English Anasayfa Anasayfa Bireysel Ticari
Arama Arama
 
Anında Şifre Anında Müşteri
İşCep Cep Anahtar
 
   
 
Size en yakın Şube ve Bankamatiklerimiz
 
 
  Facebook Twitter Sosyal Medyada
İş Bankası
YARDIM    |   Anında Bankacılık
Genel Bilgiler

Anında Bankacılık nedir, ne işime yarar?
Anında Bankacılık Kanalları ile mekan ve zamandan bağımsız, hızlı ve pratik olarak bankacılık işlemlerinizi yapabilir, üstelik avantajlı fiyat ve oranlardan da yararlanabilirsiniz.

Bankanıza ait Alternatif Dağıtım kanallarında hangi işlemlerimi gerçekleştirebilirim?

Alternatif Dağıtım kanallarımız İnternet Şubesi, Telefon Şubesi,  Bankamatik, İşCep ve İşWap aracılığıyla, dış ticaret işlemleri dışındaki tüm işlemlerinizi yapabilirsiniz.

İşlemlerle ilgili her türlü sorununuzda 0 850 724 0 724 numaralı telefon şubemizi arayarak müşteri temsilcilerimize ulaşabilirsiniz.

İnternet Şubemizden yapabildiğiniz işlemlerin çok büyük bir bölümünü müşteri temsilcilerimiz yardımı ile yapmak istiyorsanız, Telefon Şubemizden müşteri numaranız ve Müşteri Şifrenizi veya Ticari Şifrenizi girdikten sonra  “0” ı tuşlayarak müşteri temsilcilerimize ulaşarak da yapabilirsiniz.

Eğer Alternatif Dağıtım kanallarımızın kullanımında zorluk yaşıyorsanız müşteri numarası ve Müşteri Şifrenizi veya Ticari Şifrenizi girmeksizin sırasıyla 5. 5. 1’i tuşlayarak bağlanacağınız müşteri temsilcilerimizden yardım alabilirsiniz.

Bireysel Anında Bankacılık işlemlerinizden nasıl yararlanabilirim?

Tüm bireysel müşterilerimiz Anında Bankacılık hizmetlerinden Müşteri Numarası ve Müşteri Şifresi’ni kullanarak yararlanabilir. Bankamız müşterisi olmak için isbank.com.tr’de Anında Müşteri linkine tıklayabilir veya çalışmak istediğiniz İş Bankası şubesine kimliğiniz ile şahsen başvurabilirsiniz.

Başvurunuz sonucunda tüm Anında Bankacılık kanallarında kullanabileceğiniz müşteri numaranız belirlenecektir.
Müşteri Şifrenizi isbank.com.tr’de Anında Şifre linkine tıklayarak, Şubelerimizden, Bankamatiklerimizden veya Telefon Şubemizden alabilirsiniz.

Bankamız müşterisi iseniz ve müşteri numaranızı bilmiyor veya hatırlamıyorsanız, Bankamatik kartınız üzerinde ve kredi kartı ekstrelerinizde yer alan müşteri numaranızı ayrıca  Telefon Şubemizi arayarak ulaşacağınız müşteri temsilcimizden de öğrenebilirsiniz.

Müşteri Şifrenizi hatırlamıyorsanız, isbank.com.tr’de Anında Şifre linkine tıklayarak, şubelerimizden veya Telefon Şubemizden yeni şifre belirleyebilirsiniz.

Tanımlamış olduğunuz 6 haneli Müşteri Şifrenizi Telefon Şubemizde, İnternet Şubemizde, İşCep'te, İşWap'ta, Bankamatik'te ve 0 850 724 0 724 numaralı Görüntülü Telefon Şubemizde işlem yaparken kullanabileceksiniz.

Müşteri Şifrenizin 0 ile başlamamasına, doğum yılınızı içermemesine, ardışık sayılardan ve aynı rakamların tekrarından oluşmamasına özen gösteriniz.

Ticari Anında Bankacılık işlemlerinizden nasıl yararlanabilirim?

Çalışmakta olduğunuz veya çalışmak istediğiniz İş Bankası şubesi aracılığıyla Ticari Anında Bankacılık başvurusunda bulunabilirsiniz.

