English Anasayfa Anasayfa Bireysel Ticari
Arama Arama
 
Anında Şifre Anında Müşteri
İşCep Cep Anahtar
 
   
 
Size en yakın Şube ve Bankamatiklerimiz
 
 
  Facebook Twitter Sosyal Medyada
İş Bankası
YARDIM    |   Anında Bankacılık
Cep Anahtar

Cep Anahtar İle İlgili Genel Sorular
Cep telefonum Cep Anahtar kullanmak için uygun mu?
Cep Anahtar, Java uygulamalarını çalıştırabilen tüm mobil cihazlarda (MIDP 1.0 ve MIDP 2.0 destekleyen telefonlar) kullanılmak üzere geliştirilmiştir.
Cep Anahtar, çok geniş bir marka ve model cep telefonu tarafından desteklenmektedir.
Cep telefonunuzun marka ve modeline bağlı olarak sadece Cep Anahtar’ı ya da İşCep ile birlikte Cep Anahtar’ı beraber kullanabilirisiniz. İsterseniz, telefonunuz İşCep’i destekliyor olsa dahi sadece Cep Anahtar’ı kullanabilirsiniz.
İşCep kullanıyorsanız, Cep Anahtar kendiliğinden yüklenecektir.
Cep Anahtar uygulamasını destekleyen telefon modellerini görmek için tıklayınız »
iPhone/iPod Touch kullanıcısıyım, Cep Anahtar kullanabilmek için ne yapmalıyım?
İşCep uygulaması ile birleştirilen Cep Anahtar’ınızı Apple Store’dan “İşCep” adı ile yüklemeniz gerekmektedir. Hemen yüklemek için tıklayınız »
Uygulamayı iPhone/iPod Touch’ınıza yükledikten sonra aktivasyon işlemlerine başlayabilmek için öncelikle İnternet Şubesi’nde yer alan “Güvenlik -> Cep Anahtar -> Başvuru” menüsünü tıklamanız ve açılacak ekranda iPhone /iPod Touch kullanıcılarına özel bağlantıyı tıklamanız gerekmektedir. Daha sonra, açılacak yeni ekranda yer alan aktivasyon kodunu ve seri numarasını iPhone/iPod Touch’ınızda ilgili alanlara ve ardından üreteceğiniz tek kullanımlık şifreyi de İnternet Şubesi’nde ilgili alana girerek Cep Anahtar’ınızı kullanıma açabilirsiniz.
Cep Anahtarı tüm GSM operatörlerinde kullanabilir miyim?
Türkiye’de kullanılan tüm GSM operatörleri ile Cep Anahtarı kullanabilirsiniz.
Cep telefonunuzun GPRS ayarları için aşağıda yer alan operatörler arasından operatörünüzü seçerek yardım alabilirsiniz.
Turkcell
Vodafone
Avea
Ticari Anında Bankacılık Kullanıcısıyım, Cep Anahtar’ı kullanabilir miyim?
Evet. Cep Anahtar uygulamamızdan Ticari Anında Bankacılık kullanıcıları da yararlanabilmektedir. Cep Anahtar’ı yüklemek için tıklayınız.
Bankanız sisteminde cep telefonum kayıtlı ya da güncel değil, Cep Anahtar kullanabilir miyim?
Cep Anahtar’a başvuru yapabilmeniz için sistemimizde kayıtlı cep telefonunuz bulunmalıdır.
Sistemimizde cep telefonu numaranız kayıtlı ya da güncel değil ise en yakın şubemize şahsen başvurarak veya Bankamatik cihazlarımızda yer alan “Diğer İşlemler->Bilgi Güncelleme” menüleri aracılığı ile tanımlatabilir ya da güncelleyebilirsiniz.
Hem Cep Anahtar hem İ-Anahtar kullanabilir miyim?
Evet. İnternet Şubemize girişinizde aktif olan ileri güvenlik araçlarınızdan hangisi ile giriş yapacağınızı seçerek giriş işleminizi tamamlayabilirsiniz.
Cep Anahtar’ı kullanırken herhangi bir ücret ödeyecek miyim?
Cep Anahtarınız ile şifre üretmek ücretsizdir.
Cep Anahtar’a nasıl başvuru yapabilirim? Nasıl kullanıma açabilirim?
Cep Anahtar başvurusu isbank.com.tr üzerinden, Bireysel ve Ticari İnternet Şubelerimizden ve SMS aracılığıyla yapılabilmektedir.
 
Bireysel İnternet Şubemizin sol menüsündeki “Ayarlar – Cep Anahtar – Başvuru” menüsünü, Ticari İnternet Şubemizin sol menüsünde bulunan “Güvenlik” menüsünün altında yer alan “Cep Anahtar” -> “Başvuru” menüsünü veya her iki internet şubemizdeki “Başvuru ve Ürünler” menüsü altındaki “Cep Anahtar” menüsünü kullanarak başvurduktan sonra, telefonunuza uygulamayı indirmeniz için gerekli WapPush kısa mesajı gönderilecektir.
 
