiniz.
“NOK” ya da “UE” hata kodları alınıyorsa:
  • Bu durumda bulunduğunuz bölgede internet erişiminin olduğundan emin olarak lütfen bir süre bekleyip tekrar deneyiniz. Bağlantı kurulamamasından kaynaklanan bir hata alınmaktadır. Hatanın devam etmesi durumunda GPRS/WAP ayarlarınızı kontrol ediniz. Bu ayarlar için operatörünüzden yardım alabilirsiniz.
  • Operatörünüzle görüşerek ayarlarınızı kontrol ettikten sonra bu hatayı tekrar görmeniz durumunda, cep telefonu modelinizi, hattınızı (faturalı/ kontörlü), müşteri numaranızı ve hatayı gördüğünüz aşamayı isbank.com.tr’deki Bize Ulaşın linkinden e-posta ile veya 0 850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemizden müşteri temsilcilerimiz aracılığıyla iletebilirsiniz.
İşCep'i kullanırken, uygulama "Lütfen Bekleyiniz" ekranında uzun süre bekliyor. Benzer çözümü olan sorunlar:
-error 404:srve019e:file not found” hatası alıyorum.
-“IOE–3 Symbian OS Error” hatası alıyorum.
-5120 WEB SUNUCUSU BULUNAMADI” hatası alıyorum. Ne yapmalıyım?
Bağlantı ayarlarınızın doğru olarak yapıldığından emin olmalısınız. Sorun uygulama içinden Erişim Noktası sorulduğunda yanlış erişim noktasının seçilmesinden de kaynaklanıyor olabilir.
Örnek olarak Turkcell hatlı bir telefonda, uygulama içinden 'Turkcell Internet' erişim noktası yerine 'Turkcell MMS' erişim noktası seçildiğinde belirtilen sorunlardan biri ortaya çıkabilmektedir.
Blackberry telefonumda uygulamayı çalıştırmak istediğimde “Exception thrown in a midlet constructor” hatasını alıyorum. Ne yapmalıyım?
Blackberry’nin bazı eski sürüm işletim sistemleri Java uygulamalarını çalıştırırken bu hatayı vermektedirler. Telefonunuzun işletim sistemini güncelleyerek bu sorunu çözebilirsiniz. (İşCep’in Windows Mobile 5.0 ve üzerinde işletim sistemine sahip olup, JVM yüklenmiş, MIDP 2.0 destekli cihazlarda teknik olarak çalışacağı öngörülmektedir.)
Yukarıda belirtilenlerin dışında bir hata/uyarı mesajı alıyorum, sorunu giderebilmek için ne yapmalıyım?
Bulunduğunuz bölgede internet erişiminin olduğundan emin olarak lütfen bir süre bekleyip tekrar deneyiniz.
Yukarıda belirtilenler ve bunların dışındaki hataları tekrar görmeniz durumunda:
  • cep telefonu modelinizi,
  • operatörünüzü ve hattınızı (faturalı/kontörlü)
  • hata mesajını/kodunu ve hatayı hangi aşamada aldığınızı
  • müşteri numaranızı
isbank.com.tr’deki Bize Ulaşın linkinden e-posta ile veya 0 850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemizden müşteri temsilcilerimiz aracılığıyla iletebilirsiniz.
Bilgi Toplumu Hizmetleri