Başvurusu için gerekli belgeler şunlardır;

  • Ticari Anında Bankacılık Firma Başvuru Formu
  • Ticari Anında Bankacılık Kullanıcı Başvuru Formu
  • Firma tüzel kişi ise, son yetkili organ üyelerinin yayınladığı Ticaret Sicil Gazetesi
  • Firma tüzel kişi ise ana sözleşmesi, adi ortaklık ise ortaklık sözleşmesi
  • İmza sirküleri
  • Şubeden istenecek diğer belgeler

Başvurunuzu takiben şubeniz tarafından firma müşteri numaranız ve her bir kullanıcı için kullanıcı kodu belirlenecektir.  İş Bankası müşterisi olan kullanıcılar,  bireysel müşteri numaralarını kullanıcı kodu olarak kullanabilirler.

Müşteri numaranızı ve kullanıcı kodunuzu öğrendikten sonra yapmanız gereken tek şey ticari şifrenizi belirlemektir. Ticari şifrenizi,  Anında Şifre uygulamamızı kullanarak, Geçici Ticari Şifre aracılığıyla, 0 850 724 0 724 numaralı telefon şubemizi arayarak veya bankamatiklerimizden belirleyebilirsiniz.

Aninda Sifre

Ticari Şifrenizi telefon şubemizden müşteri temsilcimize bağlanarak belirlemek için sırasıyla,

  • 0 850 724 0 724’yi arayınız,
  • 5.1.1 tuşlayınız,
  • 9 haneli müşteri numaranızı, kullanıcı kodunuzu ve müşteri temsilcisine bağlanmak için 0’ı tuşlayınız.

Müşteri numaranızı tuşladıktan sonra müşteri temsilcimize bağlanacak ve güvenlik sorularını doğru ve eksiksiz olarak yanıtlamanız halinde Ticari Şifrenizi tanımlayabileceksiniz. Şifrenizi belirleyebilmeniz için sorulacak güvenlik soruları arasında görüşmeniz sırasında cep telefonunuza SMS olarak gönderilecek olan  mobil onay kodu da yer almaktadır.

Ticari Şifrenizi telefon şubemizden kart bilgilerinizi (bireysel hesabınıza bağlı bankamatik veya kredi kartı bilgileri)  tuşlayarak belirlemek için sırasıyla,

  • 0 850 724 0 724’yi arayınız,
  • 5.1.1 tuşlayınız,
  • 9 haneli müşteri numaranızı, kullanıcı kodunuzu ve 1’i tuşlayınız,
  • İstendiğinde kart bilgilerinizi tuşlayınız.

Geçici Ticari Şifre ile Ticari Şifrenizi belirleyebilmeniz için, Şubeniz tarafından cep telefonunuza SMS ile geçici bir şifre gönderilmektedir.  SMS ile cep telefonunuza gönderilen geçici şifreyle Ticari İnternet Şubemize giriş yapabilirsiniz. Geçici Ticari Şifre ile Ticari İnternet Şubemize giriş yaptığınızda,  Ticari Şifre belirlemeye yönlendirileceksiniz.  Belirlediğiniz Ticari Şifreyi tüm Anında Bankacılık kanallarımızda kullanabilirsiniz.

Bankamatiklerimizde ise, Diğer İşlemler → Anında Bankacılık→ Müşteri/Ticari Şifre Belirleme→ Ticari menüsünü kullanarak Şifrenizi belirleyebilirsiniz. Bankamatikten Ticari Şifrenizi belirleyebilmeniz için, bireysel hesabınıza bağlı bankamatik veya kredi kartınızı kullanmanız gerekmektedir.

Ticari Şifrenizin 0 ile başlamaması, doğum yılınızı içermemesi, ardışık sayılardan ve aynı rakamların tekrarından oluşmaması gerekmektedir.

Ticari Şifrenizi telefon şubemizde, internet şubemizde, İşCep'te ve İşWap'ta işlem yaparken kullanabileceksiniz.

Anında Bankacılık kanallarından yaptığım işlemlerden ücret alınıyor mu?

Anında Bankacılık kanallarından yapacağınız işlemleri avantajlı fiyat ve oranlar ile gerçekleştirebilirsiniz. Kanallarımıza ait ücret tarifesine buradan ulaşabilirsiniz.

Yurt dışında, Anında Bankacılık hizmetlerinizden nasıl yararlanabilirim?

Anında Bankacılık  hizmetlerimizden yararlanabilmeniz için   İş Bankası’nda bir  hesabınızın olması ve bir Müşteri Şifrenizi belirlemiş olmanız yeterlidir.

Eğer İş Bankası’nda bir hesabınız ya da kredi kartınız varsa www.isbank.com.tr adresinde bulunan “Bize Ulaşın” formunu kullanarak hesap numaranızı ve açık posta adresinizi ilettiğiniz takdirde e-posta yoluyla sizinle irtibat kurularak yapmanız gereken işlemler hakkında bilgi verilecektir.