Gelen mesajdaki yönlendirmelerle uygulamayı cep telefonunuza yükledikten sonra Bireysel İnternet Şubesindeki “Ayarlar – Cep Anahtar – Aktivasyon” ve Ticari İnternet Şubesindeki “Güvenlik Ayarları - Cep Anahtar - Aktivasyon” menüsünde gösterilecek olan aktivasyon kodlarını ve seri numarasını Cep Anahtarınızda ilgili alanlara girdikten sonra 6 haneli Cep Anahtar Kodunuzu belirlemeniz gerekecektir. Cep Anahtar Kodunuzu belirledikten sonra Cep Anahtarın menüsünden “Şifre Üret” seçeneğini kullanarak Cep Anahtar Kodunuz ile üretilen ilk tek kullanımlık şifreyi aktivasyon aşamasının son adımında ilgili alana girerek aktivasyon işleminizi tamamladığınızda Cep Anahtarınızı kullanıma açmış olacaksınız.
Cep Anahtar Kodu nedir?
Cep Anahtar Kodu, Cep Anahtar ile tek kullanımlık şifre üretmenizi sağlayan sizin belirleyeceğiniz 6 haneli bir güvenlik kodudur. Cep Anahtar Kodunuzun, Müşteri Şifrenizle aynı olmaması önerilir.
Cep Anahtar Kodumu nasıl değiştirebilirim?
Cep Anahtarınızın menüsünde yer alan “Kod Değiştir” seçeneği ile eski Cep Anahtar Kodunuzu girdikten sonra yeni Cep Anahtar Kodunuzu belirleyebilirsiniz.
Cep Anahtar ile nasıl şifre üretebilirim?
Cep Anahtar’ınız İşCep uygulamasının içinde ise İşCep’inizi çalıştırdıktan sonra ekrana gelen seçim ekranından “Cep Anahtar” seçeneğini seçiniz, ekrana gelen menüden “Şifre Üret” seçeneğini seçerek aktivasyon sırasında belirlediğiniz 6 haneli Cep Anahtar Kodunuzu girdikten sonra 8 haneli Tek Kullanımlık Şifreniz ekranda gösterilecektir.
Cep Anahtarınız İşCep uygulamasından ayrı ise cep telefonunuzda yer alan Cep Anahtar logosunu seçtikten sonra menüden “Şifre Üret” seçeneğini seçerek Cep Anahtar Kodunuzu girdikten sonra Tek Kullanımlık Şifreniz kullanıma hazır olacaktır.
Cep Anahtar Kodumu unuttum, ne yapmalıyım?
Cep Anahtarınızın Kodunu unuttuğunuz durumda Cep Anahtarınızı kullanabilmek için aktivasyon işlemini yapmanız gerekmektedir.
Cep Anahtarımı aktif hale getiremiyorum, ne yapmalıyım?
Cep Anahtarınıza Bireysel veya Ticari İnternet Şubelerinde gösterilen aktivasyon kodlarını ve seri numarasını girip anahtar kodunuzu belirledikten sonra “Şifre Üret” seçeneği ile ürettiğiniz tek kullanımlık şifrenizi yine Bireysel veya Ticari İnternet Şubelerindeki ilgili alana girdiğinizde “Lütfen Cep Anahtar'ınız ile ürettiğiniz tek kullanımlık şifreyi kontrol ederek tekrar giriniz.” hatası alıyorsanız, aktivasyon kodlarını ya da seri numarasını hatalı girmiş olabilirsiniz.
 
Cep Anahtarınızı aktifleştirebilmek için Bireysel İnternet Şubesinde “Ayarlar – Cep Anahtar – Aktivasyon” veya Ticari İnternet Şubesinde “Güvenlik Ayarları -> Cep Anahtar-> Aktivasyon” seçeneğini seçerek göreceğiniz yeni aktivasyon kodlarını ve seri numarasını dikkatlice Cep Anahtarınızdaki “Aktive Et” seçeneğindeki ilgili alanlara girdikten sonra “Şifre Üret” seçeneğinden üreteceğiniz tek kullanımlık şifreyi ilgili internet şubesindeki alana girerek aktivasyon işleminizi tamamlayabilirsiniz.
Cep Anahtarım şifre üretmiyor/üretmesi çok uzun sürüyor, ne yapmalıyım?
Cep Anahtarınızda “Şifre Üret” seçeneğinde anahtar kodunuzu girdikten sonra ekranda “Tek kullanımlık şifreniz üretiliyor. Lütfen bekleyiniz..” yazısı uzun süre kalıyor ve kısa sürede tek kullanımlık şifreniz üretilmiyorsa bu durum cep telefonunuzun modelinden kaynaklıdır. Cep telefonunuzun hafızası yeterli olmadığı için şifre üretme işlemi biraz vakit alacaktır, beklediğinizde şifrenizin üretildiğini görebilirsiniz.
Cep Anahtarımın ürettiği şifre ile İnternet Şubesine giremiyorum, ne yapmalıyım?
Cep Anahtarınız ile ürettiğiniz şifreyi İnternet Şubesindeki “Tek Kullanımlık Şifre” alanına girdiğinizde “Lütfen Cep Anahtar'ınız ile ürettiğiniz tek kullanımlık şifreyi kontrol ederek tekrar giriniz.” hatasını aldığınızda “Şifre Üret” seçeneğiniz ile yeni bir şifre üretiniz ve kontrol ederek İnternet Şubesindeki ilgili alana giriniz. Hata almaya devam ediyorsanız Cep Anahtarınızın senkronizasyonu bozulmuş olduğu için aktivasyon işlemi yapmanız gerekecektir. Aktivasyon işleminizi Bankamıza ait kredi kartınızın ya da Bankamatik kartınızın bilgileri ile yapmak için tıklayınız »
Cep Anahtar için aktivasyon işlemi istenildiğinde ne yapmalıyım?
Cep Anahtar için aktivasyon işlemi yapmanız gereken durumlarda sizden, gösterilecek olan Aktivasyon Kodlarını ve Seri Numarası Cep Anahtarınızın menüsünde yer alan “Aktive Et” seçeneğine tıkladığınızda açılacak olan ilgili alanlara girerek yeni Anahtar Kodunuzu belirlemeniz istenecektir.
Aktivasyon işleminizi Bankamıza ait kredi kartınızın ya da Bankamatik kartınızın bilgileri ile yapmak için tıklayınız »
Dilerseniz 0 850 724 0 724’yi numaralı Telefon Şubemizi arayarak müşteri temsilcilerimiz aracılığıyla Cep Anahtarınızı geçici olarak kullanıma kapattırdıktan sonra Bireysel İnternet Şubesinde “Ayarlar – Cep Anahtar – Aktivasyon” veya Ticari İnternet Şubesinde “Güvenlik Ayarları -> Cep Anahtar-> Aktivasyon” menüleri yardımıyla aktivasyon işleminizi yapabilirsiniz.
Cep telefonumu kaybettim/çaldırdım, ne yapmalıyım?
Cep Anahtar uygulaması yüklenmiş olan cep telefonunuzu kaybettiğiniz/çaldırdığınız takdirde 0 850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemizi arayarak Cep Anahtarınızı iptal ettirmeniz gerekmektedir.
Kaybolan/Çalınan cep telefonumda yer alan Cep Anahtarımı başkası kullanabilir mi?
Cep Anahtarınızla tek kullanımlık şifre üretmek için gerekli olan 6 haneli Cep Anahtar Kodunuzu sizden başka kimse bilmeyeceği için telefonunuz kaybolsa/çalınsa dahi başkası tarafından kullanılamayacaktır.
Cep Anahtar uygulaması bilgisayarıma bir yazılım yüklememi gerektirecek mi?
Cep Anahtar kullanmak için bilgisayarınıza hiçbir yazılım yüklemenize gerek yoktur.
Cep Anahtarım ile ilgili soru ve sorunlarımla nereden yardım alabilirim?
Cep Anahtarınızla ilgili tüm soru ve sorunlarınız için 0 850 724 0 724 numaralı Telefon  Şubemizi arayarak müşteri temsilcilerimiz aracılığıyla yardım alabilirsiniz.
Cep Anahtar’ı Yükleme İle İlgili Sorular
Windows mobile işletim sistemine sahip telefonlarda java programı nasıl yüklenir?
Telefonunuza yükleyeceğiniz Java programının internet adresini telefonunuzun internet tarayıcınızın adres çubuğuna yazın ve “Aç” veya “Çalıştır” seçeneğini kullanarak “.cab” uzantılı dosyayı yükleyin. Java programının telefonunuz ile uyumlu olmasına dikkat ediniz.
Cep Anahtar’ı yükleyemiyorum. Ne yapmalıyım?