İş Bankasında bir hesabınız yada kredi kartınız yoksa Karaparanın Aklanmasının Önlenmesine Dair 4208 sayılı Kanunun Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik gereğince müşterimizin Şubemize bir kimlik belgesi ile beraber şahsen başvurması gerektiğinden yurt dışından başvuran müşterilerimize Bankamızda hesaplarının bulunmaması durumunda yeni bir hesap açılamamaktadır.

Müşteri Numarası nedir, değiştirilebilir mi?

Müşteri Numarası: Bankamızdaki tüm işlemlerinizin bir numara altında toplanarak izlenebilmesi ve tüm Anında Bankacılık işlemlerini yapılabilmeniz için şubenizce size özel olarak üretilen 9 haneli bir numaradır ve değiştirilemez.

Müşteri Şifresi / Ticari Şifre ve Parola nedir; değiştirilebilir mi?

Müşteri Şifresi / Ticari Şifre, Anında Bankacılık kanallarında işlem yapmak için ihtiyacınız olan 6 haneli bir şifredir.

Bireysel müşterimiz iseniz Anında Bankacılık hizmetlerimizden yararlanmak için, isbank.com.tr’deki Anında Şifre linkinden, Şubelerimizden, Telefon Şubemizden veya Bankamatiklerimizden Müşteri Şifrenizi belirleyebilirsiniz. Şifre belirleme işleminizi gerçekleştirebilmek için Bankamız kayıtlarındaki cep telefonu numaranızın güncel olması gerekmektedir.

Anında Şifre ile Müşteri Şifrenizi belirlemek için aşağıdaki butona tıklayınız.

Ticari müşterimiz iseniz Anında Bankacılık hizmetlerimizden yararlanmak için, müşteri numaranız ve kullanıcı kodunuz ile isbank.com.tr’deki Anında Şifre linkinden, Bankamatiklerimizden veya Telefon Şubemizde sırasıyla 5.1.1 ve 1 tuşlayarak ulaşacağınız “Anında Bankacılık Şifresi Alma” menüsünden Ticari Şifrenizi belirleyebilirsiniz. Ayrıca Şubeniz tarafından cep telefonunuza SMS ile gönderilecek Geçici Ticari Şifre aracılığıyla Ticari İnternet Şubemiz üzerinden de belirleyebilirsiniz.

Telefon Şubemizde menüye ulaştıktan sonra;

  • Ticari müşteri numaranızı tuşlayıp # tuşuna basınız,
  • Kullanıcı kodunuzu tuşlayıp, # tuşuna basınız,
  • Ticari Şifrenizi belirlemek için sunulan seçenekler arasından;
    • 1’i tuşlayıp bireysel Bankamatik veya kredi kartınızı kullanarak sesli yanıt sistemi üzerinden,
    • 0’ı tuşlayıp mobil onay kodu kullanarak müşteri temsilcilerimiz aracılığıyla

Ticari Şifrenizi belirleyebilirsiniz.

Anında Şifre ile Ticari Şifrenizi belirmek için aşağıdaki butona tıklayınız.
Aninda Sifre

Müşteri Şifrenizi / Ticari Şifrenizi Bankamatik'ten almak isterseniz ana menü içerisinde yer alan “Diğer İşlemler – Anında Bankacılık – Müşteri Şifresi/Ticari Şifre Belirleme” menüsünü seçerek işlem yapabilirsiniz. Bankamatik’ten Müşteri Şifresi belirlerken sizden müşteri numarası girişi yapmanız istenecektir.

Müşteri Şifresi/Ticari Şifrenizi değiştirmek için Anında Şifre, İnternet Şubemizin Güvenlik/Şifre-Parola menüsünü kullanabilir ya da Telefon Şubemizden müşteri numaranız ve Müşteri Şifreniz/Ticari Şifreniz ile giriş yaparak şifrenizi değiştirebilirsiniz.

Parola: Bireysel İnternet şubesine giriş yapmanız için Müşteri Şifreniz ile birlikte kullanacağınız giriş kodunuzdur. 8-16 haneli ve içinde en az 3 harf ve 3 rakam bulunması gereken parolanızı, İnternet Şubesinde “Güvenlik | Şifre-Parola | Parola Değişikliği” menüsünden değiştirebilirsiniz.

Sistem 9 haneli müşteri numaramı istiyor. Numaram 9 haneli değil. Ne yapmalıyım?