Öncelikle bağlantı ayarlarınızın doğru yapıldığından emin olmalısınız. Ayrıca, telefonunuzda bulunan eski bağlantı ayarlarını silmeden yeni bağlantı ayarlarını istediğinizde, telefonunuzun tarayıcısı eski erişim noktası ile bağlanmaya çalıştığı için uygulamayı yükleyemeyebilirsiniz. Telefondaki internet tarayıcısının ayarlarından, erişim noktası olarak doğru erişim noktasını seçerek sorunu çözebilirsiniz.
Örneğin, Turkcell hatlı bir telefonda, erişim noktası olarak "Turkcell Internet" seçilmesi gerekirken yerine "Turkcell MMS" seçilmiş ise yükleme hatası alınabilecektir. (Farklı model telefonlarda erişim noktası ayarı farklı menülerde bulunabilir.)
İnternet Şubesinden başvurumu yaptım ama cep telefonuma SMS gelmedi. Ne yapmalıyım?
Bazı cep telefon numaraları GSM operatörü tarafında "bulk SMS" denilen toplu SMS gönderimlerine karşı sizin talebiniz doğrultusunda kapatılmış olabilir. Bunun için operatörünüze başvurarak hattınızı toplu SMS gönderimine açık hale getirmeli ve Cep Anahtar --> Başvuru menüsünden tekrar başvuru yapmalısınız.
Buna rağmen SMS (Wap push) telefonunuza gelmediyse cep telefonunuzun marka ve modeline göre ayarlarını kontrol etmelisiniz. Bu ayarlara herhangi bir operatörü arayarak ulaşabileceğiniz gibi Avea internet sitesinden (www.avea.com.tr) “telefon ayarları” seçeneği altından telefon markası ve modelini seçerek ulaşabilirsiniz. Buradan, “Wap Push” ayarı ve “Ayarı görüntüle” seçeneği ile telefonunuz ile ilgili ayarı görebilirsiniz. Sorunun devam etmesi durumunda, ayarların kontrol edilmesi için yetkili servisinize başvurabilirsiniz.
iPhone ve ya iPod Touch cihazı kullanıyorsanız İşCep uygulaması ile birleştirilen Cep Anahtar’ınızı Apple Store’dan “İşCep” adı ile yüklemeniz gerekmektedir. Hemen yüklemek için tıklayınız »
Uygulamayı yükleme esnasında sertifika hatasıyla karşılaşıyorum. Ne yapmalıyım?
Uygulama yüklenirken karşılaşılan sertifika hataları, uygulamanın imzalandığı sertifikaya “uygulama yükleme izni” verilmemiş olmasından kaynaklanmaktadır. Bu durumda bu sertifika için cep telefonunuzun ilgili menüsündeki güven ayarlarında "Uygulama yüklemesi", "Evet" olarak seçilmiş olmalıdır.
Nokia telefonlarda uygulamayı yükleme aşamasında “Çevrimiçi sertifika kontrolü” kaynaklı hata mesajları alınabilmektedir. Bu durumda cep telefonunuzun “Uygulama Yöneticisi”nden “Ayarlar”a erişip buradaki ayarlar aşağıdaki şekilde düzeltilmelidir:
Yazılım yükleme: Açık
Çevrim içi sertifika kontrolü: Kapalı (ya da Açık)
Standart web adresi: Boş
Telefonuma Cep Anahtar'ı yüklemek istediğimde "Geçerli sertifika yok" hata mesajıyla karşılaşıyorum. Ne yapmalıyım?
Cep Anahtar’ın çalışmak için ihtiyaç duyduğu kök sertifikalar Cep Anahtar’lı İşCep uyumlu cep telefonları listesinde belirtilen cep telefonlarına üretim aşamasında yüklenmiş durumdadır. Kullanıcının bu sertifikayı cep telefonundan silmesi durumunda bu tür bir hata ile karşılaşılabilir. Yetkili satıcınız tarafından cep telefonunuzun işletim sisteminin güncellenmesi bu sorunu çözecektir.
Telefonunuzun gerekli ayarlarını yapmanıza rağmen aynı hatayı tekrar görmeniz durumunda, cep telefonu modelinizi, hattınızı (faturalı/faturasız), müşteri numaranızı ve hatayı gördüğünüz aşamayı isbank.com.tr’deki "Bize Ulaşın" linkinden e-posta ile veya 0 850 724 0 724 numaralı telefondan Telefon Şubemize iletebilirsiniz.
Cep Anahtar’lı İşCep telefonumda yüklü iken, operatörü değiştirerek İnternet Şubesinden tekrar İşCep'e ya da Cep Anahtar’a başvurup, gelen SMS linkini cep telefonuna yüklemek istediğimde "Yükleme Başarısız" mesajı alıyorum.
Bu hata telefonda varsayılan erişim noktası olarak eski operatörün ayarlarının kullanımından kaynaklanmaktadır. Telefonun ilgili menüsünden varsayılan erişim noktası olarak o an kullanılan operatörün erişim noktası seçilmelidir. Örneğin, Turkcell hatlı bir telefonda, erişim noktası olarak "Turkcell Internet" seçilmiş olmalıdır.
Bilgi Toplumu Hizmetleri