Müşteri numaranızın dokuz haneden daha az haneli olması durumunda başına sıfır ekleyerek dokuz haneye tamamlayabilirsiniz. Örneğin, müşteri numaranız sekiz haneli ise başına bir sıfır ekleyerek, yedi haneli ise başına iki sıfır ekleyerek kullanabilirsiniz.

Müşteri numaramı unutursam ne yapmalıyım?

Bireysel müşteri numaranızı bilmiyor veya hatırlamıyorsanız Bankamatik kartınız üzerinde ve kredi kartı ekstrelerinizde yer alan müşteri numaranızı ayrıca Telefon Şubemizi arayarak ulaşacağınız müşteri temsilcisinden de öğrenebilirsiniz.

Ticari müşteri numaranızı unuttuysanız, şubelerimizden veya 0 850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemizi arayarak ulaşacağınız müşteri temsilcimizin soracağı güvenlik sorularını yanıtlayarak öğrenebilirsiniz.

Telefon bilgilerimi nasıl güncelleyebilirim?
Bireysel müşterimizseniz telefon bilgilerinizi Bankamatiklerimizden, İnternet Şubemizden ve Şubelerimizden güncelleyebilirsiniz.
Bankamatikten: Bankamatik veya kredi kartınızı kullanarak "Diğer İşlemler/Bilgi Güncelleme" menüsünden müşteri numaranızı girdikten sonra telefon bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz.

İnternet Şubesinden: İ-anahtar, mobil imza veya Cep Anahtar kullanıcısıysanız ve aynı zamanda işlem güvenliği kısıtınız havale-EFT işlemlerine açık ise İnternet Şubesi’nde "Bilgi Güncelleme-İletişim Bilgilerim" menüsünden İleri güvenlik aracınız varsa (İ-Anahtar, Cep Anahtar veya Mobil İmza) telefon bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz.

Ticari müşterimizseniz cep telefonunuzu Ticari İnternet Şubemizde “Bilgi Sorma-Güncelleme/Kullanıcı Bilgileri/Cep Telefonu” menüsünden ve Şubelerimiz aracılığıyla güncelleyebilirsiniz. Ayrıca, 1.yetkiliyseniz ticari internet şubemizde “Bilgi Sorma-Güncelleme/Firma Bilgileri/Telefon” menüsünden firmanın telefonunu da güncelleyebilirsiniz.

Kayıtlı e-posta adresimi nasıl değiştirebilirim?

Bireysel müşterimiz iseniz sistemimizde kayıtlı e-posta bilgilerinizi İnternet Şubesi’nde "Bilgi Güncelleme -  İletişim Bilgilerim – E-Posta" menüsünden, Telefon Şubemizi arayarak ulaşacağınız müşteri temsilcimiz veya Şubelerimiz aracılığıyla değiştirebilirsiniz.

Ticari müşterimiz iseniz, Ticari İnternet Şubemizde “Bilgi Sorma-Güncelleme/Kullanıcı Bilgileri/E-Posta” menüsünden veya Şubelerimizden e-posta adresinizi güncelleyebilirsiniz.  Ayrıca 1.yetkiliyseniz, ticari internet şubemizde “Bilgi Sorma-Güncelleme/Firma Bilgileri/E-Posta” menüsünden veya Şubelerimizden firmanın e-posta adresini de güncelleyebilirsiniz. 

Talimat güncelleme nedir? Nasıl Yapabilirim?

Aşağıda detayları ile aktarılan talimat güncelleme işlemi, sadece bireysel interaktif müşterilerimiz için geçerlidir. Kurumsal interaktif müşterimizseniz, interaktif kullanımınızla ilgili değişiklik işlemlerinizi Şubelerimiz aracılığıyla gerçekleştirebilirsiniz.

İnteraktif Bankacılık hizmetlerimizden ne ölçüde yararlanmak istediğinizi “Müşteri Bilgi Formu” nda belirleyebilirsiniz.

Burada 4 seçeneğiniz vardır;

  • İnteraktif Bankacılık Sisteminizi sadece bilgi sorma ve hesap özeti alma işlemlerim için kullanmak istiyorum. Hiçbir parasal işlem yapmak istemiyorum.
  • Havale ve EFT gibi 3. şahıslara para aktarma dışında kalan tüm İnteraktif Bankacılık hizmetlerinizden yararlanmak istiyorum.
  • İnteraktif Bankacılık hizmetlerinizin tümünden faydalanmak istiyorum. Ancak şubeleriniz veya İnteraktif Bankacılık sisteminiz aracılığı ile ekleteceğim hesaplara para aktarabilmek istiyorum.
  • İnteraktif Bankacılık hizmetlerinizin tümünden hiçbir kısıtlama olmadan faydalanmak istiyorum ve talimatımda belirtmediğim 3. şahıslara da İnteraktif Bankacılık sisteminiz aracılığı ile para aktarabilmeyi istiyorum.

Talimat güncelleme işlemi müşteri talimat formunda belirlemiş olduğunuz seçenekler arasında geçiş yapmanızı sağlar;

Talimatınız yukarıdaki ilk iki seçenekse hesaplarınızı havale–EFT gibi parasal işlemlere açmak istiyorsanız talimatlarınızı sadece kılavuz hesabınızın bulunduğu şubeden güncelleyebilirsiniz.

Talimatlarınızı parasal işlemlere kapatmak istiyorsanız İnternet Şubemizden ya da şubeniz aracılığı ile gerçekleştirebilirsiniz.

Neden "Hesap türünü, numarasını, şube kodunu kontrol ediniz." uyarısı alıyorum?
Eğer girdiğiniz hesap numarasının doğru olduğundan eminseniz adınıza daha önceden bir müşteri numarası üretildiği ve söz konusu hesabınız da bu numara altında tanımlı olduğu için bu uyarıyı almaktasınız. Bu durumda hesabınızın bulunduğu şubeye başvurarak,  daha önceden üretilmiş müşteri numaranızı öğrenebilirsiniz. Ayrıca  Telefon Şubemizi arayarak ulaşacağınız müşteri temsilcilerimizden detaylı bilgi alabilirsiniz.
Anında Bankacılık kanallarından yapılan işlemlerde herhangi bir saat sınırlaması var mı?

Anında Bankacılık kanallarımız ile işlemlerinizi 7 gün 24 saat gerçekleştirebilirsiniz. Ancak bazı bankacılık işlemleri  özellikleri gereği belli saatlerde gerçekleştirilebilmektedir.

EFT: Merkez Bankası aracılığı ile yapılan bir işlem olduğundan
 
tam günlerde

  • bireysel müşterilerce 08.30-17.00
  • ticari müşterilerce 08.30-15.45,

yarım günlerde 08.30-11.45

saatleri arasında yapılabilmektedir.

Ticari müşteriler çoklu para aktarma ile EFT işlemlerini;

  • tam günlerde 08.30-15.30
  • yarım günlerde 08.30-11.30
saatleri arasında yapabilmektedir.

Repo: 1, 2, 3 gün vadeli repolar 10.00-12.30, diğer vadelerdeki repolar ise 10.00-14.00 saatleri arasında yapılabilmektedir. Bu saatlerin dışında ise Otomatik Repo Talimatı vererek izleyen iş gününden itibaren 30 gün vadeye kadar repo yapılmasını sağlayabilirsiniz.

Öte yandan, hizmet kalitemizi artırmak için düzenli olarak sistemimizde bakım çalışmaları yapılmakta, bakım çalışmaları sırasında Anında Bankacılık kanallarımızdan hizmet verilememektedir. 2014 yılı planlı çalışma takvimimiz aşağıda yer almaktadır:

TARİH   BAŞLANGIÇ SAATİ     TAHMİNİ SÜRE   
19 Ocak 201404:0020-30 dakika
9 Mart 2014
30 Mart 2014
20 Nisan 2014
27 Nisan 2014
24 Mart 2014
25 Mayıs 2014
22 Haziran 2014
6 Temmuz 2014
03 Ağustos 2014
24 Ağustos 2014
21 Eylül 2014
19 Ekim 2014
26 Ekim 2014
09 Kasım 2014
07 Aralık 2014

Anında Bankacılık kapsamında hak ve yükümlülüklerim nelerdir?
Anında Bankacılık ile ilgili hak ve yükümlülüklerinize Bankacılık Hizmetleri Sözleşmesinde yer verilmiştir.

Adres bilgilerimi nasıl güncelleyebilirim?

Bireysel  müşterimiz iseniz adres bilgilerinizi Şubelerimizden ve İnternet Şubemizden  değiştirebilirsiniz.  Ticari  müşterimiz iseniz adres bilgilerinizi Şubelerimiz aracılığıyla güncelleyebilirsiniz.

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu İletişim Bilgileri

BANKACILIK DÜZENLEME VE DENETLEME KURUMU

Atatürk Bulvarı No:191 B Blok 06680 Kavaklıdere/Ankara

Tel: 312 4556500

Faks: 312 4241733

Elektronik Posta:

İnternet Adresi: www.bddk.org.tr

Bilgi Toplumu Hizmetleri